Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas přerušil šňůru různých vítězů a převzal průběžné vedení

Bottas přerušil šňůru různých vítězů a převzal průběžné vedení

GP3, Hungaroring - 1. závod

Valtteri Bottas přerušil šňůru různých vítězů, když se v prvních deseti závodech sezóny na nejvyšším stupínku objevilo deset různých jezdců, a v prvním závodě GP3 na Hungaroringu vybojoval své druhé letošní vítězství.

Fin zvítězil stylem start-cíl, když po startu udržel první pozici a ustál dlouhý tlak ze strany Michaela Christensena.

Dánský jezdec se po startu z páté pozice odvážným manévrem dostal na druhé místo a začal Bottase stíhat. Pilot týmu Lotus ART si ale Christensena nepustil k tělu a udržel se v čele, byť cílem projel ani ne o sekundu dřív než Christensen.

Na třetí pozici se dostal Adrian Quaife-Hobbs, který těžil především z karambolu v prvním kole. Ve druhé zatáčce se totiž srazili James Calado a Mitch Evans. Novozélanďan byl ze hry venku, Calado spadl do hloubi pole.

Na čtvrté místo se po startu z jedenácté pozice vyškrábal Alexander Sims, který tak zdánlivě prolomil svou smůlu tohoto víkendu. Lídr průběžného pořadí se ale neradoval dlouho, jelikož by po závodě diskvalifikován, když jeho vůz neprošel technickou přejímkou.

Čtvrtá pozice tak spadla do klína původně pátému Nicu Müllerovi, pátý skončil Aaro Vainio, šestý Lewis Williamson. Poslední dvě bodované pozice obsadili Tom Dillmann a Nigel Melker, kteří tak v obráceném pořadí vyrazí z první řady do nedělního ranního druhého závodu.

Valtteri Bottas se díky vítězství a vyloučení Simse posunul do čela průběžné klasifikace, Sims na něj na druhém místě ztrácí dva body. Brit ale do druhého závodu odstartuje z konce pole, zatímco Fin z osmého místa.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 V.Bottas  Lotus ART
26:32.020 
2.
 M.Christensen  RSC Mücke Motorsport
+ 0.986 
3.
 A.Quaife-Hobbs  Marussia Manor Racing
+ 9.203 
4.
 N.Müller  Jenzer Motorsport
+ 10.218 
5.
 A.Vainio  Tech 1 Racing
+ 11.243 
6.
 L.Williamson  MW Arden
+ 11.522 
7.
 T.Dillmann  Addax Team
+ 15.454 
8.
 N.Melker  RSC Mücke Motorsport
+ 15.820 
9.
 R.Haryanto  Marussia Manor Racing
+ 16.404 
10.
 T.Pal Kiss  Tech 1 Racing
+ 26.154 
11.
 A.Felix da Costa  Status Grand Prix
+ 28.358 
12.
 M.Stockinger  Atech CRS GP
+ 31.399 
13.
 C.Daly  Carlin
+ 34.130 
14.
 M.Laine  Marussia Manor Racing
+ 37.376 
15.
 Z.Amberg  Atech CRS GP
+ 40.368 
16.
 S.Trummer  MW Arden
+ 40.629 
17.
 L.Bacheta  RSC Mücke Motorsport
+ 41.510 
18.
 P.Nunes  Lotus ART
+ 42.932 
19.
 M.Zimin  Jenzer Motorsport
+ 43.295 
20.
 L.Cordeiro  Carlin
+ 43.596 
21.
 N.Yelloly  Atech CRS GP
+ 44.355 
22.
 V.Ghirelli  Jenzer Motorsport
+ 44.443 
23.
 G.Chaves  Addax Team
+ 44.630 
24.
 D.Smith  Addax Team
+ 45.325 
25.
 J.Calado  Lotus ART
+ 45.831 
26.
 C.MacLeod  Carlin
+ 46.747 
27.
 T.Hylkema  Tech 1 Racing
+ 47.330 
28.
 I.Lukaševič  Status Grand Prix
+ 1 kolo 
 
 M.Evans  MW Arden
+ 15 kol 
 
 A.Sims  Status Grand Prix
vyloučen 

Nejrychlejší kolo závodu: Michael Christensen (RSC Mücke Motorsport) - 1:38.664

Průběžné pořadí po jedenácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 V.Bottas  Lotus ART
36 
2.
 A.Sims  Status Grand Prix
34 
3.
 L.Williamson  MW Arden
31 
4.
 N.Melker  RSC Mücke Motorsport
28 
5.
 M.Evans  MW Arden
28 
6.
 A.Quaife-Hobbs  Marussia Manor Racing
28 
7.
 J.Calado  Lotus ART
27 
8.
A.Caldarelli  Tech 1 Racing
20 
9.
 N.Müller  Jenzer Motorsport
19 
10.
 D.Smith  Addax Team
18 
11.
 M.Christensen  RSC Mücke Motorsport
16 
12.
 R.Haryanto  Marussia Manor Racing
13 
13.
 T.Dillmann  Addax Team
12 
14.
 A.Vainio  Tech 1 Racing
12 
15.
 T.Pal Kiss  Tech 1 Racing
11 
16.
 G.Chaves  Addax Team
17.
 N.Yelloly  Atech CRS GP
18.
 A.Felix da Costa  Status Grand Prix
19.
 L.Bacheta  RSC Mücke Motorsport
20.
 C.Daly  Carlin

Bodovací systém GP3:
Pole position pro první závod: 2 body
První závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Druhý závod: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)