Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci volají po rozdělení kvalifikace v Monaku

Jezdci volají po rozdělení kvalifikace v Monaku

Početné pole a velké rozdíly mezi vozy způsobí velké problémy.

Piloti Formule 1 se chystají diskutovat s FIA na téma kvalifikace v Monaku. Chtějí totiž, aby byla první část rozdělena na dvě. Důvodem je velký počet vozů na trati a značné rozdíly mezi nejrychlejšími a nejpomalejšími vozy.

Startovní pole se pro letošní sezónu rozrostlo na 24 monopostů, což by na nejkratším a nejužším okruhu kalendáře mohlo způsobovat velké problémy. Bylo by totiž prakticky nemožné zajet čisté kolo a navíc by mohlo docházet k nebezpečným kolizním situacím.

Jezdec týmu HRT Bruno Senna, jehož vůz je jedním z nejpomalejších v poli, se nechal slyšet, že chce na zítřejším setkání jezdců s ředitelem závodů FIA Charliem Whitingem o této záležitosti mluvit a požádat jej o řešení.

"Musíme to projednat s Charliem, jak to uděláme, zejména v kvalifikaci," řekl Senna. "Je tu pár věcí, které s Charliem musíme zítra a možná v Monaku po prvním tréninku projít.

Abych pravdu řekl, nápad s rozdělením pole není špatný. Když vezmou šest nebo osm aut ze skupiny nejrychlejších, nebo nejpomalejších a ostatní pojedou v jiné kvalifikaci, bude to možná pro obě skupiny dobrý nápad.

Nechci, aby mě někdo rychlejší než jsem já musel předjíždět a oni nechtějí v každém kole potkávat někoho pomalejšího. Uvidíme, jak to bude s časovým harmonogramem. Já myslím, že by to šlo."

Nápad s rozdělením první části kvalifikace se zamlouvá také Jarnu Trullimu: "Podle mě je to velice těžké, jak pro mě, pomalého, tak pro ty ze špičky, kteří jsou velice rychlí.

Myslím, že FIA by tak nějak měla přemýšlet o tom, že nás rozdělí. Nevím, jak se k tomu postavit, ale myslím, že s 24 auty na trati to bude těžké. Opravdu to bude těžké. Opravdu to musíme správně ošetřit. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale asi by to měli zvážit.

Rozdělte to jak chcete, to není na mně, ale pokud se na tom týmy mohou shodnout, pak se shodněme. Protože jinak si na to začneme stěžovat. Takže je lepší vyřešit to předem, než z toho potom dělat problém."

Také Robert Kubica souhlasí s tím, že problémy s provozem na trati budou letos v Monaku větší než dřív.

"Provoz je tu problém normálně. V Monaku to v minulosti vždycky bylo obtížné, ačkoliv musím říct, že já měl vždycky štěstí, nebo jsem byl v pozici, že jsem bez problému zajel své kolo, což v Monaku není snadné.

Ale letos, když jsou tu tři týmy, které jsou mnohem pomalejší, to bude ještě těžší. Už dřív jsem v Monaku závodil s rozdělenou kvalifikací, má to určité výhody a určité nevýhody, ale rozhodně budeme nějaké řešení potřebovat.

Na druhou stranu, bude velmi těžké udělat to tak, aby byli všichni spokojeni, takže si myslím, že je to docela komplikované téma. Řekl bych, že to bude docela složité."