Will Power vítězí v Alabamě stylem start – cíl
Honda Indy Grand Prix of Alabama – průběh a výsledky závodu
90 kol – 207 mil
6 žlutých fází – celkem 20 kol
1 jezdec ve vedení – žádná změna ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – celkem 90 kol
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon – 1:13.8666 v 73. kole
Potíže Hinchcliffa a kolize Matose s Hildebrandem:
Ryan Briscoe byl prvním z čela závodu, kdo se ve 29. kole odhodlal do boxů. Tým se dlouho nemohl rozhodnout, jestli ho nechat na trati, nebo nechat zastavit už v tomto kole. Když mu Roger Penske dal příkaz ještě na dráze zůstat, byl už Briscoe v pit lane. Brzká zastávka znamenala nejen ztrátu na Powera, Dixona a Franchittiho, ale i dost reálný předpoklad, že bez žluté fáze bude ještě muset do boxů dvakrát.
Žlutá fáze následovala za chvíli. Tagliani ztratil před poslední zatáčkou kontrolu nad vozem, smykem vletěl do únikové zóny a musel čekat na startér, protože neudržel motor v chodu. Ze žluté fáze měli radost všichni vyjma Willa Powera, ten měl v danou chvíli už poměrně slušný náskok. Hlavně se mohl radovat Briscoe, kterému díky Taglianimu stačilo palivo až do konce závodu.
Restart přišel ve 40. kole za pořadí první desítky: Power, Dixon, Briscoe, Franchitti, Servia, Wilson, Andretti, De Silvestro, Sato a Castroneves.
Restart proběhl ve 45. kole, ale závodilo se jen jedno kolo. Mike Conway měl ve 4. zatáčce kontakt s Danicou Patrick po němž se jeho vůz stal neovladatelným a tvrdě levou stranou vrazil do bariéry. Takumovi Satovi navíc na stejném místě nezávisle na kolizi Conwaye a Patrick přejel přední křídlo Justin Wilson (přičemž si prorazil zadní pneumatiku).
Pro Briscoa tak závod skončil a protože to je druhý výpadek ve dvou závodech, dost se mu zmenšili šance na titul. „Tohle není místo na předjíždění. Tečka,“ komentoval Briscoe Hunter-Reayovům manévr. Přestože mu nechal co možná nejvíce místa, Hunter-Reay najel na obrubník a neovladatelný vůz zezadu nabral Briscoea. Hunter-Reay za to dostal penalizaci a putoval na konec pole.
Briscoe ani ve žlutém voze (ten vepředu) neměl štěstí, záhy po pořízení této fotografie jej sejmul Ryan Hunter-Reay
Závodilo se ovšem jen celá dvě kola. V 63. kole Justin Wilson na výjezdu ze šesté zatáčky strčil do Raphaela Matose, jehož neovladatelný vůz taranoval zpátky Wilsona a pro oba jezdce závod skončil. Pro Wilsona to bylo vykoupení, neboť po nehodě v St. Petersburgu závodil se zlomeným zápěstím. Navíc jeho karbonová ortéza se během závodu zlomila, a protože pitstop probíhal pod žlutou vlajkou, rozhodl se tým ji neměnit.
Justin Wilson koliduje s Raphaelem Matosem.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
02:14:42.9523
|
2.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
3.3828
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
15.5243
|
4.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
28.9601
|
5.
|
O.Servia | Newman/Haas Racing |
29.8817
|
6.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
30.3853
|
7.
|
H.Castroneves | Team Penske |
30.7807
|
8.
|
S.Pagenaud | Dreyer & Reinbold Racing |
31.2095
|
9.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
32.5812
|
10.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
35.0038
|
11.
|
S.Bourdais | Dale Coyne Racing |
35.9883
|
12.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
42.6440
|
13.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
44.2950
|
14.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
60.7427
|
15.
|
A.Tagliani | Sam Schmidt Motorsports |
70.6879
|
16.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
72.1719
|
17.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1 kolo
|
18.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
2 kola
|
19.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
Havárie
|
20.
|
R.Matos | AFS Racing |
Havárie
|
21.
|
R.Briscoe | Team Penske |
Havárie
|
22.
|
M.Conway | Andretti Autosport |
Havárie
|
23.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
Havárie
|
24.
|
J.Hinchcliffe | Newman/Haas Racing |
Havárie
|
25.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
Porucha
|
26.
|
S.Saavedra | Conquest Racing |
Porucha
|