Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Král dodatečně přišel o pozici, na roštu si však polepší

Král dodatečně přišel o pozici, na roštu si však polepší

Český jezdec musel vrátit pozici, kterou mu přepustil Fairuz Fauzy.

Josef Král byl dodatečně odsunut o jednu pozici ve výsledcích hlavního závodu GP2 ve Spa-Francorchamps. Rozhodli o tom sportovní komisaři po večerním slyšení.

Český závodník se během fáze za safety carem potýkal s netradičním problémem, který v Belgii potrápil také celou řadu jeho soupeřů. Motory současných vozů GP2 jsou totiž elektronicky chráněny proti zničení a pokud jejich teplota klesne pod 70°C, elektronika motor vypne. Z tohoto důvodu se během výjezdu zpomalovacího vozu dostalo do problémů hned několik jezdců, někteří z nich přitom museli ze závodu odstoupit.

Král se kvůli klesající teplotě motoru v určitých fázích pohyboval po trati velice pomalu a měl co dělat, aby svůj motor vůbec udržel v chodu a vyhnul se odstoupení. V jednom z takových momentů jej přitom předjel Fairuz Fauzy.

Jelikož se však za safety carem nesmí předjíždět, byl Malajec instruován k tomu, aby Krále pustil zpátky před sebe. Sportovní komisaři pak ale zjistili, že se Fauzy před Krále dostal kvůli problémům českého jezdce. Ten pro svou pomalou jízdu nesplňoval předepsanou vzdálenost od vozu před sebou a Fauzy tak měl důvod se domnívat, že Král kvůli technickým problémům není schopen držet tempo, což by pilota týmu Super Nova opravňovalo k předjetí.

Sportovní komisaři zvažovali penalizaci průjezdu boxovou uličkou, která by znamenala přičtení 25 sekund k výslednému času. Nakonec však pouze rozhodli, že si oba jezdci své pozice v cíli prohodí.

Král tak padá za Fauzyho ze sedmého na osmé místo. Na jednu stranu tím přijde o jeden bod, do zítřejšího sprintu však vzhledem k pravidlu otáčení pořadí první osmičky neodstartuje ze druhé, ale první pozice.

Upravené výsledky po hlavním závodě ve Spa-Francorchamps:

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 C.Vietoris  Racing Engineering
1:00:55.099 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 2.862 
3.
 R.Grosjean  DAMS
+ 4.571 
4.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 6.441 
5.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
+ 11.614 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 12.471 
7.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 18.906 
8.
 J.Král  Arden International
+ 17.391 
9.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 19.364 
10.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 20.228 
11.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 22.899 
12.
 S.Bird  iSport International
+ 23.358 
13.
 P.Varhaug  DAMS
+ 24.110 
14.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 31.304 
15.
 M.Chilton  Carlin
+ 1 kolo 
16.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 1 kolo 
 
 M.Ericsson  iSport International
+ 6 kol 
 
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 6 kol 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 6 kol 
 
 M.Aljošin  Carlin
+ 8 kol 
 
 J.Palmer  Arden International
+ 8 kol 
 
 S.Coletti  Trident Racing
+ 9 kol 
 
 J.Leal  Rapax
+ 10 kol 
 
 F.Leimer  Rapax
+ 17 kol 
 
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 23 kol 
 
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 23 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Julian Leal (Rapax) - 2:00.526
Bod však připadá Christianu Vietorisovi, Leal totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po patnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
80 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
49 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
43 
4.
 C.Pic  Barwa Addax Team
42 
5.
 S.Bird  iSport International
35 
6.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
33 
7.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
29 
9.
 C.Vietoris  Racing Engineering
26 
10.
 M.Ericsson  iSport International
25 
11.
 S.Coletti  Trident Racing
22 
12.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
13.
 E.Gutierrez  Lotus ART
14 
14.
 J.Král  Arden International
11 
15.
F.Leimer  Rapax
16.
A.Parente  Carlin
17.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
18.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
19.
 M.Chilton  Carlin
20.
 A.Carroll  Super Nova Racing
21.
 M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)