Kralování stáje All-Inkl.com nezhatily ani penalizace
Také dnes jedinému českému zástupci štěstí nepřálo.
Při ranním zahřívacím tréninku se jezdci potýkali s mokrou dráhou a trať nebyla zcela suchá ještě při startu dopoledního závodu GT3. Hlavní závod se odehrával již na suchu a při podobných teplotách, jaké panovaly nad španělským okruhem včera vpodvečer.
Ještě před startem závodu se měnilo pořadí, které se týkalo také včera druhé posádky Pastorelli/Schwager. Pokles o pět míst byl následkem výměny motoru. Druhá penalizace byla určena dvojici Turner/Mücke za nebezpečné počínání německého pilota.
Při startu se přes druhý Baguetteho ford přehnala dvojice nissanů, které excelují na rovinkách. Za vedoucím Winkelhockem tak najížděli do úvodní zatáčky ze třetího místa startující Campbell-Walter a pátý Dumbreck. Ke kolizi došlo dnes v třetí zatáčce. Dle mínění komisařů poslal Enge černý nissan Luhra do hodin. Vůz stojící za zatáčkou vytvořil bariéru pro DBR9 Piccioneho. Smyku se nevyhnul ani zkušený Clairay, který po něm ihned zamířil k mechanikům.
Na čele si začal ihned vytvářet náskok Winkelhock a totéž se dařilo i druhému Campbell-Walterovi. Skvěle si počínal Enge, který po startu ze 14. místa již v druhém kole úspěšně překonal Nygaarda hájícího osmé místo. Dopředu se dostával i penalizovaný Schwager, který před třetí zatáčkou zdolal čtvrtého Enjalberta.
Technické problémy s převodovkou zpomalily Hezemanse. Dokázal pouze pomalu dokončit třetí kolo, než zanechal vůz u mechaniků.
V sedmém kole vyhodnotili sportovní komisaři incident v prvním kole. Viníkem byl shledán Enge, který byl potrestán průjezdem boxovou uličkou. Trest si odpykal o dvě kola později, ještě předtím jej dokázal předjet Nygaard.
Včerejší divoký průjezd poslední zatáčkou si rozhodl zopakovat Baguette. Dnes pro změnu zvolil široký výjezd a pro Hohenadela nebyl problém zatím útok odvrátit. Belgičan se ve svém snažení nevzdal a v desáté zatáčce zdolal německého závodníka. Ten ihned přišel i o další pozici, když neodvrátil Nygaardův útok.
V 10. kole dostihl Schwager třetího Dumbrecka a dlouho se jej marně pokoušel překonat. Naopak poslední naděje na dobré umístění anebo souboje se soupeři zhatil Engemu defekt pravé zadní pneumatiky. Výměna se neobešla bez problémů, když selhal pneumatický klíč na povolování matic. Již po 13. kolech jej tak předjel první Basseng.
Baguette byl při chuti a po dojetí pátého Enjalberta jej ve 14. kole předjel v páté zatáčce. Pilot druhého stříbrného fordu, Leinders, pro změnu nejprve vyjel do únikové zóny za druhou zatáčku, aby po návratu na dráhu dostal hodiny.
Husarský kousek se podařil Luhrovi, který protnul čáru značící začátek boxové uličky přesně v okamžiku, kdy bylo možné zahájit povinné výměny jezdců. V 16. kole jej následovali Bernoldi, Piccione a Leinders. Rušno bylo u mechaniků o kolo později, když k nim zamířilo hned sedm vozů. Nedorozumění u sesterských týmů JR Motorsport a Sumo Power využil Pastorelli (místo Schwagera), který si polepšil o dvě místa na stříbrnou příčku. Mechanik JR Motorsportu navíc vyslal Westbrooka (místo třetího Dumbrecka) přímo před Martinův ford (místo Baguette). Na rozhodnutí o průjezdu boxovou uličkou komisařů si britský pilot počkal až do 27. kola.
Důvodem bylo zřejmě vyšetřování dalších prohřešků při zastávkách. Zhaslý motor nissanu dvojice Bernoldi/Catsburg byl nastartován na heverech, což je v rozporu s pravidly. Nedočkavost vedoucího Bassenga při odjezdu ze stání po vystřídání Winkelhocka byla stejně jako v předchozím případě potrestána průjezdem boxy. Německý pilot se totiž rozjel ještě v době, kdy jeho mechanik nebyl za bezpečnostní čarou.
Dlouhého trvání neměla jízda Stefana Mückeho, který po výměně Turnera zakrátko odstavil porouchaný vůz v únikové zóně. Technický problém (blíže nespecifikované čidlo) Leclercova fordu se nepodařilo odstranit ani mechanikům Belgian Racingu.
Zatímco se pořadí měnilo díky penalizacím a odstoupením, na okruhu zpravidla jezdci kroužili bez větších soubojů. Výjimkou byl pokus Martina o předjetí Westbrooka. Belgičan využil předností svého fordu v závěrečné technické části okruhu, ale ostřílený Brit naopak zužitkoval převahu svého nissanu na rovince. Ještě před zajetím Westbrooka k odpykání trestu se podařilo Martinovi britského pilota zdolat ve čtvrté zatáčce.
Na čele kroužil zdánlivě poklidně Pastorelli, kouř od pravé přední brzdy v nájezdu do druhé zatáčky nevěstil nic dobrého. Italský pilot si však vedení před týmovým kolegou a šéfem v jedné osobě, Marcem Bassengem, dokázal uhlídat a po ujetí 36 kol se mohl radovat z výhry.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
1:00:35.244
|
2.
|
M.Winkelhock/M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 2.328
|
3.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 3.735
|
4.
|
B.Baguette/M.Martin | Marc VDS Racing Team |
+ 7.488
|
5.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 24.104
|
6.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 24.992
|
7.
|
D.Enjalbert/M.Rossi | DKR Engineering |
+ 30.473
|
8.
|
C.Piccione/S.Dusseldorp | Hexis AMR |
+ 31.773
|
9.
|
P.Dumbreck/R.Westbrook | JR Motorsports |
+ 35.573
|
10.
|
B.Leinders/M.Hennerici | Marc VDS Racing Team |
+ 35.974
|
11.
|
C.Nygaard/V.Ickx | Belgian Racing |
+ 53.177
|
12.
|
E.Bernoldi/N.Catsburg | Sumo Power GT |
+ 59.299
|
13.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
+ 1 kolo
|
14.
|
Y.Clairay/A.Leclerc | Belgian Racing |
+ 16 kol
|
15.
|
D.Turner/S.Mücke | Young Driver AMR |
+ 17 kol
|
16.
|
M.Hezemans/N.Verdonck | Exim Bank Team China |
+ 33 kol
|
Příští dvojice závodů se koná již za dva týdny. Místem posledního evropského vystoupení bude okruh umístěný v malebném kraji Provence, Paul Ricard HTTT. Poté bude následovat bezmála dva měsíce trvající přestávka.