Systém DRS by mohl být kvůli bezpečnosti zakázán v Monaku
Jeho využítí je podle jezdců v Monte Carlu nebezpečné.
Vedení Formule 1 zvažuje kvůli bezpečnosti zakázat používání systému pohyblivého prvku zadního křídla (DRS) ve Velké ceně Monaka. Informoval o tom server Autosport.
Novinka zavedená před letošní sezónou se okamžitě setkala s pozitivními ohlasy, jelikož pomohla zlepšit závody. Nico Rosberg dokonce prohlásil, že je to jeden z nejlepších nápadů, který ve Formuli 1 kdy vznikl.
Podle Autosportu nicméně několik pilotů vyjádřilo obavy nad využitím systému DRS v Monaku, které je typické svým jedinečným charakterem.
Prvním z důvodů je, že na trati v ulicích Monte Carla není dostatečně dlouhá rovinka, kde by se dal systém efektivně využít. Jezdci se rovněž obávají, že jeho neomezené využívání v trénincích a kvalifikaci by mohlo ohrozit bezpečnost.
Jelikož je pozice na startu v monackém závodě velmi důležitá, jezdci by mohli riskovat průjezd některých zatáček, jako například rychlé pravotočivé zatáčky v tunelu, se sklopeným zadním křídlem.
Ačkoliv zatím nebylo vydáno žádné oficiální prohlášení, zdroje Autosportu potvrdily, že FIA zvažuje zakázat v Monaku používání systému DRS.
O situaci budou jednat týmy a jezdci příští měsíc při Velké ceně Turecka, načež by mělo následovat konečné rozhodnutí.
FIA se prozatím v závodech drží zavedení jedné zóny, ve které smí být systém DRS využíván. Ve Velké ceně Turecka bude tato zóna na rovinkách mezi zatáčkami 10 a 12. Zatím ale nebylo určeno, o jak dlouhý úsek se bude jednat. Pro Velkou cenu Španělska bude místem, kde je možné jet s otevřeným zadním křídlem, cílová rovinka.
Rosberg po Velké ceně Číny, která byla i díky používání zadního křídla a nových pneumatik Pirelli dramatická, komentoval úspěch systému DRS slovy:
"Formule 1 odvedla skvělou práci. Jak vzrušující byly závody? Byly úžasné. Nikdo neříká, že jsou závody nudné. Předjíždí se zleva, zprava, středem, prostě všude. Odvedli tedy opravdu, opravdu dobrou práci a to je nejdůležitější věcí, kterou je třeba zdůraznit.
Lidé, kteří tu rozhodují, udělali tento sport z roku na rok o tolik zajímavějším a to je fantastické pro fanoušky a vůbec. Je to vážně super, že? Je to díky pneumatikám a zadnímu křídlu.
Zadní křídlo - pro tento sport pravděpodobně vůbec nejlepší nápad. Ne? Pneumatiky to samé. Pirelli, všichni je kritizovali, náš sport ale udělali vzrušujícím. Je to super."