James Key zamířil od Force Indie k Sauberu
V roli technického ředitele týmu nahradí Willyho Rampfa.
James Key, který včera oznámil odchod z týmu Force India, míří k Sauberu, kde coby technický ředitel týmu nahradí Willyho Rampfa.
Osmatřicetiletého Brita prý k přestupu přesvědčilo zázemí Sauberu, díky kterému se tým za čtyři roky pod vedením BMW mohl technicky posouvat vpřed.
"Když jsem poprvé uviděl zázemí v Hinwilu, okamžitě mi bylo jasné, že se pro mě otevírají nové možnosti," řekl Key. "Aerodynamický tunel, superpočítač a odborná znalost týmu byly extrémně přesvědčivé.
V Sauberu tkví značný potenciál a vzhledem k neustále se měnícímu světu formule 1 je podle mě v současnosti velmi dobře postaven.
Jsem vděčný svému předchozímu týmu za uplynulých dvanáct let, které jsem s ním strávil, ale nyní se velice těším na začátek mé nové práce. Rád bych poděkoval Peteru Sauberovi a týmu za tuto skvělou příležitost."
Majitel týmu, Peter Sauber, byl podle svých slov nadšený ze všech úspěchů, kterých Force India díky Keyovi v roce 2009 dosáhla. Vůz se totiž podařilo z konce pole dostat až na stupně vítězů.
"I přes svůj nízký věk má James za sebou více než dekádu zkušeností ve formuli 1 a zejména vůz pro rok 2009 to prokázal," řekl Sauber.
"James přichází ze soukromého týmu a ví, jak pracovat v rámci omezeného rozpočtu. U nás bude mít k dispozici špičkové technické možnosti."
Willy Rampf, který bude Jamesem Keyem nahrazen, podotkl, že opustit Sauber bylo jeho vlastní rozhodnutí.
"Když jste technickým ředitelem týmu formule 1, práce je na prvním místě a všechno ostatní je tomu podřízeno. Já jsem svou práci deset let dělal s vášní, ale nyní je čas předat otěže.
Peter Sauber mi dal šanci vstoupit do této ligy motorsportu a já si vysoce cením všech těch let, které jsem s týmem strávil."
Sauber Rampfovi poděkoval za jeho přínos a dodal, že doufá, že jeho nahrazení Keyem proběhne velmi hladce.
"Willy a James věnují duben této změně. O Willyho plánech už jsem samozřejmě nějakou dobu věděl a plně chápu jeho rozhodnutí. Náš tým díky němu dosáhl skvělých úspěchů.
Podařilo se mi ho najmout jako závodního inženýra v roce 1994. V roce 1998 pak dočasně tým opustil, aby se věnoval svému snu v Rally Paříž-Dakar a provozoval motocyklový projekt BMW, jak víme, úspěšně.
V roce 1999 se vrátil s jasným cílem, stát se technickým ředitelem. V roce 2001 stál na roštu prakticky jeho první vůz formule 1 a my jsme v Poháru konstruktérů skončili čtvrtí, coby soukromý tým. Musíme Willymu poděkovat za jeho skvělou práci."