Přechod na nové turbomotory je stále pravděpodobnější
Už máme dohodu, tak se podle toho zařídíme, říká Ferrari.
Přechod Formule 1 na nové čtyřválcové turbomotory o objemu 1,6 litrů v roce 2013 je stále pravděpodobnější. Týmy se totiž na zavedení nových technických regulích shodly.
V současnosti pracují v útrobách monopostů F1 atmosférické vidlicové osmiválce o objemu 2,4 litrů, v rámci snah o techniku přívětivější pro životní prostředí byla ale vypracována pravidla omezující motory a také zavádějící palivové restrikce.
Jak ale uvedla britská televize BBC, Ferrari a Mercedes byly proti nové specifikaci. Nicméně, mluvčí Ferrari řekl, že týmy již uzavřely dohodu a že by byl překvapen, kdyby Světová rada motorsportu na jednání s týmy, které proběhne 10. prosince, nová pravidla neschválila.
Přiznal také, že ačkoliv Ferrari bylo proti zavedení nových motorů, protože by si taková změna vyžádala vynaložení obrovského množství prostředků, bude se řídit dohodou.
"Máme dohodu a když máme dohodu, tak se podle toho zařídíme," řekl mluvčí Ferrari.
Proti novým motorům se však vyjádřil také šéf Formule 1 Bernie Ecclestone: "Máme velice dobrou specifikaci motorů. Proč bychom ji měli měnit na něco, co bude stát miliony liber a nikdo to nebude chtít a co může skončit tak, že jeden výrobce získá velikou převahu?"
Nová pravidla však byla navrhována tak, aby se v co největší míře zamezilo možnostem různých interpretací a nikdo tak významnou převahu nemohl získat.