Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Obavy z extrémního počtu zastávek jsou prý neopodstatněné

Obavy z extrémního počtu zastávek jsou prý neopodstatněné

Pirelli na základě svých simulací vidí jako maximum tři výměny.

Obavy z nadměrně velkého počtu zastávek v boxech během jednoho závodu jsou neopodstatněné, tvrdí to oficiální dodavatel pneumatik, společnost Pirelli.

Řada jezdců si na základě zkušeností z dosavadních předsezónních testů stěžovala na příliš rapidní opotřebení pneumatik a vyjádřila obavy ze situací, které by tento faktor mohl přinést.

Nicméně, detailní analýza výkonnosti pneumatik ukázala, že nejextrémnější případy jako například při minulých testech v Barceloně, kde velice nízké teploty způsobily nadměrné opotřebovávání, vedou maximálně ke třem zastávkám.

Šéf oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery dnes v Barceloně řekl: "Po posledních testech jsme provedli takovou menší analýzu, simulovali jsme všechny závody, které by se se všemi týmy mohly odehrát, a všechny z nich by jely třízastávkovou strategii.

Vzhledem k tomu, že úroveň opotřebení byla větší, než bychom očekávali u teplejších závodů, znamená to, že řada z těch alarmujících řečí o čtyřech až pěti zastávkách jsou nepravděpodobné a ve skutečnosti celkem mylné. V docela extrémním případě opotřebení bychom stále viděli třízastávkovou strategii."

Pirelli už od začátku své práce tvrdí, že pro letošní sezónu má v plánu závody na dvě zastávky a Hembery říká, že i se třemi návštěvami mechaniků by byl spokojený.

"Se třemi souhlasím, protože už v minulosti jsme v tomto sportu měli tři, vlastně i čtyři. Ale já zrovna moc nechci vidět čtyři nebo pět, protože pak bychom pravděpodobně neměli pro takový případ na víkend dost sad pneumatik."

Hembery zároveň dodal, že simulace Pirelli prokázala velký počet možností k předjíždění, kterým různé úrovně opotřebení pneumatik napomohou.

"Bylo to zajímavé, protože jsme simulovali závod a viděli jsme, kdo by vyhrál," řekl Hembery, který však nesdělil jméno případného vítěze. "Bylo to ale mnohem těsnější, než byste si představili.

Z té simulace bylo vidět, že bychom mohli mít 50 až 60 šancí na předjetí, když byly vozy rychlejší než ty, které byly na trati před nimi, to podle toho, jak kdo na tom byl se svou strategií.

Nakonec to nebude (tak časté), protože týmy budou stavět ve stejnou dobu a začnou sledovat, co dělají ostatní, ale simulace to byla zajímavá. A bylo tam docela dost vozů, které byly blízko sebe na jejím konci."