Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari dělá příliš mnoho chyb, míní Leclerc

Ferrari dělá příliš mnoho chyb, míní Leclerc

Sainz viní pomalejší jezdce.

Ferrari dělá příliš mnoho chyb a ty nejnovější ho obraly o vítězství v Monaku, míní Charles Leclerc. Monačan doma zvítězil v kvalifikaci, což bývá hlavní podmínkou úspěchu v Monte Carlu, kde se za normálních okolností nedá předjíždět. Na startu o pozici přijít nemohl, protože seřazené vozy vypustil do závodu safetycar. A až do zastávek v boxech si Ferrari jelo pro double, jelikož Leclercovi kryl záda Carlos Sainz. Přesto se z vítězství radoval Sergio Pérez a Leclerc závod dokončil až na čtvrtém místě.

Rozhodujícími byl výměny pneumatik. Ferrari nejprve Leclercovi dalo na pár kol přechodné pneumatiky. Pak ho povolalo pro slicky ve stejném kole jako Sainze, kterého mezitím dojel, takže musel čekat. Už tehdy přišel o vítězství. A než pomalým tempem na ještě ne zcela suché trati zahřál nové pneumatiky, přišel i o pozici vůči Maxu Verstappenovi, hlavnímu konkurentovi v boji o titul.

Chyba se občas prostě stane, ale bylo jich příliš mnoho,“ řekl Leclerc v rozhovoru pro Sky Sports. „V proměnlivých podmínkách jezdec spoléhá pouze na tým, protože nemá přehled o soupeřích na přechodných pneumatikách a jiných na suchých pneumatikách. Vlastně se mě tým také zeptal, jestli chci jít z mokrých rovnou na suché a já jsem řekl, že ano, ale později. Nevím, co se pak stalo, že mě zavolali pro přechodné. Nejprve jsem dostal undercut a potom čekal za Carlosem. Nemůžeme si dovolit kupit chyby.

Máme mimořádně dobrý vůz. Máme rychlost, potřebujeme využívat příležitosti. Nemůže jen tak zahazovat body. Kdybych přišel o vítězství a skončil druhý! Spadl jsem z prvního místa na čtvrté, protože to byla jedna chyba za druhou. Miluji tento tým a jsem si jist, že tato zkušenost nás posílí, ale strašně mě to bolí.

Leclerca během závodu naštval i Alexander Albon. Pouze dvě kola poté, co jezdec Ferrari dostal přechodné pneumatiky, vyjel jezdec Williamsu z boxové uličky na slickách rovnou před něj. A pak ho celé kolo nepustil před sebe. Až v dalším kole udělal Albon chybu v Sainte Devote a Leclerc se protáhl před něj. Je otázkou, zda to průběh závodu nějak ovlivnilo, protože Leclerc pak stejně dojel Sainze.

Byla to těžká situace, protože jsem už měl slicky a ty mi dávaly velkou rychlostní výhodu,“ vysvětloval bývalý závodník Red Bullu. „Trvalo by tři zatáčky, než bych ho pustil a o chvíli později už bych beztak (se zahřátými pneumatikami) měl takovou rychlost, že bych ho byl schopen předjet. Jednal jsem tak, abych ušetřil čas nám oběma. Kdyby mi dal kolo, potřeboval bych mu ho vrátit.

Sainz skončil v Monaku druhý, stejně jako loni. Foto: Ferrari

Na o kolo pomalejší jezdce si stěžoval i Sainz.

Mám pocit, že jsme dnes udělali všechno správně,“ řekl Sainz, který týmovou vysílačkou odmítl návrh na výměnu mokrých pneumatik za přechodné. „Trpělivě jsme zůstali na mokrých pneumatikách, správně jsme přezuli rovnou na slicky, ale otřesné první kolo na nových pneumatikách, když jsem byl uvězněn za pomalejšími vozy, nás dnes stálo vítězství.

Šéf týmu, Mattia Binotto, si po skončení závodu před novináři vyžádal čas na identifikování chybného procesu, který vedl k povolání Leclerca do boxů dvakrát v nesprávný čas.

Zdroj: RaceFans, Sky, foto: Ferrari