Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nesmíme teď usnout na vavřínech, říká Pirelli

Nesmíme teď usnout na vavřínech, říká Pirelli

První tři závody byly napínavé, to ale není všechno.

Pirelli tvrdí, že nyní nesmí usnout na vavřínech a myslet si, že pro napínavost závodů Formule 1 udělalo dost, přestože všechny tři úvodní velké ceny letošní sezóny přinesly velmi zajímavou podívanou.

Zážitky ze závodů v Austrálii, Malajsii a Číně slibují atraktivní sezónu, Pirelli však říká, že také ukázaly, že nic nezaručuje, že se tento obrázek v průběhu roku nezmění.

Šéf oddělení motorsportu u Pirelli, Paul Hembery, řekl: "Bude se to lišit závod od závodu a okruh od okruhu, záleží na tom, o jaké pneumatiky a povrch se bude jednat.

Příští závod v Istanbulu bude pro naše pneumatiky náročný a pro nás jakožto výrobce pneumatik bude asi tím nejhorším. To tedy také opět změní strategii, která bude v závodě potřeba.

Máme ale také od spousty lidí spoustu pozitivních ohlasů na charakter dosavadních závodů a pokud budeme takto pokračovat, pak budeme mít dobrou sezónu."

Hembery věří, že následující závody přinesou odlišnou podívanou než ty, které se zatím odjely. Po okruzích v Turecku a Španělsku, které jsou na pneumatiky velice náročné, totiž přijdou unikátní tratě v Monaku a Montréalu. Kanada se přitom už loni kvůli opotřebení pneumatik postarala o velmi napínavou velkou cenu.

"Myslím, že Turecko bude co do opotřebení pneumatik podobné Sepangu, ne-li ještě horší vzhledem k velice drsnému povrchu. Po Španělsku máme Kanadu a Monte Carlo, kde se pojede s našimi superměkkými a měkkými pneumatikami."

Hembery také prozradil, že jednou z oblastí, ve které Pirelli chystá změny, je výdrž tvrdých pneumatik. Ta by se měla zvýšit, aby se použití této směsi stalo dostatečně atraktivní pro širší zahrnutí do zvolené strategie. Tvrdé pneumatiky totiž v tuto chvíli nevydrží o tolik déle než měkčí, aby se vyplatilo používat je častěji než povinně jednou.

"Vidíme to tak, že možná zapracujeme na tvrdší směsi, aby se na ní dalo odjet trochu víc kol. Co jsme si v těchto několika posledních závodech uvědomili je, že postrádáme tak tři nebo čtyři kola ve výdrži, zejména u tvrdší směsi na drsných površích. Co nechceme je, aby týmy volily stejnou strategii."

Pirelli se v pátečních trénincích v Turecku chystá poskytnout týmům o jednu sadu navíc. Bude se jednat právě o upravenou tvrdou, která by měla vydržet déle. Pokud budou mít testy pozitivní výsledky, je možné, že se tyto gumy objeví už ve Španělsku nebo ve Velké Británii.