Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA navrhla pravidla na zpomalení monopostů F1

FIA navrhla pravidla na zpomalení monopostů F1

Již se během závodu nebudou měnit pneumatiky.

AERODYNAMIKA
Výška difuzoru snížena, přední křídlo posazeno výše, prvky zadního křídla posunuty více dopředu, změny karoserie před předními koly. To by mělo snížit aerodynamický přítlak vozu o 25%, aerodynamický odpor vozu o 4%.

Nižší přítlak sníží rychlost vozů v zatáčkách a prodlouží brzdnou dráhu. Na celkovou maximální rychlost bude mít snížení odporu vzduchu minimální vliv.

PNEUMATIKY
Jezdec si nadále bude moci vybrat ze dvou směsí pneumatik. Na celý víkend bude mít k dispozici dvě sady pneumatik, jednu na pátek a sobotu, druhou na kvalifikaci a závod. Poškozenou pneumatiku lze vyměnit, během výměny se ale nesmí doplňovat palivo.

Nové pneumatiky budou muset vydržet 350 km místo 80 km, budou mít menší přilnavost a jezdci budou muset jet pomaleji. Prodlouží se brzdná dráha a rozdíl mezi ideální stopou a vnějškem nebude tak markantní.

MOTORY od roku 2005
Jeden motor bude muset vydržet dva víkendy.

Výkon motoru by měl být díky tomu menší.

MOTORY od roku 2006
Povinné motory o objemu 2,4 litru s osmi válci, stanovenou minimální vertikální polohou těžiště, stanovenou minimální polohou osy klikové hřídele či minimální váhou. Přímé vstřikování, proměnná geometrie přívodu, proměnná geometrie výfukového systému, proměnné časování ventilů a jejich zdvihu bude zakázáno. Bude povolena jediná jiskra, cívka a vstřikovací tryska na válec. Drahé materiály budou zakázány.

20% pokles objemu by měl přinést odpovídající pokles výkonu. Omezení v oblasti konstrukce a materiálu povede k mírnější křivce nárůstu výkonu motorů a sníží možnosti využití konstrukce motoru pro vylepšení aerodynamických charakteristik šasi. Díky ponechání stejné velikosti válců bude možné využívat stávající díly, maximální otáčky by měly klesnout jen mírně.

JINÉ MOTORY
Týmy, které nebudou během let 2006 a 2007 schopny získat 2,4 litrové motory, budou moci používat 3,0 litrové desetiválce. Jejich výkon bude omezen limitováním maximálních otáček.

To povede k tomu, že menší či nové týmy budou mít šanci získat konkurenceschopný motor.