Král dodatečně přišel o pozici, na roštu si však polepší
Český jezdec musel vrátit pozici, kterou mu přepustil Fairuz Fauzy.
Josef Král byl dodatečně odsunut o jednu pozici ve výsledcích hlavního závodu GP2 ve Spa-Francorchamps. Rozhodli o tom sportovní komisaři po večerním slyšení.
Český závodník se během fáze za safety carem potýkal s netradičním problémem, který v Belgii potrápil také celou řadu jeho soupeřů. Motory současných vozů GP2 jsou totiž elektronicky chráněny proti zničení a pokud jejich teplota klesne pod 70°C, elektronika motor vypne. Z tohoto důvodu se během výjezdu zpomalovacího vozu dostalo do problémů hned několik jezdců, někteří z nich přitom museli ze závodu odstoupit.
Král se kvůli klesající teplotě motoru v určitých fázích pohyboval po trati velice pomalu a měl co dělat, aby svůj motor vůbec udržel v chodu a vyhnul se odstoupení. V jednom z takových momentů jej přitom předjel Fairuz Fauzy.
Jelikož se však za safety carem nesmí předjíždět, byl Malajec instruován k tomu, aby Krále pustil zpátky před sebe. Sportovní komisaři pak ale zjistili, že se Fauzy před Krále dostal kvůli problémům českého jezdce. Ten pro svou pomalou jízdu nesplňoval předepsanou vzdálenost od vozu před sebou a Fauzy tak měl důvod se domnívat, že Král kvůli technickým problémům není schopen držet tempo, což by pilota týmu Super Nova opravňovalo k předjetí.
Sportovní komisaři zvažovali penalizaci průjezdu boxovou uličkou, která by znamenala přičtení 25 sekund k výslednému času. Nakonec však pouze rozhodli, že si oba jezdci své pozice v cíli prohodí.
Král tak padá za Fauzyho ze sedmého na osmé místo. Na jednu stranu tím přijde o jeden bod, do zítřejšího sprintu však vzhledem k pravidlu otáčení pořadí první osmičky neodstartuje ze druhé, ale první pozice.
Upravené výsledky po hlavním závodě ve Spa-Francorchamps:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
1:00:55.099
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 2.862
|
3.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 4.571
|
4.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 6.441
|
5.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
+ 11.614
|
6.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 12.471
|
7.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 18.906
|
8.
|
J.Král | Arden International |
+ 17.391
|
9.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 19.364
|
10.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 20.228
|
11.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 22.899
|
12.
|
S.Bird | iSport International |
+ 23.358
|
13.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 24.110
|
14.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 31.304
|
15.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 1 kolo
|
16.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 1 kolo
|
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 6 kol
|
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 6 kol
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 6 kol
|
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 8 kol
|
|
J.Palmer | Arden International |
+ 8 kol
|
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 9 kol
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 10 kol
|
|
F.Leimer | Rapax |
+ 17 kol
|
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 23 kol
|
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 23 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Julian Leal (Rapax) - 2:00.526
Bod však připadá Christianu Vietorisovi, Leal totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
80
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
49
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
43
|
4.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
42
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
35
|
6.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
33
|
7.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
29
|
9.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
26
|
10.
|
M.Ericsson | iSport International |
25
|
11.
|
S.Coletti | Trident Racing |
22
|
12.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
19
|
13.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
14
|
14.
|
J.Král | Arden International |
11
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
5
|
18.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
4
|
19.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
20.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
21.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)