Jezdci jsou překvapení životností přechodných pneumatik
V porovnání s bridgestony však mají menší přilnavost.
Během prvních hodin dnešních testů v Barceloně udělala na jezdce dojem životnost přechodných pneumatik.
Trať byla na začátku dne vlhká a než vyschla, vyzkoušely týmy jak mokré, tak přechodné pneumatiky.
Zatímco suché pneumatiky se opotřebovávají rychleji, než jezdci čekali, u přechodných shledali, že si své vlastnosti na usychajícím povrchu zachovaly.
"Dnes bylo důležité jet na přechodných gumách. Abych byl upřímný, byl jsem jimi docela překvapen," řekl pro Autosport Jaime Alguersuari z Toro Rosso.
"Trať nebyla kompletně mokrá, ale hodně vlhká a vysychala. Byli jsme docela rychlí a stabilně se nám dařilo zajíždět časy kolem 1:40. Pneumatiky vůbec neodcházely."
Rovněž Kamuj Kobajaši ze Sauberu souhlasí, že přechodné pneumatiky Pirelli jsou v porovnání s bridgestony lepší. Podle něj ale zaostávají z pohledu výkonnosti.
"Mají mnohem menší přilnavost, konzistenci mají ale lepší pirelli, to se zdá být v pořádku," řekl.
"Je těžké soudit, kde budeme na mokrých a přechodných pneumatikách. Myslím, že samotná směs je velmi tvrdá."
Alguersuari se pokusil najít hranici mezi přechodnými a suchými pneumatikami, přiznal ale, že přezul příliš brzy.
"Zkusili jsme suché pneumatiky v mokru a za vlhka a moc nefungovaly," řekl. "Museli jsme se vrátit do garáže, počkat trochu déle a zajet stejný čas na kolo na suchých."