Čtyřikrát zpomalený závod přinesl double Red Bullu
Velká cena Monaka - závod
Mark Webber dominantním způsobem opanoval letoší Velkou cenu Monaka, když si pohlídal všechny důležité momenty - start, zastávku v boxech a i všechny čtyři restarty. Tým Red Bull se navíc díky druhé příčce Sebastiana Vettela může radovat z doublu. Stupně vítězů doplnil Robert Kubica.
Australan měl před sebou dlouhý a náročný úkol, využít pole position a udržet první místo po celých 78 kol. A to se mu také povedlo, zvládl totiž všechny klíčové momenty.
Na startu byl jeho hrozbou Robert Kubica, jenže ten se před Webbera dostat nedokázal, naopak se stal kořistí Sebastiana Vettela, který se posunul za záda svého týmového kolegy.
Webber okamžitě nasadil k trháku a řadou rychlých kol dokazoval, že tentokrát je pánem Monaka on. Svou pozici musel ale ještě čtyřikrát obhajovat, právě tolikrát totiž na trať v dnešním závodě vyjel safety car. Jenže Webber se ani jednou nenechal nikým ohrozit a zapsal se do velmi lukrativní statistiky - mezi vítěze Velké ceny Monaka.
Sebastian Vettel podtrhl úspěch týmu Red Bull, když proťal cílovou pásku na druhé pozici. Základ k tomuto výsledku položil na startu, když dokázal zdolat Roberta Kubicu startujícího z první řady.
Robert Kubica se ale celý závod Vettela držel a čekal na jakoukoliv příležitost, která by mu umožnila posun vpřed. Čekal ale marně, v cíli mu tak patřilo třetí místo. I to je ale úspěchem, neboť jak Polák před závodem řekl, umístění na stupních vítězů je zde víc, než tým Renault čekal.
Závod čtyřikrát paralyzoval safety car. Poprvé se tak stalo hned na konci prvního kola, když v tunelu havaroval Nico Hülkenberg. Němec se v soubojích dostal do špinavé stopy a jeho williams si to namířil přímo do betonové zdi.
Během první fáze za safety carem vyhasly naděje také pro Jensona Buttona, který ve třetím kole zastavil za první zatáčkou s kouřícím vozem. Na vině byla porucha chladicího systému.
Podruhé musel zpomalovací vůz na trať kvůli týmovému kolegovi Hülkenberga, Rubensi Barrichellovi. Brazilec se ve stoupání ke Casinu roztočil, když došlo k selhání v oblasti levého zadního kola, a otřískal svůj williams o svodidla.
Třetí výjezd safety caru si vynutil stav trati, ve třetí zatáčce se totiž uvolnil jeden z krytů kanálu. Závada byla ale rychle odstraněna a mohlo se pokračovat dál.
Naposledy musel Bernd Mayländer zasahovat krátce před cílem. Jarno Trulli totiž nezvládl svůj útok na Karuna Chandhoka, došlo ke kontaktu a Ital v mžiku šplhal po voze svého soupeře. Obě auta zůstala vzájemně zaklíněna v zatáčce La Rascasse.
Závod byl naposledy restartován jen pro sprint skrze poslední zatáčku do cíle, přičemž letos je možné předjíždět už od boxové čáry. Toho využil Michael Schumacher, který překvapil Fernanda Alonsa a ještě vydělal jednu pozici.
Pod stupni vítězů dojel Felipe Massa, který dnes držel výše vlajku Ferrari. Jeho týmový kolega Fernando Alonso má za sebou ale skvělý výkon. Po včerejší havárii totiž musel startovat z boxů. Ferrari ale udělalo dobrý strategický tah, když jej hned během první fáze za safety carem povolalo do boxů na výměnu pneumatik.
Alonso se pak probil přes jezdce nových týmů a když ostatní začli mířit do boxů, posouval se polem vpřed. Brzy se dostal do první desítky a dlouho jezdil šestý. Kaňku na jeho postupu vpřed udělal Alonsovi v poslední zatáčce Michael Schumacher, který jej překvapil a předjel.
Alonso tedy dojel sedmý, Michael Schumacher vybojoval šesté místo, pátý skončil Lewis Hamilton, jediný mclaren v cíli. Nico Rosberg dojel s druhým mercedesem osmý.
Poslední dvě bodované pozice obsadili piloti Force Indie, Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi.
Závod dojeli ještě jezdci Toro Rosso, Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari. Klasifikován byl i Vitalij Petrov, ten ale odstoupil čtyři kola před cílem kvůli technické závadě.
Polovina pole ale cíl vůbec neviděla. Odstoupili oba jezdci Williamsu, Sauberu, Jenson Button a všichni piloti nových týmů, tedy lotusy, hrty a virginy.
Mark Webber se druhým vítězstvím v řadě za sebou posunul do čela průběžného pořadí šampionátu, na svém kontě má 78 bodů. Stejně je na tom ale jeho týmový kolega Sebastian Vettel, který má ale o jedno vítězství méně.
Fernando Alonso je třetí se ztrátou pěti bodů, Jenson Button se kvůli odstoupení propadl na čtvrtou pozici.
Pohár konstruktérů nyní díky monackému dvojitému vítězství vede Red Bull, který má 156 bodů. Ferrari přeskočilo McLaren, ale stále je na druhém místě, zatímco McLaren se propadl na třetí pozici. Jeho ztráta ale není veliká.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Webber | Red Bull |
1:50:13.355
|
2.
|
S.Vettel | Red Bull |
+ 0.448
|
3.
|
R.Kubica | Renault |
+ 1.675
|
4.
|
F.Massa | Ferrari |
+ 2.666
|
5.
|
L.Hamilton | McLaren |
+ 4.363
|
6.
|
M.Schumacher | Mercedes |
+ 5.712
|
7.
|
F.Alonso | Ferrari |
+ 6.341
|
8.
|
N.Rosberg | Mercedes |
+ 6.651
|
9.
|
A.Sutil | Force India |
+ 6.970
|
10.
|
V.Liuzzi | Force India |
+ 7.305
|
11.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
+ 8.199
|
12.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
+ 9.135
|
13.
|
V.Petrov | Renault |
+ 4 kola
|
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | V kole | |
NC
|
K.Chandhok | HRT |
71
|
NC
|
J.Trulli | Lotus |
71
|
NC
|
H.Kovalainen | Lotus |
59
|
NC
|
B.Senna | HRT |
59
|
NC
|
R.Barrichello | Williams |
28
|
NC
|
K.Kobajaši | Sauber |
27
|
NC
|
L.di Grassi | Virgin |
26
|
NC
|
T.Glock | Virgin |
23
|
NC
|
P.de la Rosa | Sauber |
22
|
NC
|
J.Button | McLaren |
3
|
NC
|
N.Hülkenberg | Williams |
1
|
Průběžné pořadí šampionátu jezdců po 6. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
M.Webber | Red Bull |
78
|
2.
|
S.Vettel | Red Bull |
78
|
3.
|
F.Alonso | Ferrari |
73
|
4.
|
J.Button | McLaren |
70
|
5.
|
F.Massa | Ferrari |
61
|
6.
|
L.Hamilton | McLaren |
59
|
7.
|
R.Kubica | Renault |
59
|
8.
|
N.Rosberg | Mercedes |
54
|
9.
|
M.Schumacher | Mercedes |
30
|
10.
|
A.Sutil | Force India |
18
|
11.
|
V.Liuzzi | Force India |
9
|
12.
|
R.Barrichello | Williams |
7
|
13.
|
V.Petrov | Renault |
6
|
14.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
3
|
15.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1
|
Průběžné pořadí šampionátu týmů po 6. závodě:
p.
|
Tým | Jezdci |
Body
|
1.
|
Red Bull | M.Webber, S.Vettel |
156
|
2.
|
Ferrari | F.Alonso, F.Massa |
134
|
3.
|
McLaren | J.Button, L.Hamilton |
129
|
4.
|
Mercedes | N.Rosberg, M.Schumacher |
84
|
5.
|
Renault | R.Kubica, V.Petrov |
65
|
6.
|
Force India | A.Sutil, V.Liuzzi |
27
|
7.
|
Williams | R.Barrichello, N.Hülkenberg |
8
|
8.
|
Toro Rosso | J.Alguersuari, S.Buemi |
3
|