Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Systém DRS by mohl být kvůli bezpečnosti zakázán v Monaku

Systém DRS by mohl být kvůli bezpečnosti zakázán v Monaku

Jeho využítí je podle jezdců v Monte Carlu nebezpečné.

Vedení Formule 1 zvažuje kvůli bezpečnosti zakázat používání systému pohyblivého prvku zadního křídla (DRS) ve Velké ceně Monaka. Informoval o tom server Autosport.

Novinka zavedená před letošní sezónou se okamžitě setkala s pozitivními ohlasy, jelikož pomohla zlepšit závody. Nico Rosberg dokonce prohlásil, že je to jeden z nejlepších nápadů, který ve Formuli 1 kdy vznikl.

Podle Autosportu nicméně několik pilotů vyjádřilo obavy nad využitím systému DRS v Monaku, které je typické svým jedinečným charakterem.

Prvním z důvodů je, že na trati v ulicích Monte Carla není dostatečně dlouhá rovinka, kde by se dal systém efektivně využít. Jezdci se rovněž obávají, že jeho neomezené využívání v trénincích a kvalifikaci by mohlo ohrozit bezpečnost.

Jelikož je pozice na startu v monackém závodě velmi důležitá, jezdci by mohli riskovat průjezd některých zatáček, jako například rychlé pravotočivé zatáčky v tunelu, se sklopeným zadním křídlem.

Ačkoliv zatím nebylo vydáno žádné oficiální prohlášení, zdroje Autosportu potvrdily, že FIA zvažuje zakázat v Monaku používání systému DRS.

O situaci budou jednat týmy a jezdci příští měsíc při Velké ceně Turecka, načež by mělo následovat konečné rozhodnutí.

FIA se prozatím v závodech drží zavedení jedné zóny, ve které smí být systém DRS využíván. Ve Velké ceně Turecka bude tato zóna na rovinkách mezi zatáčkami 10 a 12. Zatím ale nebylo určeno, o jak dlouhý úsek se bude jednat. Pro Velkou cenu Španělska bude místem, kde je možné jet s otevřeným zadním křídlem, cílová rovinka.

Rosberg po Velké ceně Číny, která byla i díky používání zadního křídla a nových pneumatik Pirelli dramatická, komentoval úspěch systému DRS slovy:

"Formule 1 odvedla skvělou práci. Jak vzrušující byly závody? Byly úžasné. Nikdo neříká, že jsou závody nudné. Předjíždí se zleva, zprava, středem, prostě všude. Odvedli tedy opravdu, opravdu dobrou práci a to je nejdůležitější věcí, kterou je třeba zdůraznit.

Lidé, kteří tu rozhodují, udělali tento sport z roku na rok o tolik zajímavějším a to je fantastické pro fanoušky a vůbec. Je to vážně super, že? Je to díky pneumatikám a zadnímu křídlu.

Zadní křídlo - pro tento sport pravděpodobně vůbec nejlepší nápad. Ne? Pneumatiky to samé. Pirelli, všichni je kritizovali, náš sport ale udělali vzrušujícím. Je to super."