IndyCar Series se v roce 2012 vrátí na Auto Club Speedway
Ovál v kalifornské Fontaně hostil poslední závod v roce 2005.
Pro fanoušky IndyCar je tu jedna dobrá a jedna špatná zpráva. IZOD IndyCar Series se po dlouhé odmlce vrací na populární (alespoň z pohledu atraktivity závodů) ovál v kalifornské Fontaně Auto Club Speedway, který dříve nesl název California Speedway. To by byla ta dobrá zpráva. Pro fanoušky v Evropě je s tím spojeno jedno velké „ale“. Půjde o noční závod, což vzhledem k tomu, že ovál leží v Kalifornii, znamená start závodu někdy mezi pátou a šestou hodinnou ráno.
Dohoda o návratu IndyCar byla vyjednána už během víkendu, ale zpráva byla do světa puštěna až v úterý ráno, protože v pondělí se v Americe slavil Den nezávislosti. IndyCar po roční absenci zavítá na trať vlastněnou International Speedway Corporation, s touto společností vlastnící většinu oválů se ne zrovna v dobrém rozešla loni, když IndyCar odmítla nadále pořádat závody na Kansas Speedway a Homestead-Miami Speedway a ISC na oplátku nepustila IndyCar ani na přírodní okruh ve Watkins Glen a na ovál Chicagoland Speedway, které samy o sobě o závod IndyCar zájem měly.
Kalifornské dráha ale letos přišla o jeden ze dvou závodů NASCAR Sprint Cup (NASCAR je stejně jako ISC vlastněný rodinou Franceů), a musela hledat nové uplatnění. O závod IndyCar měli lidé ve vedení Auto Club Speedway zájem už letos v případě, že by nevyšlo finále IndyCar v Las Vegas, ale to nakonec do kalendáře zařazeno bylo, takže Auto Club Speedway dostane šanci až napřesrok na podzim. S ní by se do kalendáře mohl vrátit i Chicagoland, především proto, že závod v Milwaukee, který jej měl nahradit na trhu okolo Velkých kanadsko-amerických jezer, skončil neúspěchem, protože přišlo jen něco málo přes 10 000 diváků. A se zájmem hostit IndyCar přišli i lidé z okruhu ve Watkins Glen, jenže tento závod také v minulosti trápila špatná návštěvnost.
Návštěvnost bude největším problémem i při obnově závodu na Auto Club Speedway. CART na tomto oválu, který je víceméně věrnou kopií Michigan International Speedway, začal závodit v roce 1997 a první závody se mohly pochlubit slušnou návštěvností, ta ale dramaticky upadala. Indy Racing League zavítala do Kalifornie poprvé v roce 2002 (CART na stejné dráze v téže sezóně ještě pořádal závod), ale návštěvnost se pohybovala okolo 10 000 diváků a v posledních letech, kdy IndyCar na dráze závodila, dokonce spadla pod tuto hranici. Proto zřejmě byla dohoda o návratu oznámena jakmile ji bylo dosaženo a lístky budou v prodeji od září, více než rok před samotným závodem. Cena bude začínat na 30 dolarech.
„Cítíme, že je ten správný čas přivést IndyCar zpět na Auto Club Speedway,“ říká výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard. „Chceme udržovat rovnováhu oválů a jiných okruhů v našem kalendáři a Auto Club Speedway je skvělé místo, které bylo postaveno pro vysoké rychlosti a závodění kolo na kolo.“
V roce 2000 dosáhl v kvalifikaci na závod CART Gil de Ferran rychlostního rekordu na uzavřené dráze. Svůj vůz týmu Penske kvalifikoval průměrnou rychlostí 241,428 míle za hodinu (388,541 km/h). Závod IndyCar v roce 2003 byl zase nejrychlejším závodem v historii motorsportu (průměrná rychlost vítěze Sama Hornishe Jr, byla 207,151 míle za hodinu = 333,306 km/h, pří závodu na 400 mil). Ale Auto Club Speedway byla také svědkem několika tragických událostí. Při závodě CART v roce 1999 tragicky zahynul Kanaďan Greg Moore a vloni v replice vozu Indycar zahynula 24letá žena.