Velkým strašákem v Jeongamu je drolení pneumatik
Obutí by tak mohlo připravit ještě více dramat než v Kanadě.
Piloti Formule 1 mají před sebou velikou výzvu, ve Velké ceně Koreje totiž jejich pneumatiky nejspíše budou trpět. Kvůli všudypřítomnému prachu se totiž gumy extrémně drolí. Situace by se tak dala přirovnat k letošnímu závodu v Kanadě, který výrazně zdramatizovaly právě problémy s obutím.
Takový je názor Hirohideho Hamašimy, ředitel oddělení motorsportu u Bridgestonu. Ten zároveň tvrdí, že všechno bude záležet na tom, jak čistá trať pro závod bude.
"Asfalt jako takový je docela dobrý, po prvním tréninku jsem kontroloval první a druhou zatáčku a povrch byl velice stabilní," řekl Hamašima. "Nicméně, na trati byla stále spousta prachu a to by mohl být problém.
Když se prach dostane do závodní stopy, pak se přilnavost radikálně zhoršuje. To způsobuje drolení, jak jsme viděli, a tady je to extrémní, protože pneumatiky se drolí ve dvou směrech. Něco podobného jsme viděli loni v Abú Zabí, ale tady je to mnohem vážnější."
Na otázku, jak se situace na trati vyvinou, Hamašima odpověděl: "To záleží na špíně. Pokud na trati nebude žádná špína, písek nebo hlína, pak by trať mohla být do kvalifikace ve velmi dobrém stavu, takže tvrdší gumy se drolit nebudou.
Takže za nejlepšího stavu bude závod vypadat jak v Bahrajnu. Ale v tom nejhorším případě, pokud bude trať stále špinavá, pak by to mohlo být ještě horší než v Kanadě."
Hamašima také řekl, že týmy musí opatrně přistupovat k volbě tlaku v pneumatikách, protože úvodní úsek obsahující dlouhé rovinky jim nedovolí na začátku kola se pořádně ohřát.
"Pokud se nebudou řídit našimi radami o tlaku, pak to bude velice riskantní, protože to bude velmi nebezpečné. Je to zkrátka jako starý Hockenheim s těmi dlouhými rovinkami, je velice těžké dostat do gum teplotu."