Red Bull nejrychlejší, v čele Vettel
Velká cena Brazílie - 1. trénink
První generálku na Velkou cenu Brazílie, předposlední závod sezóny, zvládl nejlépe Red Bull v čele se Sebastianem Vettelem. Mladý Němec přitom nadělil druhému Marku Weberovi necelou půl sekundu.
V čele prvního tréninku se střídali rudí býci společně s Lewisem Hamiltonem na mclarenu, Vettel ale poté prosvištěl cílovou rovinkou s časem 1:29,351 a porazil nejrychlejší hamiltonův čas o 0,494 sekundy, na který už nikdo ze soupeřů nedokázal najít odpověď. Sebastian pak svůj čas ještě o pár setin sekundy vylepšil a stanovil tak nejrychlejší čas na dopoledním Interlagosu.
Duo mclarenů tedy skončilo za red bully na třetím a čtvrtém místě v pořadí Hamilton a Jenson Button.
Robert Kubica z Renaultu stále těsně pronásleduje čelo startovního pole, dnes mu jeho snaha stačila na páté místo.
Nico Rosberg byl dnešní dopoledne opět rychlejším z mercedesů, když zajel šestý nejrychlejší čas. Michael Schumacher však za svým týmovým kolegou zaostal pouze něco málo přes jednu desetinu a patří mu osmé místo.
Mezi stříbrné monoposty se vměstnal Rubens Barrichello. Jeho williams se v průběhu tréninku ukázal i na prvním místě tabulky, nakonec z toho bylo až sedmé místo. I tak byl Rubens nejrychlejším Brazilcem na trati, Felipemu Massovi z Ferrari patří čtrnáctá pozice a Bruno Senna se usadil se svým monopostem HRT na dně výsledkové listiny.
Druhou desítku otevírají jezdci Sauberu Nick Heidfeld a Kamuj Kobajaši, následovaní dvanáctým Nicem Hülkenbergem na williamsu.
Vedoucí muž průběžného pořadí, Španěl Fernando Alonso, je známý svým smyslem pro dramatizaci situace. Již několikrát v letošní sezóně jsme ho viděli v prvním tréninku až ve druhé desítce. Daleko závažnější je však fakt, že Alonso musel ke konci tréninku odstavit svůj monopost kvůli problémům s motorem a ten tak bude muset být u jeho ferrari do druhého tréninku vyměněn.
Jako nejrychlejší z nových týmů se na Interlagosu ukázal Lotus v podání Jarna Trulliho, Ital dosáhl devatenáctého nejrychlejšího času. Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen skončil na jednadvacátém místě. Volnou sedačku dostal při tréninku opět Jerome d´Ambrosio, svůj virgin dovezl na dvaadvacátém místě. Christian Clien střídá u HRT na Velkou cenu Brazílie Sakona Jamamota, dopoledne skončil třiadvacátý.
O žluté vlajky dnes nebyla nouze. V prvním případě byly vyvěšeny poté, co Jaime Alguersuari nezvládl dobrzdění do první zatáčky a na chvíli zůstal stát se svým monopostem toro rosso uprostřed trati. O první vážnější situaci se postaral až Vitalij Petrov, který nezvládl svůj vůz renault a rozbil ho o bariéru z pneumatik při stoupání za šestou zatáčkou. Ve stejném místě se podíval mimo trať i Kamuj Kobajaši, který po defektu levé zadní pneumatiky doklouzal ven, avšak mimo bariéry.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:12.328
|
|
23
|
2.
|
M.Webber | Red Bull |
1:12.810
|
+ 0.482
|
28
|
3.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:12.845
|
+ 0.517
|
24
|
4.
|
J.Button | McLaren |
1:13.267
|
+ 0.939
|
24
|
5.
|
R.Kubica | Renault |
1:13.370
|
+ 1.042
|
24
|
6.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:13.516
|
+ 1.188
|
26
|
7.
|
R.Barrichello | Williams |
1:13.546
|
+ 1.218
|
26
|
8.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:13.643
|
+ 1.315
|
25
|
9.
|
A.Sutil | Force India |
1:13.918
|
+ 1.590
|
26
|
10.
|
N.Heidfeld | Sauber |
1:14.000
|
+ 1.672
|
23
|
11.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:14.004
|
+ 1.676
|
23
|
12.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1:14.155
|
+ 1.827
|
29
|
13.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:14.246
|
+ 1.918
|
20
|
14.
|
F.Massa | Ferrari |
1:14.267
|
+ 1.939
|
26
|
15.
|
V.Petrov | Renault |
1:14.370
|
+ 2.042
|
23
|
16.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:14.734
|
+ 2.159
|
26
|
17.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:14.618
|
+ 2.290
|
30
|
18.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:14.734
|
+ 2.406
|
29
|
19.
|
J.Trulli | Lotus |
1:15.603
|
+ 3.275
|
25
|
20.
|
T.Glock | Virgin |
1:15.860
|
+ 3.532
|
20
|
21.
|
H.Kovalainen | Lotus |
1:16.057
|
+ 3.729
|
26
|
22.
|
J.d'Ambrosio | Virgin |
1:16.707
|
+ 4.739
|
28
|
23.
|
C.Klien | HRT |
1:16.839
|
+ 4.511
|
18
|
24.
|
B.Senna | HRT |
1:17.360
|
+ 5.032
|
30
|