Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Problémy Pirelli, nová šance pro Michelin?

Problémy Pirelli, nová šance pro Michelin?

Pirelli ztrácí důvěru týmů, může odejít za Red Bullem.

BBC informuje o ztrátě důvěry FIA a některých týmů v schopnost Pirelli dodávat špičkové pneumatiky.

Pirelli je v roli monopolního dodavatele pneumatik od roku 2011 a za tu dobu se stihlo vícekrát dostat do křížku se šéfy největších týmů i jejich jezdci. Jeden rok byly pneumatiky příliš měkké a v některých závodech musely týmy sáhnout až ke čtyřem výměnám pneumatik během jednoho závodu, v jiné sezoně způsobila změna konstrukce dlouhou sérii defektů, která vyvrcholila blamáží před britskými diváky.

Letošek není jiný. Ve VC Belgie opět vybuchovaly pneumatiky a jako protiopatření si Pirelli vyžádalo právo rozhodovat o minimálním tlaku v pneumatikách. V Suzuce pak týmy musely tlak ve svých pneumatikách v porovnání s minulým rokem povinně zvýšit až o 2PSI, což jim způsobilo nemalé problémy s jejich přehříváním.

V současnosti přitom probíhá vyjednávání o smlouvě na dodávání pneumatik v letech 2017 až 2019. FIA už vyjádřila důvěru Pirelli i konkurenčnímu Michelinu a nyní je na Berniem Ecclestonovi, aby s jednou ze společností uzavřel kontrakt. FIA však prý v poslední době ztrácí důvěru ve schopnosti Pirelli a znepokojeny mají být i týmy, které dosud italskou společnost plně podporovaly.

BBC nepíše, které velké týmy podle její zdrojů přecházejí na stranu Michelinu, ale slovní přestřelka mezi Ferrari a Pirelli po VC Belgie vzájemným vztahům jistě nepomohla.

Sachsenring 2011 - MS GT1 a ADAC GT Masters

Autosport ve stejnou dobu zveřejňuje rozhovor s Paulem Hemberym, podle něhož Pirelli možná odejde i samo. Vůbec se mu totiž nelíbí vize F1 bez Red Bullu, který zatím neúspěšně hledá dodavatele motorů.

"Ano, v takovém případě bychom pořádně zvážili možnost odchodu," řekl sportovní šéf Pirelli. "Když přijdete o dva takto kvalitní týmy, musíte si dělat starosti. Nemyslím, že by je v dohledné době někdo nahradil, a to i navzdory příchodu týmu Haas F1. Vím, že mnozí lidé řeknou, že týmy přicházejí a zase odcházejí, ale musíme brát v úvahu velké investice Red Bullu, bez nichž bude podle nás sport mnohem slabší.

Obdivujeme jejich práci v tomto sportu a jejich program pro mladé jezdce, který už do F1 přivedl Sebastiana Vettela a čtyři talentované současné jezdce týmů Red Bullu. Také cestují mimo okruhy F1 a investují do propagace v nových lokalitách. Předvádějí své vozy v ulicích měst, kam se F1 jinak nedostane. Z našeho úhlu pohledu by to byla obrovská ztráta."

F1 chce od roku 2017 zahájit novou kapitolu s novými hezčími a rychlejšími vozy, motory s výkonem kolem 1000 koní a širokými zadními pneumatikami poskytujícími více mechanické přilnavosti. Pokud tedy F1 chce změnit své požadavky na výdrž a přilnavost pneumatik, tak se musí rozhodnout během příštích měsíců, aby jeden z výrobců mohl včas začít s vývojem a testováním.