Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Josefem Králem

Rozhovor s Josefem Králem

Ohlédnutí za působením jediného Čecha v GP2 Asia.

Je tomu měsíc, co v italské Imole skončila čtvrtá sezóna GP2 Asia. Podruhé se jejím šampionem stal Francouz Romain Grosjean, podruhé v ní však také závodil český jezdec Josef Král.

Král, který pro letošní sezónu změnil barvy, když přestoupil k týmu Arden International, vybojoval skvělé výsledky zejména v úvodním podniku v Abú Zabí.

V kvalifikaci vybojoval slibné osmé místo, v hlavním závodě si pak o dvě pozice polepšil a skončil šestý. Velký úspěch přinesl nedělní sprint, ve kterém Král dojel na skvělé druhé pozici a podruhé se ve své kariéře v GP2 postavil na stupně vítězů. Symbolicky se tak stalo v asijské GP2 na okruhu Yas Marina, tedy stejně jako loni.

Asijská GP2 následně přišla o své zbývající dva podniky v Bahrajnu, které byly zrušeny kvůli napjaté politické situaci v zemi. Pořadatelé tak museli narychlo shánět náhradu, kterou nakonec poskytl italský okruh v Imole. Paradoxně se tak asijská GP2 poprvé jela na evropské trati.

Okruh Enza a Dina Ferrariových však Královi příliš nepřál. V kvalifikaci sice ještě vybojoval pěkné šesté místo, v hlavním závodě jej však defekt odsunul na třináctou pozici, ve sprintu pak Král dojel devátý.

V konečném hodnocení pilot Ardenu obsadil velmi slušné desáté místo, jeho rychlost je přitom pro české fandy velkým příslibem do hlavní sezóny GP2. Ta startuje 6. až 8. května na okruhu Istanbulu v rámci Velké ceny Turecka Formule 1.

My jsme pro Vás Josefa Krále krátce vyzpovídali:

FORMULE.cz: Na konci dubna skončila letošní sezóna GP2 Asia. Jak bys ji ze svého pohledu krátce zhodnotil?

Josef Král: Myslím, že konečné desáté místo je při zpětném hodnocení slušný výsledek. I přesto, že asijská část měla kvůli politickým nepokojům v Bahrajnu pouze dva závodní víkendy, tak jsem se dokázal umístit i na stupních vítězů. Bohužel, píchlé kolo při druhém víkendu nám vzalo šanci na lepší celkové umístění. I přesto si ale myslím, že máme dobrý potenciál, který v nadcházejících testech doufám ještě zlepšíme.

F.cz: Letošní asijská GP2 znamenala premiéru pro nový vůz GP2/11, který se už na první pohled výrazně více blíží vozům Formule 1. Ty jsi měl možnost svézt se ve všech dosavadních monopostech GP2, jaké jsou hlavní odlišností aktuálního vozu?

JK: Současný vůz se nejvíce liší aerodynamikou, která nyní vytváří větší přítlak v zatáčkách a menší odpor na rovinkách. Další významnou změnou jsou nové pneumatiky Pirelli, které jsou totožné s těmi, které používají v F1.

F.cz: Pro letošní ročník jsi přestoupil k týmu Arden International. Jaká je to změna proti stáji Super Nova?

JK: Oba týmy jsou velice profesionální, takže rozdíly jsou opravdu minimální. V poslední době se ale více daří týmu Arden International a proto doufám, že se společně dokážeme posunout ještě dál vpřed a vyjet nějaký slušný výsledek v hlavní části seriálu GP2. Mám výborný vztah se svým inženýrem i se zbytkem týmu, takže věřím, že společně uděláme maximum.

F.cz: Jak známo, Arden je skrze osobu Christiana Hornera propojen s mistrovským týmem Red Bull Racing ve Formuli 1. Jaké výhody z toho plynou pro jeho piloty v GP2?

JK: Hlavní výhodou je možnost využívání simulátoru týmu Red Bull Racing a pak samozřejmě i sdílení různých informací, ať už je to přesná předpověď počasí nebo různá data z pneumatik. Jinak se ale stejně nakonec oba týmy soustředí hlavně na svojí práci, protože přece jen F1 je rozdílná než vůz GP2.

F.cz: Kalendář letošní GP2 Asia musel být zkrácen o dva podniky v Bahrajnu kvůli nepokojům v zemi. Ten první byl dokonce zrušen až během víkendu. Jaká byla atmosféra na místě? Bylo problematické dostat se s týmy a technikou zpátky do Evropy?

JK: Atmosféru si dokáže představit asi úplně každý z reportáží v televizních zprávách, ale jinak pro nás byla přeprava úplně bezproblémová a to jak z pohledu týmů, tak i jejich vybavení.

F.cz: Závody v Bahrajnu byly nahrazeny podnikem v Imole. Na tomto okruhu jsi již v minulosti závodil, jaký k němu máš vztah?

JK: Vztah k němu mám rozhodně kladný, protože jsem se při posledním podniku seriálu Formule Master na tomto okruhu umístil na stupních vítězů. Bohužel jsem tento výsledek tentokrát nezopakoval právě kvůli již zmíněné píchlé přední pneumatice.

F.cz: Nyní tě čeká několikatýdenní závodní pauza, hlavní sezóna GP2 startuje na začátku května v tureckém Istanbulu. Jaký je tvůj program pro následující období?

JK: Na začátku dubna proběhly testy na Silverstone, kde jsem se první den dokázal umístit na druhém místě, což je rozhodně slušný výsledek. Podařilo se nám zároveň víceméně dodržet testovací plán na druhý den a tím projít hodně variant nastavení, abychom měli více informací před začátkem samotné sezóny. K tomu mě čeká několik simulátorů v Anglii a ještě jedny dvoudenní testy v Barceloně.

Za web FORMULE.cz Josefu Královi děkujeme a přejeme velmi úspěšnou nadcházející sezónu.