Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tomáš Enge míří k poslednímu evropskému podniku GT1

Tomáš Enge míří k poslednímu evropskému podniku GT1

Cílem stáje Young Driver jsou bované příčky.

Na Tomáše Engeho a jeho týmového kolegu Alexe Müllera čeká o nadcházejícím víkendu 16. až 17. července sedmý podnik světového šampionátu vozů GT1. S francouzským závodem na okruhu Paul Ricard zároveň končí evropský kolotoč, když se poslední tři závody odehrají v Číně a na jihu Ameriky.

Okruh Paul Ricard HTTT (Hight Tech Test Track) měřící 5,8 kilometrů patří v desetidílném kalendáři FIA GT1 World Championship k druhému nejdelšímu okruhu. Čtrnáct zatáček lemují asfaltové únikové zóny, které dělají z okruhu v Le Castellet jeden z nejbezpečnějších okruhů světa. „Trať je zde hodně široká a určitě dobrá pro různé testování komponentů, ale s okruhy jako Zolder nebo Silverstone nemá nic společného. I když se jedná o jednu z nejbezpečnějších tratí, trochu paradoxně jsem zde na jaře roku 2009 zažil jednu z nejtěžších havárií,“ uvedl Tomáš Enge.

Po nevydařeném španělském víkendu, kde tým Young Driver AMR startoval před čtrnácti dny, míří obě posádky ve složení Tomáš Enge, Alex Müller a Stefan Mücke, Darren Turner na francouzský okruh s cílem vybojovat pozice na bodovaných příčkách. „Rychlost nám ve Francii v loňském roce nechyběla, i když jsme ve voze měli navíc 40 kilogramů z předchozího závodu na Silverstonu za vítězství, které nám vzali,“ vzpomíná Tomáš Enge na loňský závod. „Měli jsme ale technické problémy s naším vozem, a tak jsme zde neuspěli. Jestliže se teploty budou pohybovat tak vysoko, jako v Navaře, bude to obtížné. V loňském roce to nebylo špatné, ale právě tady jsem si užili s technikou. Doufám, že toto nás zde po nevydařeném španělském závodě nepotká.“

Tým Young Driver AMR tak naposledy v letošní sezóně poslal z dílen v Paderbornu do dějiště závodu své dva kamióny. Do Číny a na jih Ameriky poputují vozy Aston Martin DBR9 včetně náhradních dílů a zázemí týmu lodí v kontejnerech.

Závody šampionátu FIA GT1 World Championship můžete sledovat v přímém přenosu na obrazovkách televizní stanice SPORT 5. V sobotu 16. července od 10:35 hod kvalifikaci a od 16:00 hod kvalifikační závod. V neděli 17. července pak hlavní závod od 14:30 hod.

Časový harmonogram závodního víkendu ve Francii naleznete ZDE

Průběžné pořadí šampionátu naleznete ZDE

KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:

 25-26/03  Yas Marina  Abu Dhabi
 09-10/04  Zolder  Belgie
 07-08/05  Algarve  Portugalsko
 14-15/05  Sachsenring  Německo
 04-05/06  Silverstone   Velká Británie
 02-03/07  Navarra  Španělsko
 16-17/07  Paul Ricard  Francie
 03-04/09  Ordos  Čína
 22-23/10  Interlagos   Brazílie
 05-06/11  San Luis  Argentina

UŽITEČNÉ ODKAZY:

Oficiální stránky týmu Young Driver AMR 
Agentura BPA sport marketing  www.bpa.cz
Oficiální stránky Tomáše Engeho  www.tomas-enge.cz