Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Předjíždění bude nadále obtížné, tvrdí Alonso

Předjíždění bude nadále obtížné, tvrdí Alonso

Nastavitelné křídlo podle Španěla pomůže pouze částečně.

Fernando Alonso soudí, že předjíždění bude v nadcházející sezóně stejně tak obtížné jako v letech minulých, navzdory radikálním úpravám pravidel, které umožní použití nastavitelného zadního křídla a rovněž systému KERS.

Týmy s nastavitelným zadním křídlem experimentovaly v prvních sériích předsezónních testů, avšak skutečný dopad této komponenty na průběh velkých cen zůstane zřejmě ještě nějakou dobu nejasný.

Jak jsme vás již dříve informovali, piloti budou, pro účely předjíždění, moci využít tento systém ve vymezeném 600m úseku na hlavní rovince a to pouze v případě, že je pronásledující vůz vzdálen v rozmezí jedné sekundy. FIA chce analyzovat dopady systému a případně prodloužit či zkrátit vymezený úsek.

Alonso si nicméně myslí, že bez ohledu na délku předjížděcí zóny bude předjíždění vzhledem k vyrovnanosti vozů na špici nadále obtížné.

"Pokud vůz před vámi jede o pouhou desetinu pomaleji, pak nastavitelné křídlo nestačí," řekl Alonso Gazzettě dello Sport.

"Může to být užitečné pro předjetí vozu, který je o jednu či dvě sekundy pomalejší. Možná je účelem tohoto pravidla pomoci s předjížděcím manévrem v případě, kdy je dojde ke zničení závodu nemožností předjet mnohem pomalejší vůz, jako se to stalo mně s Petrovem v Abu Zabí. Předjíždění mezi špičkou bude i v roce 2011 obtížné."

Právě Alonso loni přišel o mistrovský titul v závěrečném závodu sezóny, když se po většinu závodu nedokázal dostat před evidentně pomalejší renault Vitalije Petrova.

Technický ředitel Williamsu Sam Michael si nemyslí, že je 600m zóna dostatečná, aby pilotům umožnila kompletní předjetí, ovšem dá podle něj pilotům alespoň menší výhodu.

"Nemyslím si, že bude (ona 600m vzdálenost) příliš účinná," řekl Michael. "Musí jít o mnohem větší vzdálenost.

Aby byl systém efektivní, musíte ho použít na celé rovince. Ale záleží, co vlastně chcete - pokud chcete, aby v současnosti skoro nemožný předjížděcí manévr byl téměř možný, pak to dostanete. Nemyslím si, že se dostanete do pozice, kdy by přes vás ostatní jen přelétávali - prostě to není tak silné, aby to něco takového umožňovalo."