Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Býci šlechtění ve Friedersdorfu opanovali závod ve Španělsku

Býci šlechtění ve Friedersdorfu opanovali závod ve Španělsku

Jediná dvojice vozů Lamborghini pokračovala ve spanilé jízdě.

Prořídlému poli gétéček vévodila o tomto víkendu stáj All-Inkl.com, jejíž vozy Lamborghini Murciélago byly neustále v popředí výsledkových listin. Německá stáj bojovala také za druhý tým sedlající italské vozy, Swiss Racing Team, který se již podruhé neúčastnil závodního víkendu. Švýcaři zaměstnávající našeho Jiřího Janáka vzhledem k situaci poskytli náhradní díly německým kolegům (více Zde ). Stejně jako loni, Tomáš Enge nedokončil kvalifikační závod po problémech s technikou.

Přestože předpověď počasí slibovala příjemné teploty, nakonec nad španělským okruhem svítilo slunce, které vyhnalo teplotu vzduchu k nepříjemným 36°C. Tradiční horko bylo v úvodní části okruhu. Černá Corvette C6R pilotovaná Rossim postrčila v první zatáčce ford Vaniny Ickx. Belgická závodnice se okamžitě dostala do hodin, během nichž měla lehký kontakt s Mückeho astonem. Hned čtveřici vozů nestačil asfalt místní dráhy v následující zatáčce a jejich piloti raději využili milosrdné únikové zóny pokryté také asfaltem.

Naděje vítěze minulého závodu, Michaela Krumma, na zopakování úspěchu se rozplynuly ještě během prvního kola. Z nadějné čtvrté pozice se německý pilot propadnul až na 15. příčku. Z té naopak startoval ďábelský Rossi, který do druhého kola vjížděl již jako osmý!

V počáteční fázi závodu se odehrávaly souboje nejvíce mezi vozy jedné stáje. Široký výjezd Pastorelliho z třetí zatáčky chtěl využít Basseng, ale stájového kolegu nepřekonal. Úspěšnější byl v pátém kole v souboji dvojice fordů stáje Marc VDS Maxime Martin. Hennerici se musel spokojit s pádem na šestou příčku.

O kolo později zajela k mechanikům Vanina Ickx na výměnu kapoty. Bohužel přejela čáru vymezující prostor výjezdu z boxů a tak musela do boxů znovu, tentokráte k odpykání trestu.

Mezitím se pátý Martin vydal stíhat čtvrtého Verdoncka v červené corvette. V jedenáctém kole se na chvíli dostal před Verdoncka, ale jeho výjezd ze zatáčky již tak povedený nebyl. Pro úřadujícího šampióna BTCS nebylo těžké útok odvrátit. Prozatím. Jeho krajan byl úspěšnější o dvě kola později. Martin najel do šesté zatáčky na vnější straně, kde se mu podařilo dostat vedle svého krajana. S ním jel souběžné do pravé sedmé zatáčky, aby jej konečně překonal před následujícím pravým záhybem.

Následně se Verdonck dostal pod tlak dalšího fordu belgického týmu, kterého následovala dvojice vozů Aston Martin DBR9 stáje Hexis AMR. Krátce si oddechl po chybičce Hennericiho, ale vysvobození pro něj znamenalo až povinné střídání jezdců, které se mezitím přiblížilo.

Toho se dnes nedočkal Clairay, protože jeho kolega Leclerc odstavil porouchaný vůz u mechaniků po odjetí třinácti kol. Na ostatní se však dostalo.

První zamířil v šestnáctém kole do boxů druhý Basseng, který předal vůz Winkelhockovi. O kolo později následovala trojice vozů za německým pilotem: Verdoncka vystřídal Hezemans, Hennericiho Leinders a Dusseldorpa Piccione. Mechanici Hexisu odvedli opět brilantní práci a Piccione se dokonce dostal na úroveň Hezemanse ještě v boxech. Na jejich konci se raději stáhl za holandského závodníka, ale již ve třetí zatáčce provedl úspěšný útok.

Souboj zkušených jezdců měl pokračování, během něhož se Hezemans dostal před Piccioneho. Italský závodník se nevzdal a držel se v závěsu za Holanďanem. Jenže před druhou zatáčkou narazil do zádě rudé corvetty. Krátce nato se z ní začaly objevovat obláčky kouře. Přesto Hezemans i přes pokles výkonnosti nepochopitelně nezamířil k mechanikům na výměnu poškozované pneumatiky a případnou bleskovou úpravu části karoserie. Drásaná levá zadní pneumatika vydržela necelá dvě kola než došlo k jejímu svlékání z disku. To už se Hezemans jen doploužil k mechanikům a vůz odstavil. Počínání Itala si vzali na mušku sportovní komisaři. Ti byli s úsudkem velmi rychle hotovi a Piccini si jel odpykat v 22. kole trest průjezdu boxy.

Menší drama proběhlo také v boxech. Baguette, který vystřídal Martina se zdržel neplánovaně ve svém stání kvůli problému s dveřmi. A strategie rozhodla také o vítězi závodu. Pozdní zastávka Pastorelliho, během níž jej vyměnil Schwager odsunula italsko-německé duo za dvojici týmových kolegů.

Poklidné dění na okruhu narušil v 23. kole Bernoldi, který se pokusil neúspěšně předjet Leinderse. Krkolomně si počínal nováček Baguette s fordem, který o dvě kola později zdolal po kodrcání přes obrubníky Hohenadelův aston martin.

V tu dobu již nepokračoval Enge, který odstavil přehřívající se vůz u mechaniků. K nim nestihl dojet Bernoldi, z jehož vozu se valil dým. Posledním pilotem, jehož technika dnes selhala byl Leinders, který odstavil vůz u výjezdu z boxů.

Úspěšný útok Campbell-Waltera na Hohenadela se odehrál o pozici těsně pod stupni vítězů v 35. kole. Naopak Turner dokázal uhájit poslední bodované místo před dotírajícím Dumbreckem.

Po absolvování 36 kol zvítězil Winkelhock následovaný Schwagerem. Třetí pozici si pohlídal Baguette.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
1:00:33.245 
2. 
 D.Schwager/N.Pastorelli  All-Inkl.com Münnich MS
+ 3.304 
3. 
 B.Baguette/M.Martin  Marc VDS Racing Team
+ 20.390 
4. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 27.711 
5. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 28.361 
6. 
 D.Turner/S.Mücke  Young Driver AMR
+ 39.480 
7. 
 P.Dumbreck/R.Westbrook  JR Motorsports
+ 40.007 
8. 
 D.Enjalbert/M.Rossi  DKR Engineering
+ 42.396 
9. 
 L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
+ 44.251 
10. 
 C.Piccione/S.Dusseldorp  Hexis AMR
+ 46.335 
11. 
 C.Nygaard/V.Ickx  Belgian Racing
+ 55.767 
12. 
 B.Leinders/M.Hennerici  Marc VDS Racing Team
+ 5 kol 
13. 
 E.Bernoldi/N.Catsburg  Sumo Power GT
+ 12 kol 
14. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 14 kol 
15. 
 M.Hezemans/N.Verdonck  Exim Bank Team China
+ 18 kol 
16. 
 Y.Clairay/A.Leclerc  Belgian Racing
+ 23 kol 

Změny sestav.

Ve dvou případech se jedná o známé účastníky letošního šampionátu, kteří se ve Velké Británii závodů neúčastnili. Do stáje Belgian Racing se vrací opět Clairay, kterého v Silverstone zastupoval Palttala. Pilot stáje Exim Bank Team China, Nick Catsburg, se po přestávce minulý měsíc vrací do GT1, tentokráte bude součástí stáje Sumo Power GT. V kokpitu Nissanu GT-R se bude střídat s Enrique Bernoldim.

Letos poprvé se ve voze GT1 sveze Belgičan Nico Verdonck. Rodák z Bruselu se od roku 2008 pohyboval v nižších formulových sériích. V tomto roce poprvé okusil plecháče v belgickém šampionátu vozů GT. Následující sezonu se účastnil Formule Le Mans, kde se mu podařilo vyhrát titul. Mistrem se stal také loni, tentokráte v britském šampionátu cestovních vozů BTCS. Navíc loni nastoupil ve třech závodech MS GT1 ve stáji Triple H Team Hegersport. Právě na španělském okruhu Navarra dosáhl s Alessandrem Pier Guidim nejlepšího výsledku, kterým bylo druhé místo v kvalifikačním závodě. Spolu s osmým místem z hlavního belgického závodu nasbíral celkem 10 bodů, což stačilo na 36. místo celkového hodnocení. Letos kromě BTCS jezdí ve stáji Vita4One, která nasazuje Ferrari F458 ve vytrvalostní sérii Blancpain Endurance Series. Shodou okolností opět na okruhu Navarra byl členem vítězné posádky (s Frankem Kechelem a Michaelem Bartelsem). Bude již třetím letošním kolegou Mika Hezemanse ve stáji Exim Bank Team China.

Ze zámořské ICS si odskočil belgický formulový závodník Bertrand Baguette. Šampión Formule Renault z roku 2009 si osvěží vzpomínky na gétéčka. V roce 2008 se účastnil 24 hodin ve Spa, kde pilotoval Ferrari F430 třídy GT2. Nyní zastupuje Frédérica Makowieckeho, který dal opět přednost účasti v závodě série LMS v Imole.

Zítra pokračuje MS GT1 hlavním závodem, který startuje v 13,45. Přímý přenos na GT1 TV začíná v 13,30 Zde