Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků IZOD IndyCar Series 2011 – 4. díl

Představení účastníků IZOD IndyCar Series 2011 – 4. díl

KV Racing Technology spojuje sílu s Lotusem.

Tým Kevina Kalkhovena a Jimmyho Vassera zůstal ze dvou třetin stejným. Zůstali Japonec Sato a Venezuelan Viso, poroučel se ale mladý Brazilec Mario Moraes, ačkoliv jeho postavení v loňském šampionátu bylo z celého tria nejlepší. Moraesovu větev zřejmě uřízl v poslední chvíli Tony Kanaan svým příchodem ke stáji, protože do té doby Jimmy Vasser prohlašoval, že by chtěl zachovat stejnou jezdeckou sestavu jako v roce 2010. Moraes měl nejslabší finanční krytí a tak se poroučel.
Tony Kanaan a zkušený závodní inženýr Michael Cannon jsou určitě vítěznou kombinací. Jejich příchod přesvědčil i pojišťovnu Geico, aby zvážila své rozhodnutí odejít z IndyCar, což nepotěšilo Paula Tracyho, který původně s penězi od Geico počítal. Tracy je po Moraesovi další ztrátou. Tým mu v předešlých sezónách dal šanci vždy v Indianapolisu,Torontu a Edmontonu, letos si Tracy svoji štaci odbyde u Dreyer & Reinbold Racing.
Podporu rozšířila společnost Lotus, v předešlém ročníku sponzorující pouze Sata. Nyní najdeme barvy Lotusu na všech třech vozech a Jimmy Vasser slíbil, že se můžeme těšit na všechny známé variace, nejen na klasickou britskou závodní zeleň. S příchodem Lotusu je spojené i přečíslování vozů. Kanaan dostal číslo 82, Viso vyměnil loňskou osmičku za číslo 59. Oba z úcty k číslům, se kterými piloti Lotusu dříve v Americe slavili úspěchy.
V Indianapolisu nasadí tým minimálně jeden další vůz – ve spolupráci se značkou energetických nápojů a týmem Team REDLINE Xtreme.
#5 – Takuma Sato

 

Celé jméno: 佐藤琢磨
Národnost: Japonská
Věk: 34
Datum a místo narození: 28. ledna 1977 v Tokiu, Japonsko
Bydliště: Denver, Colorado, USA
První start: 2010 Sao Paolo (IndyCar)
První vítězství:  -
Předchozí týmy:  -
Největší úspěchy: 1. místo v britské Formuli 3 (2001), Vítězství ve Velké ceně Macau (2001), Vítězství ve Masters of Formula 3 (2001)
Hlavní sponzoři:  Lotus a Panasonic
Rychlý, ale drahý. Tak by se dal ve zkratce Sato charakterizovat. Pilot s tunou zkušeností i z Formule 1 loni rozhodně nepředváděl špatné výkony. Velmi rychle se adaptoval na ovály a byl na nich nesmírně silný, ale bohužel devět závodů loni nedokončil.
Před letošní sezónou jej stejně jako každého Japonce zasáhly živelné pohromy, které postihly Japonsko před několika dny. Naštěstí Sato a jeho blízcí vyvázli bez zranění. Nicméně vzkaz svým krajanům vozil už na testech v Alabamě a bude jej mít na voze i v St. Petersburgu.

Před sezónou přetáhl sponzora jinému japonskému jezdci. Panasonic se rozhodl přesměrovat svoji podporu z Hideki Mutoha právě na Sata a tím ukončil Mutohovu kariéru v IndyCar, poslal jej zpátky do Japonska, kde si Hideki našel místo v mistrovství cestovních vozů.

#59 – EJ Viso

Celé jméno: Ernesto José Viso Lossada
Národnost: Venezuelská
Věk: 26
Datum a místo narození: 19. března 1985 v Caracasu, Venezuela
Bydliště: Caracas, Venezuela
První start: 2008 Homestead-Miami Speedway (IndyCar)
První vítězství: -
Předchozí týmy: HVM Racing
Největší úspěchy: 1. místo v Barber Formula Dodge East (2001), 1. místo v Národní třídě Britské Formule 3 (2003)
Hlavní sponzoři: Lotus a PDVSA 

Horkokrevný Jihoameričan, který loni jako jediný dostal vůz KV Racing na stupně vítězů, ale který také odepsal neuvěřitelné množství techniky. Viso dokáže být rychlý na všech typech tratí. Do IndyCar přináší zkušenosti z evropských juniorek, především z GP2 kde i dva závody vyhrál. Dobře se přizpůsobil na ovály a v dobrém světle se ukazoval hned při svém prvním startu na Homestead-Miami Speedway. Přestože závod nedokončil, dokázal bojovat s vedoucí skupinou. Následně dojel čtvrtý v St. Petersburgu, což až do loňské Iowy zůstávalo jeho osobním maximem.

Viso se může těšit podpoře venezuelských petrodolarů do IndyCar pumpovaných přes společnost PDVSA. Jeho penězovod nevyschl ani poté, co stejná společnost začala ve Formuli 1 podporovat tým Williams. Viso se může u KV Racing těšit dobrému inženýrskému týmu vedenému zkušeným Billem Pappasem, který stál za zázračným vzestupem Dale Coyne Racing v roce 2009.

#82 – Tony Kanaan

Celé jméno: Antoine Rizkallah Kanaan Filho
Národnost: Brazilská
Věk: 36
Datum a místo narození: Salvador, Brazílie
Bydliště: Miami, Florida, USA
První start: 1998 Homestead-Miami Speedway (CART)
První vítězství: 1999 Michigan International Speedway (CART)
Předchozí týmy: Tasman Motorsports (CART), Forsythe Racing (CART), Mo Nunn Racing (CART a IRL), Andretti-Green Racing/Andretti Autosport (IndyCar)
Největší úspěchy: 1. místo v Formula Europa Boxer (1994), 1. místo v Indy Lights (1997), 1. místo v IndyCar (2004), 1. místo ve třídě LMP2 (2. místo celkově) ve 12hodinovce v Sebringu (2007)
Hlavní sponzoři: Lotus a Geico 

Po rodině Andrettiů asi největší smolař pětistovky v Indianapolisu. Prolomí jeho smůlu v Indy odchod od týmu Michaela Andrettiho? Několikrát byl Kanaan vítězství skutečně blízko, ale triumf z Indy mu stále chybí a snad není nikdo ve startovním poli, kdo by mu jej nepřál.
Loni se trochu zvládl oklepat z hororové sezóny 2009, ve které jej potkaly snad všechny možné problémy. Na voze se porouchalo kde co, Kanaan několikrát tvrdě kolidoval se zdí a dvakrát začal dokonce hořet. Vítězství v Iowě bylo loni sladkou náplastí na útrapy utrpěné v předchozím ročníku. Ale sotva sezóna skončila, zjistil Kanaan, že ztrácí svého dlouholetého sponzora 7-Eleven a tím pádem i místo u Andretti Autosport. Aby toho nebylo málo, sice našel místo u týmu Gila de Ferrana, Steva Lucza a Jaye Penskeho, ale nepodařilo se sehnat sponzory a stáj se položila. Kanaan naštěstí na poslední chvíli zakotvil u dalšího ze svých dlouholetých přátel - Jimmyho Vassera. Startovní pole by bez populárního nosáče nebylo kompletní.

Tony Kanaan se neúčastnil oficiálního fotografování, proto oficiální profilová fotka není k dispozici