Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas si připsal své premiérové vítězství v GP3

Bottas si připsal své premiérové vítězství v GP3

GP3, Nürburgring - 2. závod

Valtteri Bottas si ve zmoklém druhém víkendovém závodě GP3 na Nürburgringu připsal své první vítězství v sérii.

Bottas udělal důležitý krok ke svému triumfu v prvním kole, ve kterém se po startu ze šestého místa v prvních sedmi zatáčkách dostal do čela. Od té doby si budoval více než pětisekundový náskok na Tamase Pal Kisse, který se po startu z pole position držel na druhém místě do čtvrtého kola, kdy jej předjel Alexander Sims.

Sims po startu z dvanáctého místa začal Bottase až do dvanáctého kola stahovat. V dalším okruhu byl ale Sims pomalejší, čehož Bottas využil k natažení náskoku na 1,5 sekundy, který udržel až do cíle.

Sims se v závěrečných kolech musel soustředit na třetím místě jedoucího Nigela Melkera, který na Brita nepříjemně dotíral. Nizozemec zkusil zaútočit v posledním kole v šikaně NGK, jenže útok se mu nezdařil a musel využít únikové zóny. Sims si tak pohlídal druhé místo.

Na čtvrtém místě dojel Kiss před Tomem Dillmannem, který se do nejlepší pětky probojoval až z 22. místa.

Podobnou stíhací jízdu předvedl také šestý v cíli James Calado. Brit měl, stejně jako Bottas, výborný start a na konci prvního kola bojoval s Aaroem Vainioem o třetí místo. Oba se ale dostali do kontaktu, po kterém se Calado propadl až na konec pole.

Jezdec ART se následně probíjel startovním polem až na šesté místo, kam se dostal v předposledním kole úspěšným útokem na Nica Mullera. Odměnou za jeho snažení mu tak je poslední bodovaná pozice.

Vainio už tak dobře nedopadl. Dvě zatáčky po kontaktu s Caladem byl opět v hodinách a následně si ještě musel odpykat trest průjezdu boxy za způsobení zmiňované kolize.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 V.Bottas  Lotus ART
30:25.297 
2.
 A.Sims  Status Grand Prix
+ 1.473 
3.
 N.Melker  RSC Mücke Motorsport
+ 2.713 
4.
 T.Pal Kiss  Tech 1 Racing
+ 21.550 
5.
 T.Dillmann  Addax Team
+ 24.379 
6.
 J.Calado  Lotus ART
+ 32.578 
7.
 N.Müller  Jenzer Motorsport
+ 34.073 
8.
 C.Daly  Carlin
+ 39.255 
9.
 N.Yelloly  Atech CRS GP
+ 44.551 
10.
 R.Haryanto  Marussia Manor Racing
+ 46.898 
11.
 V.Ghirelli  Jenzer Motorsport
+ 49.147 
12.
 M.Christensen  RSC Mücke Motorsport
+ 50.967 
13.
 A.Vainio  Tech 1 Racing
+ 51.244 
14.
 L.Williamson  MW Arden
+ 54.054 
15.
 M.Zimin  Jenzer Motorsport
+ 56.964 
16.
 S.Trummer  MW Arden
+ 59.224 
17.
 G.Chaves  Addax Team
+ 1:00.668 
18.
 I.Lukaševič  Status Grand Prix
+ 1:03.961 
19.
 L.Cordeiro  Carlin
+ 1:11.060 
20.
 Z.Amberg  Atech CRS GP
+ 1:18.562 
21.
 C.MacLeod  Carlin
+ 1:18.647 
22.
 M.Evans  MW Arden
+ 1:42.208 
23.
 M.Laine  Marussia Manor Racing
+ 2:04.432 
24.
 T.Hylkema  Tech 1 Racing
+ 1 kolo 
25.
 L.Bacheta  RSC Mücke Motorsport
+ 1 kolo 
 
 P.Nunes  Lotus ART
 + 3 kola 
 
A.Felix da Costa  Status Grand Prix
 + 7 kol 
 
 A.Quaife-Hobbs  Marussia Manor Racing
+ 9 kol 
 
D.Smith  Addax Team
+ 13 kol 
 
M.Stockinger  Atech CRS GP
+ 14 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Nigel Melker (RSC Mücke Motorsport) - 2:07.892

Průběžné pořadí po deseti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 A.Sims  Status Grand Prix
34 
2.
 L.Williamson  MW Arden
28 
3.
 M.Evans  MW Arden
28 
4.
N.Melker  RSC Mücke Motorsport
27 
5.
J.Calado  Lotus ART
27 
6.
V.Bottas  Lotus ART
24 
7.
A.Quaife-Hobbs  Marussia Manor Racing
22 
8.
A.Caldarelli  Tech 1 Racing
20 
9.
 D.Smith  Addax Team
18 
10.
 N.Müller  Jenzer Motorsport
14 
11.
 R.Haryanto  Marussia Manor Racing
13 
12.
 T.Pal Kiss  Tech 1 Racing
11 
13.
 T.Dillmann  Addax Team
10 
14.
 A.Vainio  Tech 1 Racing
15.
 G.Chaves  Addax Team
16.
 M.Christensen  RSC Mücke Motorsport
17.
 N.Yelloly  Atech CRS GP
18.
 A.Felix da Costa  Status Grand Prix
19.
 L.Bacheta  RSC Mücke Motorsport
20.
 C.Daly  Carlin

Bodovací systém GP3:
Pole position pro první závod: 2 body
První závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Druhý závod: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)