Osm velkých přestupů, které se nestaly
Mnoho věcí mohlo být úplně jinak.
Tento týden začíná sezona, ve které uvidíme Fernanda Alonsa opět závodit za tým z Enstone, Sebastiana Vettela v zeleném monopostu Aston Martinu a například i Sergia Péreze jako týmového kolegu Maxe Verstappena. Než to celé vypukne, podívejme se na seznam sepsaný webem Crash, do kterého sesbíral velké přestupy posledních let i trochu vzdálenější minulosti, o nichž je známo, že se téměř staly.
Jenson Button do Ferrari
Víme, že během sezony 2012 mistr světa z roku 2009 vyjednával s Ferrari o možnosti přestupu. Zašlo to prý tak daleko, že světlo světa spatřila smlouva, která však nikdy nebyla podepsána. Možná rozhodlo to, že z McLarenu odešel Lewis Hamilton, což Buttonovi dalo šanci stát se jasným lídrem týmu. Ve Ferrari by šel k Fernandu Alonsovi, který paradoxně v roce 2015 přišel za ním do McLarenu.
Nick Heidfeld do Mercedesu nebo McLarenu
Když v roce 2009 BMW oznámilo odchod z F1, jeho tovární jezdec to měl dobře rozehrané s McLarenem i zrovna vznikajícím týmem Mercedesu. Heidfeld měl tu smůlu, že Brawn a trojcípá hvězda zlanařili zpět do F1 Michaela Schumachera, kterému uvolnil místo Button, jenž zabral místo u McLarenu. S Heidfeldovou kariérou to pak šlo z kopce.
Nico Hülkenberg do Mercedesu
Ross Brawn ve své knize prozradil, že v roce 2012 byl blízko k tomu, aby za Mercedes podepsal smlouvu s dalším Němcem. Avšak když se týmu na vzestupu podařilo získat Hamiltona, Hülkenbergovi zbylo místo pouze v týmu Sauber a po roce byl ještě rád, že se mohl vrátit do Force India.
Robert Kubica do Ferrari
Velmi dobře známý a Kubicou často připomínaný příběh o tom, jak už měl podepsanou předběžnou smlouvu s Ferrari, kde by se v roce 2012 stal Alonsovým kolegou. Bohužel, Polák havaroval, když si krátil čas v rallye a zůstaly mu dlouhodobé následky.
Jules Bianchi do Sauberu a pak do Ferrari
Ještě mnohem smutnější je příběh Julese Bianchiho. Jezdec podporovaný jezdeckou akademií Ferrari v roce 2014 dokázal v Monaku získat dva body velmi cenné pro malý tým Marussia a Ferrari bylo připraveno poslat ho do většího týmu Sauber, aby se tam připravil na budoucnost v Scuderii. V ten samý rok měl Bianchi v Suzuce těžkou havárii se smrtelnými následky.
Fernando Alonso do Red Bullu
Mezi šéfem Red Bullu a Alonsem nedávno došlo k mediální přestřelce ohledně toho, kolikrát měl dvojnásobný mistr světa možnost přidat se k tomu týmu. Podle Alonsa se jednání vedla v letech 2007, 2009, 2011, 2013 a dvakrát v roce 2018. Christian Horner přiznal pouze oslovení Alonsa v roce 2007, kdy Alonso neměl zájem.
Schumachera prý ve Ferrari udržel jeho management. Proti jeho vůli. Foto: Ferrari
Michael Schumacher do McLarenu
Jeden ze dvou velkých nerealizovaných přestupů, které zůstávají v paměti, přestože 90. léta jsou již daleko za námi. Schumacherův zájem o McLaren odhalil bývalý šéf tohoto týmu až v roce 2016. K tajné dohodě došlo, když byl McLaren na konci 90. let ve vrcholné formě a dvojnásobnému šampionovi se s Ferrari nedařilo. Přestupu se do cesty údajně postavil Schumacherův management, který měl s jezdcem neprůstřelnou smlouvu a bral si velký podíl z kolosálních příjmů jezdce Ferrari. Fanoušci se nikdy nedohodnou, jak by to asi dopadlo, kdyby se Schumacher setkal v jednom týmu s jeho nejuznávanějším soupeřem, Mikou Häkkinenem.
Ayrton Senna do Ferrari
Snad největší legenda ze všech jezdců F1 nikdy nezávodila za nejpopulárnější tým F1. A nemuselo to tak skončit. Jean Todt prozradil, že Senna s ním o možnosti přestupu do Ferrari mluvil krátce před osudovou sezonou 1994. Luca di Montezemolo tvrdí, že s ním Senna na začátku roku 1994 mluvil o tom, že chce kariéru ukončit ve Ferrari. Bohužel, nikdy se nedozvíme, zda by skutečně opustil Williams.
Zdroj: Crash, úvodní foto: Brawn GP