Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toronto Exhibition Place vítá IndyCar Series

Toronto Exhibition Place vítá IndyCar Series

Honda Indy Toronto – před závodem

Potřetí po spojení s Champ Cars a celkově po pětadvacáté přivítá výstaviště v největším kanadském městě závod IndyCar. CART začal pořádat závody kolem slavné Princes´ Gate v roce 1986. Jeho předchůdce USAC uspořádal ještě předtím nedaleko Toronta čtyři závody (1967, 1968, 1977 a 1978) na Mosport International Raceway, dráze, která hostila i několik velkých cen Formule 1.
V roce 2008 po spojení IndyCar a Champ Cars závod pořádán kvůli termínové kolizi nebyl, poprvé (a doufejme, že na dlouho i naposledy) tak formule v Torontu chyběly, ale dva skvělé závody v následujících ročnících se postaraly o to, že popularita tohoto sportu u kanadských fanoušků rozhodně nepoklesla. Navíc letos má Kanada ve startovním poli hned trojí silné zastoupení. K pravidelně startujícím Hinchcliffovi (Newman/Haas Racing) a Taglianimu (Sam Schmidt Motorsports) se přidá Paul Tracy (Dragon Racing).
Všichni tři kanadští jezdci mohou pomýšlet na velmi vysoké příčky. Tracy byl v Torontu vždy silný. Pro šampiona CART z roku 2003 je Toronto domácím závodem, dvakrát zde dokázal vyhrát (1993 a 2003) a oba závody IndyCar v předcházejících dvou sezónách vedl. Letos se sice musí vypořádat se slabším týmem, neboť místo KV Racing startuje za Dragon Racing, ale i tak musíme čekat, že „Trill from the West Hill“ bude opět bavit diváky ostrými souboji. Alex Tagliani letos dvakrát startoval z pole position (pravda, na oválech), navíc letos v Torontu nestartuje Tomas Scheckter, se kterým „Tag“ v posledních dvou sezónách v Torontu kolidoval. James Hinchcliffe startuje za neúspěšnější tým. Newman/Haas v Torontu zvítězil 7x. A ačkoliv je Hinchcliffe v IndyCar nováčkem, v Torontu už v juniorských formulích Atlantics a Indy Lights startoval čtyřikrát.
Kolo po torontském výstavišti:


Toronto je vždy místem, kde jezdci představí nějaké netradiční zbarvení vozu a ne jinak tomu bude letos. Hned dva piloti Team Penske změnili barvy. Ryan Briscoe startuje v bílo-modro-černé kombinaci sponzorované společností PPG, v těchto barvách se představil v Milwaukee. Helio Castroneves zase v bílo-modro-žluté kombinaci Penske Truck Rental, kterou používal Briscoe v Alabamě a Long Beach.
Paul Tracy bude mít modro-bílý vůz, hlavním sponzorem bude opět nadace Make-a-Wish, kterou Tracy zastupoval v Kanadě i v předchozím ročníku. Mimochodem, Tracy bude mít ve startovním poli „kamaráda“. Protože Iowou skončila série čtyř oválů, k týmu Dale Coyne Racing se vrací Sebastien Bourdais. Tito dva nesmiřitelní rivalové se utkají teprve podruhé od roku 2007. A jedna věc je jistá, Exhibition Place nebude pro oba dost velké.
Barvy změnili i tři jezdci týmu Andretti Autosport. Vítěz posledního závodu IndyCar v Iowě Marco Andretti bude mít vínové barvy Dr. Pepper. Andrettiho otec Michael je v Torontu nejúspěšnějším jezdcem. Vyhrál zde sedm závodů CART. Naposledy se jméno „Andretti“ objevilo ve Victory lane přesně před deseti lety v roce 2001. Mike Conway bude mít černo-bílý vůz, propagující twitterový účet stáje Andretti Autosport. A jen mírně obmění barvy Ryan Hunter-Reay. Místo Sun Drop bude hlavním sponzorem přepravní společnost DHL.
Ve startovním poli najdeme pět bývalých vítězů závodu CART/Champ Cars. Jsou jimi Paul Tracy (1993 a 2003). Dario Franchitti (1999 a závod IndyCar 2009), Sebastien Bourdais (2004), Justin Wilson (2005) a Will Power (2007 a závod IndyCar 2010). Od spojení Champ Cars a IndyCar tedy nedokázal v ulicích Toronta zvítězit jezdec, který by to předtím nedokázal v Champ Cars. Tři aktivní jezdci mají na svém kontě vítězství v Torontu v juniorské kategorii. Alex Tagliani vyhrál závod Formule Atlantics v roce 1998. Sebastian Saavedra (2009) a Helio Castroneves (1997) vyhráli v Indy Lights. Tam si další Torontský triumf připsal i Paul Tracy (1990)
Toronto – Exhibition Place:
Délka trati: 1,755 míle (2,824 km); 12 zatáček
Délka závodu: 85 kol; 149,175 mil
Loňský vítěz: Will Power (Team Penske)
Loňské pole position: Justin Wilson (Dreyer & Reinbold Racing), 1:00.2710
Rekord okruhu: 0:57.182 – Gil de Ferran (Walker Racing), 1999 CART FedEx Championship Series
Časový harmonogram (SELČ):
Pátek – 8. července
16:55 – 18:10 – 1. trénink
20:50 – 21:50 – 2. trénink
Sobota – 9. července
15:00 – 16:00 – 3. trénink
18:50 – 20:10 – Kvalifikace
Neděle – 10. července
14:40 – 15:10 – Warm Up
18:15 – start závodu Firestone Indy Lights
20:50 – start závodu IZOD IndyCar Series – Honda Indy Toronto