Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gravity-Charouz Racing otestoval Mercedes SLS AMG GT3

Gravity-Charouz Racing otestoval Mercedes SLS AMG GT3

Poprvé!!!

Ve dnech 17.-18. března se na francouzském okruhu Paul Ricard uskutečnil test stájí, které budou v letošní sezoně nasazovat horkou novinku v poli vozů specifikace GT3 – Mercedes Benz SLS AMG GT3, s jímž budou působit napříč různými šampionáty. Na jihofrancouzské dráze pochopitelně nechyběl ani tým Gravity-Charouz Racing, jenž svůj první stříbrný mercedes převzal pouhé dva dny před odjezdem na testování. Druhý vůz by měl Gravity-Charouz Racing obdržet začátkem dubna a třetí v první polovině června.

Za volantem zbrusu nového speciálu českého týmu se vystřídalo celkem šest závodníků, kteří v barvách pražského týmu absolvují i nadcházející sezonu. Bohužel se stáj musela smířit se skutečností, že má prozatím k dispozici pouze jeden vůz. Letošní premiérový test byl tedy zaměřen zejména na seznámení se s technikou a to jak ze strany jezdců, tak techniků a mechaniků stáje. To ovšem nezabránilo tomu, aby Gravity-Charouz Racing nedokázal během druhého dne zrychlit na úroveň týmů, které již měli s Mercedesem SLS zkušenosti.

Během prvního dne testů, jenž byl dopoledne ovlivněn mokrým povrchem dráhy, se v Mercedesu SLS objevila trojice pilotů - Rus Leonid Machitski, Rakušan Gerhard Tweraser a Čech Jakub Knoll. Zkouška funkčnosti nového přírůstku stáje Gravity-Charouz Racing proběhla na výbornou, protože se neobjevil ani jeden technický problém a tak byli jezdci schopni nakroužit dohromady více než 130 kol.

Druhý den probíhal podle podobného scénáře a tak si obměněná posádka závodníků, jež byla tentokrát tvořena českými jezdci Tomášem Kostkou, Janem Šťovíčkem, Petrem Charouzem a již zmíněným Gerhardem Tweraserem, mohla vychutnat další bezproblémový den. „Nový vůz musím hodnotit jednoznačně kladně. S Mercedesem SLS lze dobře pracovat a nastavovat jej. Ani naše výkonnost nebyla špatná, když náš mercedes patřil k těm nejrychlejším a to přesto, že jsme neměli s vozem žádné předešlé zkušenosti,“ okomentoval test šéfmechanik stáje Gravity-Charouz Racing Marcel Holan.

Gerhard Tweraser: „Myslím, že pro nás test dopadl dobře. Neměli jsme žádné potíže a nakroužili jsme spoustu kol. Auto se skvěle ovládá a člověk přesně cítí, co vůz dělá. Jsem rád, že mohu být součástí týmu Gravity-Charouz Racing a věřím, že s tímto vozem máme šanci na vítězství.

Leonid Machitski: „Nový Mercedes SLS AMG GT3 se mi libí a musím říci, že je příjemný na řízení. Velmi dobrý dojem na mě udělal také celý tým Gravity-Charouz Racing, se kterým letos zahajuji spolupráci. Je znát, že má stáj dobré zázemí a dostatek zkušeností.

Jan Šťovíček: „Testování dopadlo velice slušně a z auta mám dobrý pocit. Měl jsem akorát drobné problémy se sedačkou, která se bude muset ještě upravit. Odjel jsem celkem tři půlhodinové jízdy včetně jedné, ve které jsem jel s novými pneumatikami. Mercedes Benz SLS AMG GT3 je poměrně specifický vůz, takže se s ním budu muset ještě sžít,

Tomáš Kostka: „Šlo o první delší test těchto nových SLS, takže bylo důležité najezdit kilometry a ne zkoušet zajet nejrychlejší časy. Já jsem s Marcelem Holanem na nastavení pracoval a auto jsme neustále zrychlovali. Mám z auta dobrý pocit, ale samozřejmě nás čeká ještě spousta testů a hodně práce na autě. Jsem zvědavý, jak si povede Mercedes proti ostatním značkám, protože ještě nemáme takové srovnání, ale myslím si, že s autem půjde vítězit.“   

Petr Charouz: „Nové SLS se mi libí, nyní jsem v něm seděl podruhé. V první jízdě jsme testovali na krátké verzi okruhu, a na tvrdé směsi gum. Kvůli tomu bylo auto hodně nedotáčivé a celkově mě nijak nezaujalo. Když jsem v aute seděl podruhé, byl to obrovský rozdíl - auto bylo daleko lépe nastavené a gumy měly lepší prolnavost. Nejvíce mě zaujalo chováni auta. I když má tento vůz motor uložený vpřed, 51% váhy je na zadní nápravě a díky tomu se auto chová jako mid-engine.

Jakub Knoll: „Ve voze jsem seděl během prvního dne testů, kdy jsme jezdili pouze se základním nastavením, které nebylo pro tento okruh zrovna ideální. Celkově bych však tento test hodnotil pozitivně, jelikož se nevyskytly žádné potíže a přesto, že jsme se museli střídat ve více jezdcích jsem se svezl relativně dost. Co se mě týká, budu muset do prvních závodů hodně zrychlit, pokud chci se svým kolegou, jímž bude Honza Šťovíček, dosáhnout na dobrá umístění.“ 

Příští testování je naplánováno na 7.-8. dubna a odehraje se opět na okruhu Paul Ricard.