Dusseldorp pohodlně vítězí navzdory problémům při zastávce
Salaquarda devátý, Enge kvůli potížím bez bodu.
Pořadí na roštu dnešního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde).
Pod žhnoucím španělským sluncem se krátce po poledni odehrál start hlavního závodu. Zatímco oba piloti mclarenů si pohlídali své pozice, před váhavě startující zkušené borce (Bartels v bmw a Kox v lamborghini) se protáhla dvojice mercedesů. Přestože ani dnes nebyla nouze o třenice v prvním kole, vystačili si jezdci většinou s prostorem vymezeným bílými čarami.
O naději na dobrý výsledek brzy přišel Enge, který se objevil v záběru kamer až s poškozenou zadní částí svého vozu. Příčina zachycena nebyla, liberecký rodák částečně ztratil kontakt se zbytkem pole i kvůli následnému vyjetí mimo dráhu. Naštěstí poškozená záď neovlivnila chování vozu, takže se Enge vydal na stíhací jízdu.
Další problémy se nevyhnuly znovu ani Bartelsovi, který se v druhém kole na výjezdu z druhé zatáčky ocitl v únikové zóně. Z chvostu startující Cressoni s fordem se i díky problémům soupeřů propracovával dopředu. Nejprve následovalo roztočení ve třetí zatáčce, posléze zpomalil a vůz odstavil.
Na čele mezitím upaloval Makowiecki v mclarenu, který si budoval náskok na svého krajana se stejným vozem. Po dvanácti kolech se ve středu pole vytvořila fronta za Vilanderovým ferrari. Vzadu se naopak trápil Zuber s astonem, kterého postupně zdolali opozdilí Enge i Bartels.
Lariche nezvládl v prostřední části okruhu své porsche a zůstal stát napříč drahou. První pokus vrátit se zpět do závodu se mu příliš nezdařil, když rozvířil prach v okolí dráhy.
Krátce před zastávkami si lépe vedl s druhým porsche Halliday, který předjel Martina v astonu.
K dalším změnám došlo nyní na čelních pozicích při zastávkách. Tým All-Inkl.com nyní zvládl souboj s časem rychleji než u francouzské stáje. Výsledkem byl posun Winkelhocka (místo Bassenga) i Jägera (střídal Pastorelliho) před Parenteho (místo Demoustiera). Jindy bleskoví Francouzi se později potýkali s problémem i u druhého vozu. Dusseldorp, který nahradil Makowieckeho nastartoval až po zásahu mechaniků. Přesto se udržel ve vedení a naopak začal navyšovat svůj náskok.
Smolný den pokračoval i u česko-německé posádky stáje Reiter. Pravděpodobně nefunkční utahovací pistole způsobila zdržení u levého předního kola. Tomášův kolega se odlepil z boxového stání s velkou ztrátou. Později nechal část poškozeného zadního nárazníku na dráze a větší část svého vystoupení absolvoval zcela bez nárazníku.
Navíc přišel trest za běžící motor během probíhajících prací na voze, takže Thurn und Taxis musel projet boxovou uličkou. Albert řešil i zdánlivě malicherný problém s vysílačem, který oznamoval přítomnost Engeho ve voze. Po upozornění od týmu přes signalizací tabulí problém odstranil. Bohužel jeho ztráta byla natolik velká, že byl předjížděn o kolo rychlejšími jezdci. Do cíle se však dokázal udržet za Laudou v bmw.
Po zastávce se do problémů dostal Machitski (místo Martina), který se ploužil podél boxové zídky. Ke svým mechanikům se již nedostal a odstavil aston na okruhu.
Vítěz minulého hlavního klání Parisy se nyní pohyboval v hloubi pole, nicméně se odhodlal k pokusu o odvážné předjetí. Nejprve Vanthoor s audi zdolal Ideho ve ferrari. Souboje obou Belgičanů využil Parisy na cílové rovince, kde si poradil lehce s Idem a nezměrnou chutí se snažil protáhnout do první rychlé zákruty přes Vanthoora. Belgičan odvrátil útok pouze za cenu obětování příliš rychlého nájezdu do druhé zatáčky, takže na jejím výjezdu byl Parisy úspěšný. Vanthoor měl následně plné ruce práce znovu s Idem, jenž se snažil využít jeho chyby.
Nyní byl nejrychlejším v hlavním závodě Dusseldorp, který se po zdolání 36 kol okruhu v Navaře radoval z výhry.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
1:01:26.742
|
2.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 12.108
|
3.
|
N.Pastorelli/T.Jäger | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 13.426
|
4.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 14.406
|
5.
|
M.Bartels/Y.Buurman | Vita4One Racing Team |
+ 16.372
|
6.
|
M.Lauda/N.Mayr-Melnhof | Vita4One Racing Team |
+ 22.634
|
7.
|
P.Kox/D.O´Young | Reiter Engineering |
+ 36.270
|
8.
|
O.Jarvis/F.Stippler | Belgian Audi Club WRT |
+ 43.197
|
9.
|
T.Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
+ 44.686
|
10.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 44.999
|
11.
|
F.Castellacci/E.Ide | AF Corse |
+ 46.474
|
12.
|
M.Halliday/M.Parisy | Exim Bank Team China |
+ 50.580
|
13.
|
A.Zuber/S.Afanasyev | Valmon Rac. Team Russia |
+ 1 kolo
|
14.
|
T.Enge/A.von Thurn Taxis | Reiter Engineering |
+ 1 kolo
|
15.
|
B.Lariche/D.Lunardi | Exim Bank Team China |
+ 2 kola
|
16.
|
M.Martin/L.Machitski | Valmon Rac. Team Russia |
+ 17 kol
|
17.
|
M.Cressoni/M.Pavlović | Sunred |
+ 33 kol
|
Pořadí jezdců po třetím víkendu naleznete Zde.
Pořadí týmů po třetím víkendu naleznete Zde.
Další víkend v pořadí proběhne již za dva týdny na Slovensku. Pokud chcete vidět klání GT1 na vlastní oči, můžete využít článek s informacemi o dopravě, předprodeji vstupenek, popisu některých tribun, doporučenému chování na okruhu a ubytování (Zde).
Doplňující informace o GT
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.