Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bianchi vítězí v přerušeném úvodním závodě, Král šestý

Bianchi vítězí v přerušeném úvodním závodě, Král šestý

GP2 Asia, Yas Marina - hlavní závod

Jules Bianchi vyhrál úvodní závod nové sezóny GP2 Asia na zkrácené verzi okruhu Yas Marina v Abú Zabí, když hned po startu předjel vítěze kvalifikace Romaina Grosjeana a pak jej už na první místo nepustil.

Bianchi měl z dnešního vítězství o to větší radost, že se jednalo o jeho vůbec první triumf. Navzdory tomu, že loni ve své debutové sezóně v GP2 skončil třetí, se totiž ani jednou na stupínek vítězů nedostal.

Závod začal divokou havárií. Dani Clos, který si v kvalifikaci vyjel čtvrté místo, se totiž neodlepil ze své pozice, načež jej zezadu trefil Luiz Razia, měnící stopu uprostřed souboje s jiným jezdcem.

Razia přitom trefil Close tak nešťastně, že převrácený na bok přirazil k vnitřním svodidlům Pala Varhauga, do kterého ještě zezadu vrazil Michail Aljošin. Ten jediný mohl po této nehodě pokračovat.

Na zadní rovince pak jezdci začali reagovat na výjezd safety caru prudkým brzděním, načež Rodolfo Gonzalez zezadu trefil Charelese Pica, oba tak museli neplánovaně do boxů.

Vzhledem k velkému množství odstavených vozů a úlomků na trati byl nakonec závod přerušen červenými vlajkami a restartován přibližně o půl hodiny později.

Romain Grosjean pak okamžitě začal svého krajana Bianchiho vystavovat velkému tlaku, jenže ani jednou se nedostal k pořádné šanci na předjetí.

Proto se rozhodl využít povinné zastávky v boxech, ke které zajel o kolo dřív než Bianchi. Jenže Grosjeana při odjezdu od mechaniků potrápila spojka. Pilot týmu DAMS se tak nakonec před svého soka nedostal.

I nadále ale na Bianchiho tlačil a snažil se jej donutit k chybě. Ty ale dělal spíše sám a pár kol před cílem proto svou snahu vzdal.

Jelikož se závod kvůli postartovní havárii protáhl, musel ke slovu přistoupit časový limit, který nakonec z plné délky 36 kol tři okruhy ubral.

Bianchi ještě v závěru porychlil a krátce před cílem si dojel i pro nejrychlejší kolo, dávající mu další bod. Po třiatřiceti kolech pak vítězně proťal cílovou pásku a ujal se tak vedení v průběžném pořadí letošní GP2 Asia.

Grosjean nakonec dojel na druhém místě se ztrátou téměř sedmi sekund. Testovací pilot týmu Lotus Renault přesto na Bianchiho v průběžném pořadí ztrácí pouze jediný bod, neboť k dnešním osmi přidává ještě dva body za včerejší pole position.

Davide Valsecchi dovedl Team AirAsia při jeho premiéře ke stupňům vítězů, když dojel na třetí pozici. V závěru si sice musel dávat pozor na dorážející Gieda van der Gardeho a Marcuse Ericssona, ti se však v posledním kole zpomalili vzájemným soubojem.

Ericsson nejprve naznačil útok na van der Gardeho, načež jej v následující zatáčce celkem snadno udolal a dojel si tak pro čtvrté místo.

Český závodník Josef Král zahájil sezónu velmi dobře. Po startu z osmého místa totiž dojel do cíle šestý, na úvod tak získal tři body. Po většinu závodu na něj navíc dorážel Sam Bird, který postupoval z jedenácté pozice. Král však jeho další progres zastavil.

Poslední bod za osmé místo vybojoval v posledním kole Max Chilton. Jeho souboj se Stefanem Colettim však rozhodně nebyl čistý, neboť Chilton Colettiho předjel za pomoci zkrácení trati. Ještě by tak mohl přijít o svůj bod za osmé místo a výhodu startu z pole position do zítřejšího sprintu.

Fotogalerii z dnešního dne naleznete zde.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Ztráta
1.
 J.Bianchi*  Lotus ART
1:22:04.643 
2.
 R.Grosjean  DAMS
+ 6.681 
3.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
+ 12.794 
4.
 M.Ercisson  iSport International
+ 14.001 
5.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 15.198 
6.
 J.Král  Arden International
+ 20.601 
7.
 S.Bird  iSport International
+ 24.412 
8.
 M.Chilton  Carlin
+ 31.866 
9.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 36.809 
10.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 37.411 
11.
 F.Leimer  Rapax
+ 40.252 
12.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 48.587 
13.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 59.963 
14.
 J.Palmer  Arden International
+ 1:07.206 
15.
 J.Cecotto  Super Nova Racing
+ 1:08.136 
16.
 A.Caldarelli  Ocean Racing Technology
+ 1:37.978 
 
 J.Jakes  Scuderia Coloni
+ 1 kolo 
 
 O.Turvey  Ocean Racing Technology
+ 1 kolo 
 
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 9 kol 
 
 J.Leal  Rapax
+ 14 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 14 kol 
 
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 15 kol 
 
 M.Aljošin  Carlin
+ 23 kol 
 
 D.Clos  Racing Engineering
+ 33 kol 
 
 L.Razia  Team AirAsia
+ 33 kol 
 
 P.Varhaug  DAMS
+ 33 kol 

* - nejrychlejší kolo závodu: Jules Bianchi (Lotus ART) - 1:38.141 (31. kolo)

Průběžné pořadí po jednom závodě:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 J.Bianchi  Lotus ART
11 
2.
 R.Grosjean  DAMS
10 
3.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
4.
 M.Ercisson  iSport International
5.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
6.
 J.Král  Arden International
7.
 S.Bird  iSport International
8.
 M.Chilton  Carlin