Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků IZOD IndyCar Series 2011 – 3. díl

Představení účastníků IZOD IndyCar Series 2011 – 3. díl

Andretti Autosport vyměnil hlavně sponzory

Dvě velké změny postihly v mimo sezónním období tým Andretti Autosport. Tou jednou je odchod Tonyho Kanaana k týmu KV Racing Technology – Lotus a pak velká fluktuace ve složení sponzorů. Svoji účast významně posílila společnost Go Daddy.com, která kromě Patrick bude sponzorovat také novou akvizici Mika Conwaye. Úplně nové sponzory má také Ryan Hunter-Reay, neboť jeho dosavadní osobní sponzor, IZOD, odešel k týmu Rogera Penskeho. Kam jej následoval také obchodní řetězec Meijer, v některých závodech hlavní sponzor Marca Andrettiho.
Andretti Autosport expandoval hlavně v juniorských programech. Nyní pokrývá celý žebříček Road to Indy. V nejnižší kategorii, U.S. F2000 zůstala loňská dvojka Zach Veach a přidal se k němu vítěz Barberova národního mistrovství Spencer Pignot, loňský šampion série Sage Karam se přesunul do Star Mazda, kde pro něj Michael Andretti nasadí vůz. V Indy Lights se tým osamostatnil po letech spolupráce s AFS Racing (který se přesouvá do IndyCar) a najal mladšího z bratrů Wilsonových Stefana. Zatím jen v prvním závodě jej doplní další Brit James Winslow.
Kromě čtveřice stálých pilotů dostane znovu v Indianapolisu šanci John Andretti. Ten je také jedním z horkých adeptů na start v Las Vegas. Ale pokusit se bojovat o pět milionů dolarů může v podstatě celá Andrettiovic rodina v čele s majitelem stáje Michaelem. Zájem naznačil dokonce i děda Mario!
#7 – Danica Patrick

 

Celé jméno: Danica Sue Patrick
Národnost: Americká
Věk: 29
Datum a místo narození: 25. března 1982 v Roscoe, Illinois, USA
Bydliště: Phoenix, Arizona, USA
První start: 2005 Homestead-Miami Speedway (IndyCar)
První vítězství: 2008 Twin Ring Motegi (IndyCar)
Předchozí týmy: Rahal Letterman Racing
Největší úspěchy:  Nejlepší nováček Indianapolis 500 (2005), Nováček roku IndyCar (2005)
Hlavní sponzor: GoDaddy.com
Druhý rok po sobě se Danica pokusí o dva programy zároveň. Plnou sezónu v IZOD IndyCar Series a příležitostné starty v NASCAR Nationwide Series. Loni z toho byly dost rozpačité výsledky. Až na dvě výjimky byla v IndyCar prakticky neviditelná, kromě oválů v Texasu, kde bojovala s Ryanem Briscoem o vítězství, a oválu v Miami, kde porazila na cílové čáře Kanaana a připsala si v sezóně druhé druhé místo, díky čemuž se na poslední chvíli dostala do první desítky celkového hodnocení. V NASCAR byl jejím nejlepším výsledkem také poslední závod v Miami, kde skončila 19.

To už se ji letos podařilo vždy vylepšit, kromě posledního závodu v Bristolu, který nedokončila. Jejím osobním maximem je nyní čtvrté místo ze závodu v Las Vegas. Pokud ovšem letošní sezóna bude probíhat stejně bídně jako ta loňská, mohla by být pro Danicu dost možná poslední. Ne snad, že by o ní v IndyCar stále nebyl zájem, ačkoliv co do obliby se ji loni objevila neočekávaně veliká konkurence v osobě Simony de Silvestro, ale pokud se Danica bude letos v IndyCar trápit a naopak v NASCAR pravidelně zajíždět do desátého místa, mohla by se i pod tíhou toho, že v IndyCar by se v zimě musela učit s novým vozem, rozhodnout přestoupit do NASCAR natrvalo.

#26 – Marco Andretti

Celé jméno: Marco Michael Andretti
Národnost: Americká
Věk: 24
Datum a místo narození: 13. březen 1987 v Trentonu, New Jersey, USA
Bydliště: Miami, Florida, USA
První start: 2006 Homestead-Miami Speedway (IndyCar)
První vítězství: 2006 Sonoma (IndyCar)
Předchozí týmy: -
Největší úspěchy: Nejlepší nováček Indianapolis 500 (2006), Nováček roku IndyCar (2006)
Hlavní sponzor: Venom Energy 

Marco vlétl v roce 2006 do IndyCar jako uragán, v Indianapolisu prohrál až na cílové čáře se Samem Hornishem, v Sonomě si připsal první vítězství, ale od té doby šla jeho forma spíše dolů, za což určitě také může rostoucí kvalita závodního pole. Nicméně v posledních dvou letech vidíme u nejmladšího z rodu Andrettiů zlepšení.
Z Marca se stává pomalu ale jistě spolehlivý jezdec, který dokáže dovést vůz do cíle. Pořád je považován spíše za oválového jezdce. Všechny jeho stupně vítězů kromě vítězství ze Sonomy vybojoval na oválech. Loni se na pódium dostal třikrát, což pro něj jistě byla velká vzpruha po špatné sezóně 2009. Nicméně mohlo to být ještě lepší. V Alabamě by mu stačila jediná žlutá fáze v závěru závodu a dost možná by vyhrál, kdyby nemusel pro palivo.

Nicméně bude důležité, kterak se celý tým vyrovná se ztrátou Kanaanových zkušeností. Tony Kanaan byl od odchodu Daria Franchittiho považován za toho, kdo se ostatním jezdcům staral o nastavení vozu a Danica Patrick s Marcem Andrettim za ty, kteří z toho nejvíce těžili.

#27 – Mike Conway

Celé jméno: Mike Conway
Národnost: Britská
Věk: 27
Datum a místo narození: 19. srpna 1983 V Bromley, Kent, Anglie
Bydliště: Sevenoaks, Kent, Anglie
První start: 2009 St. Petersburg (IndyCar)
První vítězství: -
Předchozí týmy: Dreyer & Reinbold Racing
Největší úspěchy: 1. místo Britská Formule Renault (2004), 1. místo Britská Formule 3 (2006)
Hlavní sponzor: GoDaddy.com

Jezdec, který má na přírodních a městských okruzích zacelit trhlinu vytvořenou odchodem Kanaana. Conway přináší do týmu spoustu zkušeností z nejrůznějších evropských juniorek včetně GP2 a z pozice testovacího jezdce Formule 1 (pro tým Honda). Ale ani doposud v IndyCar nepředváděl špatné výkony. V nováčkovské sezóně se hned dostal na stupně vítězů (Sonoma). Loni v Alabamě startoval vedle Powera z první řady.

Pak ovšem přišla Indy500 a zranění páteře, které Conwaye vyřadilo po zbytek sezóny ze hry. Bude jeho comeback tak úspěšným, jako v případě Powera? Michael Andretti věří, že ano.

#28 – Ryan Hunter-Reay

Celé jméno: Ryan Hunter-Reay
Národnost: Američan
Věk: 30
Datum a místo narození: 17. prosince 1980 v Dallasu, Texas, USA
Bydliště: Fort Lauderdale, Florida, USA
První start: 2003 St. Petersburg (CART)
První vítězství: 2003 Surfers Paradise (CART)
Předchozí týmy: American Spirit Team Johanson (CART), Herdez Competition (Champ Cars), Rocketsports Racing (Champ Cars), Rahal Letterman Racing (IndyCar), Vision Racing (IndyCar) a A.J. Foyt Enterprises (IndyCar)
Největší úspěchy: 1. místo Skip Barber Formula Dodge Series (1998), Nováček roku Barber Dodge Pro Series (2000), Nováče kroku v IndyCar (2007), Nejlepší nováček Indianapolis 500 (2008)
Hlavní sponzoři: DHL a Sun Drop 

Jezdec, který se může pochlubit tím, že vyhrál závod pořádaný CART, Champ Cars a Indy Racing League, určitě by do své sbírky rád zařadil také závod pořádaný INDYCAR. Do týmu Michaela Andrettiho skvěle zapadl a Andretti udělal vše proto, aby jej udržel, neboť jej považuje za nenahraditelného. V Long Beach loni prolomil prokletí amerických jezdců, kteří nebyli v roce 2009 schopni vyhrát jediný závod, zároveň prolomil stejné prokletí týmu Andretti Autosport.

Jeho zkušenosti budou v mladém týmu nesmírně cenné. Marco Andretti a Danica Patrick mají sice v IndyCar naježděno více, ale Hunter-Reay pronikl do velkých formulí před nimi. Navíc se může pochlubit víceletou smlouvou. Andretti si jeho schopnosti pojistil, protože je bude po sezóně při přechodu na novou techniku potřebovat jako sůl. Pro Hunter-Reaye je dlouholetá smlouva luxus, který v životě nepoznal.