Jeden velký návrat a jeden velký debut
Firestone Twin 275s – před závodem
Byl to vůbec divný rok, ten rok 2001. V září se změnil svět a jen pár dní poté, další velká osobnost amerického formulového závodění, Alex Zanardi, téměř zahynula na oválu v německém Lausitzringu. A přidejme k tomu smrt Michele Alboreta na stejné dráze v dubnu téhož roku. Vicemistr Formule 1 z roku 1985 byl jednou z největších osobností Indy Racing League když v roce 1996 vznikala. Navíc v únoru Amerika ztratila ještě jednu velkou osobnost. V posledním kole pětistovky v Daytoně zahynul Dale Earnhardt.
Davey Hamilton v Indy v roce 1996, stará Lola týmu A.J. Foyta
Hamiltonovi to trvalo o trochu déle. Ale v roce 2007 se s týmem Vision Racing představil v Indianapolisu, kde si dojel pro deváté místo. Od té doby v Indy500 nechyběl. Loni měl přijít i comeback v Texasu, ale osud tomu chtěl jinak. Po nehodě s Tomasem Scheckterem v první zatáčce Indy500 o svoji velkou chvíli přišel. Dostal šanci v Chicagu a poprvé od roku 2001 závodil i jinde než v Indy. Hamiltonův návrat proběhne až letos, dva dni před jeho 49. narozeninami.
Davey Hamilton v Texasu 2011
Novozélandský jezdec vyhrál titul v roce 2005, místo v IndyCar ale nenašel a tak se vrátil k týmu Brian Stewart Racing a do Indy Lights. Byl třetí, přestože chyběl ve dvou závodech. Přesunul se k Andretti-Green/AFS Racing a znovu byl třetí. V roce 2008 paběrkoval a odjel jen pár závodů, nejprve se střídal ve voze Brian Stewart Racing se svým mladším bratrem Mitchem, v závěru sezóny odjel tři závody za dva další týmy. V roce 2009 dostal šanci na další celou sezónu, tentokrát u Sama Schmidta, se dvěma vítězstvími (včetně jednoho v Indianapolisu, svého druhého v kariéře) byl čtvrtý. Loni startoval jen v Indy (třetí vítězství!) a v závěrečném podniku v Homesteadu (třetí místo).
2005 - Wade Cunningham vyhrál finále IPS na California Speedway a také titul
Před sezónou dostal od Sama Schmidta na vybranou – Indy500 nebo tři závody (Texas, Kentucky a Las Vegas). Cunningham si vybral možnost předvést se ve více závodech. V prvé chvíli se to jevilo jako rozumné rozhodnutí, nikdo ale netušil, s jakou formou do Indianapolisu tým Sama Schmidta přijede. Cunningham by se svou znalostí dráhy mohl bojovat o hodně vysoká umístění. Ale výsledky texaské kvalifikace naznačily, že i tady má zaděláno na výborný debut, do svého prvního závodu IndyCar odstartuje z osmé příčky.
2011 - Wade Cunningham se připravuje na debut v IndyCar
Cunningham je jedním ze dvou šampionů Indy Lights, kteří nedostali šanci v IndyCar (tím druhým je loňský vítěz Jean-Karl Vernay). Jednou z příčin je bohužel i špatný stav současné Indy Lights. Z jezdců, kteří v současném šampionátu závodili, jen jeden dokázal vyhrát závod IndyCar (Marco Andretti, který v Cunninghamově mistrovské sezóně startoval ve Star Mazda, odjel v Indy Lights šest závodů, z toho tři vyhrál). Ale Cunningham si jistě svoji šanci zaslouží a je pikantní, že je to ve voze muže, který je spojený s oběma dnešními příběhy – Sama Schmidta.
Cunninghamův vůz
Když dokončil rehabilitaci inspirován Frankem Williamsem, založil svoji vlastní stáj. Do kokpitu posadil dvojnásobného vicemistra IRL Daveyho Hamiltona. Po osudném Texasu se ve voze s číslem 99 vystřídali čtyři další jezdci. Jacques Lazier v Nashvillu přivezl stáji první stupně vítězů. Čtyři jezdci se střídali ve dvou vozech i v následujícím ročníku. To ale Schmidt pochopil, že kralovat budou jiní. Týmy z CART mohutně přecházely do IRL a zaběhlé stáje IRL jim (až na Panther Racing) nestačily. Natož nová Schmidtova stáj. A tak se Schmidt přesunul do nové juniorky Indy Pro (Indy Lights), kde se postupně vypracoval v jednu z nejlepších stájí.
Sam Schmidt a Alex Tagliani po kvalifikaci v Texasu