V úvodní kvalifikaci sezóny Spengler porazil Ekströma
DTM, Hockenheim - kvalifikace
Bruno Spengler se po roce a půl dočkal pole position v DTM, když vyhrál kvalifikaci na úvodní podnik sezóny 2011 na Hockenheimringu. Kanaďan v závěrečném superpolu porazil Mattiase Ekströma a otevřel tak kvalifikační souboj ve prospěch Mercedesu.
Veliké překvapení přišlo už v první části kvalifikace. Gary Paffett, jeden z favoritů pro boj o titul, totiž chyboval v nájezdu na Motodrom, levými koly hrábl za obrubník, načež v následující zatáčce Sachs vylétl z trati úplně a nacouval se svým mercedesem až do bariéry z pneumatik.
Kvalifikace byla přerušena, zatímco traťoví komisaři Paffettův vůz odklízeli. A přestože Britův vůz nebyl nijak výrazně poškozen, Paffett už se do kvalifikace vrátit nemohl.
Ředitelství závodu přitom rozhodlo o zrušení zbytku první části a přičtení zbývajícího času k části druhé. Do druhého segmentu se tak kromě Paffetta vydali všichni. Loňský vítěz kvalifikace i závodu tak zítra odstartuje jako úplně poslední.
Také druhá část kvalifikace přinesla několik překvapení. Velmi dobře si vedli nováčci Christian Vietoris, Edoardo Mortara a Renger van der Zande, kteří jen těsně nepostoupili do třetího dějství. Vypadli však také dva jezdci s aktuálními specifikacemi vozu, Oliver Jarvis od Audi a Jamie Green z Mercedesu, kteří zajeli dvanáctý, respektive čtrnáctý čas. Mezi sebou mají třináctého Davida Coultharda.
Za Greenem skončili ještě nováček Filipe Albuquerque a obě slečny, Susie Stoddart a Rahel Frey.
Ve třetí části uvízl pátý Mike Rockenfeller, spolu s ním se do třetí řady postaví Martin Tomczyk, který poprvé nestartuje u týmu Abt a nemá k dispozici aktuální vůz. Čtvrtou řadu obsadili sedmý Maro Engel a osmý Miguel Molina, který si stěžoval na problémy s elektronikou, které mu nedovolily zajet konkurenceschopný čas.
V závěrečném superpolu vyjížděl na trať jako první Mattias Ekström. Dvojnásobný šampion série zajel čas 1:34.402, přitom však ztratil hned v první zatáčce, kde roztancoval svůj vůz příliš agresivním přejezdem přes vnitřní obrubník.
Jeho kolega od Audi Timo Scheider jej však nedokázal překonat, když probrzdil v nájezdu do vlásenky Spitzkehre a výrazně ztratil. Ekströma pak nepřekonal ani Ralf Schumacher, který byl sice rychlejší ve třetím sektoru, v celkovém součtu to ale na Švéda nestačilo.
Poslední slovo tak měl Bruno Spengler. Kanaďan byl rychlejší na prvním mezičase, jenže velmi tvrdé nastavení jeho mercedes nesl špatně v hrbolatém nájezdu do Spitzkehre. Spengler ale zabral v závěrečném sektoru a Ekströma porazil rozdílem 132 tisícin sekundy. Vyjel si tak svou první pole position od závodu na Dijonu v roce 2009.
p.
|
Jezdec | Q1 | Q2 | Q3 | SP |
1.
|
B.Spengler |
1:34.436
|
1:34.354
|
1:33.735
|
1:34.270
|
2.
|
M.Ekström |
žádný čas
|
1:34.298
|
1:34.192
|
1:34.402
|
3.
|
R.Schumacher |
žádný čas
|
1:34.220
|
1:33.981
|
1:34.577
|
4.
|
T.Scheider |
žádný čas
|
1:33.974
|
1:34.033
|
1:35.434
|
5.
|
M.Rockenfeller |
1:34.441
|
1:34.191
|
1:34.194
|
|
6.
|
M.Tomczyk |
1:34.339
|
1:34.139
|
1:34.285
|
|
7.
|
M.Engel |
1:34.882
|
1:34.426
|
1:34.386
|
|
8.
|
M.Molina |
1:36.320
|
1:34.264
|
1:35.268
|
|
9.
|
C.Vietoris |
žádný čas
|
1:34.445
|
|
|
10.
|
E.Mortara |
1:35.226
|
1:34.460
|
|
|
11.
|
R.van der Zande |
žádný čas
|
1:34.475
|
|
|
12.
|
O.Jarvis |
1:35.085
|
1:34.559
|
|
|
13.
|
D.Coulthard |
1:34.897
|
1:34.698
|
|
|
14.
|
J.Green |
žádný čas
|
1:34.720
|
|
|
15.
|
F.Albuquerque |
1:34.810
|
1:34.758
|
|
|
16.
|
S.Stoddart |
1:35.651
|
1:34.778
|
|
|
17.
|
R.Frey |
1:36.091
|
1:35.403
|
|
|
18.
|
G.Paffett |
žádný čas
|
|
|
|