Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli předpokládá zastávky pro střední směs až v závěru

Pirelli předpokládá zastávky pro střední směs až v závěru

Opotřebení pneumatik je na Nürburgringu velice slabé.

Velká cena Německa by mohla být svědkem dalších zajímavých strategických scénářů, Pirelli totiž předpokládá, že jezdci budou pro své pneumatiky střední směsi zajíždět až v samotném závěru.

Italský výrobce přivezl na závod na Nürburgringu měkkou (žlutou) a střední (bílou) směs pneumatik, přičemž po prvním dni tréninků data ukazují, že rozdíl mezi nimi činí 1,5 sekundy na kolo. To znamená, že by se jezdci mohli snažit vydržet na měkkém obutí co možná nejdéle.

Šéf oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery řekl, že pokud zůstane sucho, dá se očekávat, že závodníci se pokusí odjet téměř celý závod na žlutých pneumatikách a pro bílé zajet až pár kol před cílem.

"U měkké směsi jsme měli předzávodní předpoklad na 20 kol, některé týmy už ale zkoušejí i 30," řekl Hembery.

"Jedna strategie, kterou bychom docela rádi viděli, je, že by jezdci jeli až do konce na měkkých a pak v posledních třech nebo čtyřech kolech naráz zajeli pro střední.

Někteří se nicméně pokusí natáhnout stint na první sadě měkkých pneumatik na co nejdéle, pak přezout na střední a jet pouze na jednu zastávku."

Hembery vysvětluje, že střední směs pneumatik se na Nürburgringu téměř neopotřebovává, jelikož charakter tratě není k obutí příliš náročný.

"Opotřebovávají se velice málo. Jedna z našich predikcí říká 100 kol, takže by zvládly dva závody. Na začátku sezóny všichni říkali, že tohle nedokážeme, ale jak jsme vždycky říkali, dokážeme.

Je tu zima, trať není zrovna náročná a týmy se evidentně učí, jak ty pneumatiky velice dobře využít, ať už jezdeckým stylem nebo nastavením. Všechny týmy už dokáží ze sady pneumatik dostat víc.

Jsme tedy ve zvláštní situaci, v Turecku se všichni báli, že se blížíme ke čtyřem zastávkám a my se teď bojíme, že začínáme být příliš konzervativní a mohli bychom skončit u jedné. Díky týmům, vývoji vozů a scénářům kvůli počasí se z toho stává pohyblivý terč."