Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gascoyne: "T128 je základem pro naše budoucí vozy."

Gascoyne: "T128 je základem pro naše budoucí vozy."

Letošní monopost se od loňského podstatně liší.

Nový Lotus T128 se od základů liší od svého předchůdce, byl totiž navržen jako vývojová platforma pro budoucí vozy stáje, vysvětluje technický ředitel Teamu Lotus Mike Gascoyne.

Zatímco loňský T127 byl postaven velmi konzervativně, vzhledem ke krátké době, která týmu při pozdním obdržení přijetí do šampionátu zbyla, letošní stroj byl zkonstruován zcela odznovu, s daleko agresivnějším přístupem, na kterém chce tým stavět v následujících sezónách.

"S loňským vozem a zejména v první polovině sezóny to byla zkouška o přežití, zatímco od poloviny loňského roku to bylo o budování týmu, tehdy jsme začali pracovat na tomto voze," řekl Gascoyne.

"Proč si myslím, že je to letos výzva, je, že loni šlo skutečně o jednorázový vůz, vzhledem ke způsobu, jakým byl vývojovým týmem připraven, a času, který jsme měli.

Pro letošní vůz jsme z něj nepoužili téměř jedinou součástku, zatímco normálně jich využijete podstatné množství a máte šanci loňské díly optimalizovat."

Gascoyne dodal, že letošní monopost už od pohledu daleko více odpovídá aktuálnímu způsobu designerského uvažování a po aerodynamické stránce daleko předčí svého předchůdce.

"Vypadá podstatně odlišně než loňský vůz, máte z něj pocit, že je mnohem aktuálnější. A to je základem pro vozy naší budoucnosti.

Skutečně se drží současných designerských trendů a aerodynamicky je mnohem vyvinutější. Chci říct, že vůz je souhrnem čtyř tisíc malých detailů, takže je těžké vyzvednout konkrétní oblasti, které jsou obzvláště skvělé, ale celkově je to mnohem optimalizovanější práce návrhu a inženýrství."