Generálku na premiérovou korejskou kvalifikaci vyhrál Kubica
Velká cena Koreje - 3. trénink
Robert Kubica zajel nejrychlejší čas závěrečného volného tréninku na premiérovou Velkou cenu Koreje. Pořadí na špičce bylo ale neuvěřitelně našlapané, první čtyřku, kterou spolu s Kubicou tvořili ještě Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Mark Webber, dělila ani ne desetina sekundy.
Na trati proběhly po pátečních trénincích některé změny, jezdci si totiž na setkání s Charliem Whitingem, ředitelem závodů FIA, stěžovali na některé úseky. Velkým problémem ale opět byla přilnavost.
Přestože pořadatelé slíbili, že přes noc okruh vyčistí, jezdci měli stále řadu potíží s všudypřítomným prachem a tím pádem nadměrným drolením svých pneumatik.
Prvním z předních jezdců, kdo se dostal na čelo, byli kolem poloviny tréninku jezdci Ferrari. Fernanda Alonsa pak sesadil Jenson Button, který během své šestikolové jízdy na tvrdší směsi zajel o tisícinu sekundy rychlejší čas.
Button na čele vydržel do doby, než se k významnému zlepšení rozhoupali Alonso a Lewis Hamilton. Deset minut před koncem už ale všichni dokončovali své jízdy na tvrdší sadě a zahájili kvalifikační simulace.
Závěrečné minuty tak byly velmi hektické a například Alonso doplatil na velký provoz. Své kolo musel vzdát poté, co se jen těsně vyhnul Nicu Rosbergovi. Španěl se navíc po tomto incidentu rozohnil a ze svého vozu vášnivě gestikuloval.
Jedním z těch šťastnějších, kteří si na trati našli prostor pro čisté kolo, byl Robert Kubica. Polák toho také beze zbytku využil a zajel nejrychlejší kolo tréninku. Do jedné desetiny s ním se ale vešli druhý Hamilton, třetí Alonso a čtvrtý Mark Webber.
Rosberg, který byl ještě minutu před koncem druhý, nakonec spadl na páté místo se ztrátou čtvrt sekundy na Kubicu. Šestý skončil Felipe Massa, sedmý Jenson Button, osmý Nico Hülkenberg, devátý Michael Schumacher a první desítku završil Adrian Sutil.
Němec v barvách Force Indie se během tréninku postaral o největší drama, když v jedencté zatáčce vyjel mimo trať a únikovou zónou letěl "dveřmi napřed", což bylo navíc doprovázeno nejinak než oblaky prachu.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
R.Kubica | Renault |
1:37.354
|
|
15
|
2.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:37.402
|
+ 0.048
|
16
|
3.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:37.426
|
+ 0.072
|
15
|
4.
|
M.Webber | Red Bull |
1:37.441
|
+ 0.087
|
13
|
5.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:37.629
|
+ 0.275
|
12
|
6.
|
F.Massa | Ferrari |
1:37.955
|
+ 0.601
|
16
|
7.
|
J.Button | McLaren |
1:38.419
|
+ 1.065
|
15
|
8.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1:38.501
|
+ 1.147
|
17
|
9.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:38.630
|
+ 1.276
|
12
|
10.
|
A.Sutil | Force India |
1:38.632
|
+ 1.278
|
18
|
11.
|
V.Petrov | Renault |
1:38.668
|
+ 1.314
|
14
|
12.
|
R.Barrichello | Williams |
1:38.733
|
+ 1.379
|
16
|
13.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:39.058
|
+ 1.704
|
21
|
14.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:39.145
|
+ 1.791
|
16
|
15.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:39.159
|
+ 1.805
|
21
|
16.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:39.780
|
+ 2.426
|
9
|
17.
|
N.Heidfeld | Sauber |
1:40.289
|
+ 2.935
|
17
|
18.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:41.591
|
+ 4.237
|
15
|
19.
|
J.Trulli | Lotus |
1:41.623
|
+ 4.269
|
15
|
20.
|
T.Glock | Virgin |
1:41.853
|
+ 4.499
|
17
|
21.
|
H.Kovalainen | Lotus |
1:42.095
|
+ 4.741
|
19
|
22.
|
L.di Grassi | Virgin |
1:43.111
|
+ 5.757
|
19
|
23.
|
B.Senna | HRT |
1:43.417
|
+ 6.063
|
19
|
24.
|
S.Jamamoto | HRT |
1:43.880
|
+ 6.526
|
20
|