Velký rozhovor s Filipem Salaquardou
Letos jel FR3.5. Kam by rád zamířil? I na to nám odpověděl.
FIlip Salaquarda má za sebou první kompletní sezónu ve Formuli Renault 3.5, kde hájil barvy českého týmu ISR, jehož šéfem je Filipův otec Igor.
26-letý pilot se před několika dny vrátil z Motorlandu Aragon, kde byly na programu druhé oficiální zimní testy Formule Renault 3.5.
Otázka: Filipe, máš za sebou první kompletní sezónu ve Formuli Renault 3.5, jak bys ji zhodnotil?
Filip Salaquarda: "Určitě bych jí zhodnotil kladně, i když se nám první dva závodní víkendy úplně nepovedly a nepodařilo se nám bodovat."
O: Ve většině závodů sezóny byl tvým týmovým kolegou zkušený Argentinec Esteban Guerrieri. Co ti tato spolupráce dala?
FS: "V podstatě až na Monako jel se mnou Esteban celou sezónu a určitě to bylo pro mě a myslím, že i pro něj přinosné, jelikož náš jezdecký styl je velice podobný a díky tomu bylo vždy možné porovnávat data. Určitě mimo závodů jsme spolu pravidelně trénovali fyzickou kondici, která je pro závodní jezdce velice důležitá."
O: V celkovém hodnocení skončil tým ISR i díky šesti vítězstvím tvého týmového kolegy Estebana Guerrieriho na výborném druhém místě. Mysleli jste před začátkem sezóny na takový úspěch?
FS: "Tak určitě jsme doufali, že v celkovém hodnocení skončíme do první poloviny, ale že zakončíme sezónu na skvělém druhém místě nikdo nečekal."
O: Pojďme ale od tvého týmového kolegy k tobě. Poslední závodní víkend v Barceloně pro tebe bohužel nebyl příliš úspěšný a vypadl si z nejlepší desítky v průběžném pořadí, bylo to pro tebe velké zklamání?
FS: "Na Barcelonu bych raději zapomněl, tento víkend beru jako jeden z nejhorších v letošní sezóně. Spíš je mi líto samotného závodu v Barceloně než toho, že jsem o místo poposkočil v celkovém hodnocení."
O: Co bys mohl říct o vozech Formule Renault 3.5 v porovnání s ostatními monoposty, které jsi už v životě řídil?
FS: "Formule Renault 3.5 je jeden z nejlépe ovladatelných vozů, co jsem doposud řídil. Když to srovnám s vozem GP2, Renault trochu zaostává výkonem a je jen o něco málo horši v zatáčkách díky pneumatikám, které GP2 používá."
O: Byl v letošní sezóně nějaký závod, na který dlouho nezapomeneš a naopak, na který bys rád zapomněl co nejdříve?
FS: "Hodně rád vzpomínám na Brno, kde se mi podařilo zajet dvakrát první místo v kvalifikaci, trochu mě mrzí, že jsem chyboval v prvním závodě. Jinak určitě bych velice rád zapomněl na poslední závod v Barceloně, a ještě možná taky na belgické Spa."
O: Jaké jsou tvé plány na nadcházející sezónu?
FS: "Zatím žádné, všechno se uvidí, jak to bude vypadat se sponzory na příští sezónu. Určitě bych rád zůstal u série WSR a nebo o krok dál do GP2, také by mě lákalo se svézt v závodě 24 hodin Le Mans s prototypem LMP."
O: Jak trávíš zimu, když je většina okruhů pod sněhem?
FS: "V zimě budu hodně pracovat na fyzické kondici a tréninkem na závodním simulátoru. Také mě lákají rallye vozy, takže jak napadne sníh, vyrážím jezdit na uzavřené silnice či závodní trať, kde se dá jezdit celoročně."
O: Který moment v kariéře byl dosud tím nejlepším?
FS: "Určitě, když jsem se dozvěděl, že pojedu svojí vůbec první sezónu s formulí."
O: Před několika dny byl zveřejněn kalendář pro nadcházející sezónu. Jaký z něj máš pocit?
FS: "Kalendář závodů mi celkem vyhovuje, jen je škoda, že tam není Brno, které mám rád. A také mě moc nepotěšila trať Paul Ricard, kterou zatím neznám."
O: Kterou závodní trať z těch, na kterých jsi měl možnost jet, máš nejraději? A proč?
FS: "Jedna z mých nejoblíbenějších tratí je Hockenheimring, kde je vždy skvěla atmosféra diváků a fanoušků, také si mi líbí nájezd na stadion, kde se jede opravdu rychle a přetížení tam bývá přes 3G."
O: A na jakém z okruhů, které jsi ještě neměl možnost vyzkoušet, by ses rád svezl?
FS: "Určitě by mě lákalo se svézt na okruhu v Le Mans (verze 24 hodin)."
O: Na závěr ještě otázka k přípravě na závody. Je všeobecně známo, že piloti využívají k tréninku počítačové závodní simulátory. Jakou s nimi máš zkušenost a jak bys je zhodnotil?
FS: "Na zavodním simulátoru trávím hodně času. Myslím, že je to dobrý trénink na naučení trati, ale také na zlepšování postřehu, a také hledání brzdných bodů na trati."
Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho štěstí v nadcházející sezóně.