Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus nestaví angažování malajského jezdce jako podmínku

Lotus nestaví angažování malajského jezdce jako podmínku

Tým nechce opakovat chybu, na kterou doplatil Alex Yoong.

Lotus, který se, alespoň jako jméno, vrací do formule 1, nepokládá angažování malajského závodníka za podmínku, ačkoliv by v budoucnu některému takovému jezdci příležitost dal.

Práva na značku Lotus v dnešní době vlastní malajská automobilka Proton, z čehož plyne zájem o Malajce. Jenže pokud tato země nebude mít po ruce nějakého schopného pilota připraveného na formuli 1, nebude na této záležitosti lpět.

Tony Fernandes, šéf týmu a také úspěšný malajský podnikatel, který je mimo jiné zakladatelem společnosti Air Asia, by rád v rámci svého týmu vytvořil platformu pro rozvoj jezdců z jihovýchodní Asie.

V tuto chvíli je s angažmá u Lotusu spojen především Fairuz Fauzy, který je známý ze závodů A1GP a také formule Renault 3.5, ve které letos skončil celkově druhý. Velice pravděpodobně proto vypadá jeho angažování na post rezervního jezdce týmu.

Fernandes řekl: "Pro mě to v tuto chvíli není relevantní, protože to (tým Lotus) není projekt na jeden rok. Důležitý je malajský tým, ne malajský jezdec.

Faktem je, že lidé mohou podporovat tým. Když se podíváte na Ferrari, je to italský tým a každý Ital ho podporuje, ať už je v jeho voze Kimi Räikkönen, což je Fin, nebo Fernando Alonso, což je Španěl. Ferrari už dlouho nemělo italského mistra světa, ale pořád je to italský tým."

Fernandes nechce nasazení malajského jezdce nijak uspěchat především proto, aby tento závodník nedopadl tak, jak v letech 2001 a 2002 Alex Yoong. Ten v této době závodil za tým Minardi, jenže kvůli svým výkonům si vysloužil kritiku i u svých domácích médií.

"Byl do toho hozen po hlavě a my takovou chybu neuděláme. Všichni cítí, že jsou připraveni, ale když máte pole, které dělí jen jeden a půl sekundy, je to velice vyrovnané. Představa o Fairuzi Fauzym není o tom jenom tam strčit malajského jezdce a říct, že jsme to dokázali.

Úspěchem tohoto programu je to, zda máte dvacet malajských závodníků, kteří jsou schopní a jednoho dne bude mít malajského jezdce třeba McLaren nebo Ferrari. Pro mě to ale není klíčové. Pokud to Fauzy dokáže, skvěle, je to bonus, ale my nemáme v plánu hodit ho do toho po hlavě."

Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne řekl, že by měl rád ve svém týmu dva zkušené jezdce. Jedním z nich by měl být dnes už bývalý pilot Toyoty Jarno Trulli. Fernandes s tímto nápadem souhlasí jen napůl, vedle zkušeného závodníka by rád ve svém týmu viděl také mladíka.

"Pokud se nám podaří sehnat člověka, který už v tom dělá dlouho, bude to fantastické, protože zkušenosti si nemůžete koupit a on nám může pomoct vyvinout auto i tým. A může nám pomoct i po závodě, zkvalitní vývoj jezdců.

Co se týče druhého závodníka, myslím, že by bylo dobré mít někoho mladého, protože někdy, když to děláte už 15 let, k tomu můžete přistupovat s určitým cynismem a začíná to být stereotypní.

Nakonec nechám rozhodnutí na Mikeovi a týmu."