Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Posádka Luhr/Krumm vítězí v portugalském hlavním závodě

Posádka Luhr/Krumm vítězí v portugalském hlavním závodě

Ani jeden z českých zástupců neviděl šachovnicový praporek.

Z druhé pozice startující německá dvojice si dojela pro triumf díky smůle jejich týmových kolegů. Štěstí nepřálo našim zástupcům, v úvodu skončil Matzke, krátce nato Janákův kolega Nilsson. Enge sice odjel svůj díl závodu, ale Müller nedlouho po výměně znovu navštívil boxy. Z 13. místa startující Aston Martin DBR9 posádky Piccione/Dusseldorp zajel do boxové uličky po odjetí zahřívacího kola a v závodě se neobjevil. Příčinou byl problém s převodovkou.

Letmý start dnes proběhl bez kolizí, mj. díky asfaltovým pásům lemujícím dráhu, kterých jezdci využili především v první a třetí zatáčce. První problém nastal pro Matzkeho, který se v deváté zatáčce dostal do hodin a vzápětí zamířil do boxů. Zastávka u mechaniků odhalila problém se spojkou a žlutý Ford GT již v závodě nepokračoval. V rušném úvodním kole si většinou jezdci pohlídali své pozice, pouze Clairay se propadl o dvě místa na osmou příčku. Enge se opatrně propracovával dopředu, ale uvízl za Nygaardovým fordem.

Pořadí se opět začalo měnit vlivem výpadků. Nejdříve závada na převodovce byla důvodem odstoupení Maxe Nilssona, kolegy Jiřího Janáka. Lamborghini ujelo necelá tři kola ze závodu. O kolo později se do problémů dostal i zkušený Clairay, který ve třetí zatáčce nenechal mnoho místa vnitřkem útočícímu Hezemansovi. Holandský pilot corvette pokračoval dále, ale Francouz pilotující stříbrný ford se dostal do hodin a posléze pokračoval nižší rychlostí. Nestačil dojet ani do boxů a svůj vůz, přestože nevypadal poškozený, odstavil v druhém sektoru u bariéry.

Na čele hnal pekelným tempem Westbrook svůj nissan a budoval si náskok na svého kolegu. Při chuti byl Hezemans, který se vydal stíhat druhý vůz stáje Marc VDS, pilotovaný Hennericim a dostihl jej v pátém kole. Na chvostu pole zajel do boxů Bobbi a po kolizi odstavil jediný vůz týmu DKR Engineering.

Na okruhu se vytvořily skupinky, kde mezi sebou soupeřilo několik vozů. Osmé místo hájil Bernoldi s nissanem před Hennericim a Hezemansem. Nejdříve se pokusil předjet v první zatáčce osmého kola Hezemans německého pilota, ale útok nevyšel. Naopak Hennerici zaútočil do levé zatáčky č.12 na Bernoldiho, krátce jeli vedle sebe, ale německý pilot nedotáhl útok do konce. Jeho horšího výjezdu na takřka kilometr dlouho rovinku okamžitě využil Hezemans, který úspěšně završil útok na konci cílové rovinky.

Také druhý černobílý nissan byl cílem útoku, tentokráte na třetí místo. Na něj si brousil zuby pilot aston martinu, Mücke, a také za ním jedoucí Pastorelli v lamborghini. Když se německý pilot pokusil předjet vnitřkem první zatáčky, dostal se do drobných potíží a se štěstím uhájil čtvrté místo. To jej neodradilo a v 15. kole využil vynikající výjezd ze zatáčky č.5, chvíli jel souběžně s Brazilcem, ale manévr nedokázal dotáhnout do úspěšného konce.

Kdo se naopak nemusel obávat, byl Westbrook, který si vybudoval více jak šest vteřin náskoku. V tu chvíli se přiblížil čas zastávek, kam okamžitě zamířil jeho kolega Luhr (střídal jej Krumm), prudce brzdící Campbell-Walter (Brabham), v jehož těsném závěsu jel Mücke (Turner) a Pastorelli (Schwager). Přestože měl Turner problém s odjetím od mechaniků, stačilo to na posun před Brabhama.

V 18. kole navštívil mechaniky vedoucí muž, Richard Westbrook a předal vůz Dumbreckovi. Před svým kolegou se na okruh vrátil s viditelně menším náskokem. Jak sdělil Westbrook, jejich vůz začínal mít problém s převodovkou. Diváci tak o chvíli později mohli vidět z včerejšího dne známý obrázek dvojice černých nissanů za sebou. Zdánlivá idyla trvala pět kol, když náhle vedoucí Dumbreck zpomalil a stal se snadnou kořistí Krumma. Britskému jezdci se sice podařilo další čtyři kola bez větších problémů jet na druhém místě, ale po menším oblaku kouře, který se linul ze zádě, musel vůz odstavit.

V tu dobu již zhasly i poslední české naděje, když na 12. místě jedoucí kolega Engeho, Alex Müller, náhle zpomalil a pomalu dojel do boxů. Na jeho místo se posunula poslední Vanina Ickx, která v 23. kole nezvládla svůj vůz a skončila v únikové zóně. Naštěstí pro belgickou závodnici se nedostala až do kačírku, takže mohla pokračovat dále.

Urputný boj se odehrával o šestou příčku. Leinders se odvážil zaútočit na Bassenga vnitřkem první zatáčky se záludným obrubníkem. Krátký let, po němž Belgičan krotil svůj ford, byl příležitostí pro Zontu. Úspěšný Brazilec se vydal za německým pilotem a pokusil se předjet v třetí zatáčce. Výjezd do kopce k následujícímu záhybu jely oba vozy po boku. Zde byl Basseng úspěšnější, ale jak se později ukázalo, předjížděl ve žluté fázi. Takže není vyloučen dodatečný trest. Zaváhání Zonty využil v klesání do páté zatáčky i Leinders. Ten byl na začátku 31. kola úspěšný v útoku na Bassenga a konečně se dostal na šesté místo.

Souboje probíhaly i na dalších místech. Piccini v aston martinu odolával tlaku Catsburga s corvettou. Další Aston Martin DBR9, pilotovaný Turnerem, byl cílem pro Brabhama, v jehož závěsu číhal na příležitost Schwager.

Na čele v poklidu kroužil Krumm a hlídal si náskok před soupeři. Cíl protnul po absolvování 34 kol.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
  L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
1:00:25.030 
2. 
  S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 5.497 
3. 
  J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 6.273 
4. 
  N.Pastorelli/D.Schwager  All-Inkl.com Münnich MS
+ 8.095 
5. 
  K.Wendlinger/P.Kox  Swiss Racing Team
+ 19.651 
6. 
  M.Hennerici/B.Leinders  Marc VDS Racing Team
+ 25.248 
7. 
  M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
+ 28.713 
8. 
  E.Bernoldi/R.Zonta  Sumo Power GT
+ 29.045 
9. 
  C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 31.111 
10. 
  M.Hezemans/N.Catsburg  Exim Bank Team China
+ 31.929 
11. 
  C.Nygaard/V.Ickx  Belgian Racing
+ 1:34.717 
12. 
  R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 8 kol 
13. 
  T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 14 kol 
14. 
  M. Bobbi/M.Rossi  DKR Engineering
+ 28 kol 
15. 
  Y.Clairay/M.Martin  Marc VDS Racing Team
+ 31 kol 
16. 
  M.Nilsson/J.Janák  Swiss Racing Team
+ 32 kol 
17. 
  M.Matzke/A.Leclerc  Belgian Racing
+ 33 kol 

Příští závod se koná již příští týden na německém okruhu Sachsenring nedaleko českých hranic. Více se dozvíte v článku o čtvrtém podniku MS GT1, který vyjde v úterý 10. května.