Force India chce být letos častěji na pódiu
Mallya: "Proč si nestanovit vysoké cíle?"
Šéf týmu Force India, Vidžaj Mallya, při dnešním představení nového VJM03 prohlásil, že tým si pro letošní sezonu klade poměrně vysoké cíle. Rád by navázal na svou úspěšnou druhou polovinu loňského roku a přidal více zářivých výsledků.
Tým ze Silverstone loni naplnil a dokonce převýšil své cíle, kromě zisku bodů a posunu do středu pole se totiž zásluhou Giancarla Fisichelly v belgickém Spa-Francorchamps radoval z první vyhrané kvalifikace a prvního umístění na stupních vítězů. Právě tam by Mallya letos rád viděl své jezdce častěji.
"Naším cílem je pokračovat po stejné cestě zlepšování výkonnosti, tak jako na konci roku 2009," řekl Mallya.
"Nemyslím si, že jsem nějak přehnaně pyšný, když řeknu, že rok 2009 byl pro nás výjimečný. Vždyť už jen statistiky mluví za vše: jedno pódium, jedna pole position, jedno nejrychlejší kolo, dalších pět umístění v elitní desítce a třináct bodů.
Poučili jsme se z našich zkušeností a stal se z nás lepší tým, pružný, vynalézavý a nyní znovu ožívající. Doufám, že sezona 2010 zastihne tento progres na další cestě vpřed.
Dosud jsme vybojovali jedno pódium, ale doufám, že příští rok budu touto dobou mluvit o větším počtu bodů a pódií. Jsem si jistý, že to dokážeme, proč nemířit vysoko?"
Týmový šéfdesigner Mark Smith řekl, že nový vůz je evolucí loňského VJM02, který byl ve druhé polovině sezony 2009 poměrně silný.
"VJM03 je rozhodně evolucí vozu VJM02, co se týče filozofií designu, které jsme za loňský rok ve Force Indii rozvinuli," řekl Smith. "Jsme velice spokojení s tímto směrem, proto jsme se rozhodli inovovat vůz, spíš než jej významně předělávat.
Samozřejmě, jedním z hlavních aspektů, se kterým jsme se museli popasovat, jsou změny v pravidlech, které mají nezanedbatelný dopad na některé aspekty designu vozu. Zrušení tankování během závodů zvyšuje množství paliva, které bude potřeba do vozu uložit, je to téměř dvojnásobek toho, co bylo ve vozech v roce 2009.
Nyní je tu kompromis, jestli udělat vůz mnohem delší nebo širší, nebo, jak jsme učinili my, zvolit kombinaci obojího. To samozřejmě ovlivnilo řešení některých mechanických částí a také aerodynamiku, zejména s ohledem na difuzor a šasi.
I přesto, že dvojité difuzory budou pro rok 2011 zakázané, uvědomujeme si, že v této oblasti musíme letos zapracovat jak jen to půjde, protože jsme si stanovili určité cíle a dvojitý difuzor je klíčovým vývojovým prvkem vozu."
Smith přitom doufá, že letošní vůz bude konkurenceschopný na všech typech okruhů, což se nedalo říct o tom loňském.
"VJM02 byl vůz generující relativně nízký přítlak, takže se mu na tratích, kde přítlak není tolik potřeba, dařilo dobře.
Jak jsme ukázali v průběhu sezony 2009, byl to užitečný atribut, ale teď když jdeme do sezony 2010, snažíme se udržet aerodynamickou efektivitu na vysoké úrovni, ale jsme si vědomi toho, že naše pozice v šampionátu bude ovlivňována obecnou úrovní výkonnosti, která vyhovuje všem okruhům. Věříme, že máme celkově poměrně efektivní vůz."