Jenson Button oslavil 200. start vítězstvím
Velká cena Maďarska - závod
Jenson Button si dal nejlepší možný dárek ke svému 200. startu ve Formuli 1, když vyhrál Velkou cenu Maďarska. Sebastian Vettel nevyužil pole position a po své chybě dojel na druhém místě. Dvojici doplnil na stupních vítězů Fernando Alonso.
Na startu si vedení pohlídal Sebastian Vettel. Výborný start předvedli oba piloti Mercedesu, když Nico Rosberg postoupil na čtvrté a Michael Schumacher na páté místo.
Start se naopak vůbec nepovedl Felipemu Massovi, přes kterého se kromě dvojice mercedesů krátce po zhasnutí červených světel přehnal také jeho týmový kolega Fernando Alonso.
Vettel zůstal ale ve vedení jen do pátého kola, kdy udělal ve třetí zatáčce chybu a přepustil první místo Lewisi Hamiltonovi.
O několik kol později se před Vettela dostal také Jenson Button. V drama se změnil závěr závodu, kdy začalo nad Hungaroringem opět pršet. Doposud bezchybný Hamilton udělal na vedoucí pozici chybu, když se na výjezdu ze šikany roztočil a umožnil svému týmovému kolegovi dostat se do čela. Hamilton se ale nevzdal a úspěšně na svého krajana zaútočil hned v nájezdu na cílovou rovinku. To si ovšem Button nenechal líbit a v první zatáčce Hamiltonovi útok vrátil, aby o zatáčku později chyboval.
Lewis Hamilton se ovšem více než s Buttonem trápil s pneumatikami do přechodných podmínek, na kterých se začal polem propadat a Jenson Button tak měl závěr závodu již pod kontrolou.
Připsal si tak na své konto druhé letošní vítězství, ba co víc, svůj 200. start ve Formuli 1 oslavil výhrou.
Na druhém místě dojel nakonec Sebastian Vettel, který se po své chybě v úvodu velkou část závodu držel za oběma mclareny na třetím místě. V závěru mu do karet nahrály Hamiltonovy problémy a Němec se tak dostal na druhé místo.
Stupně vítězů doplnil Fernando Alonso na ferrari. Španěl měl dobrý start, kde se dostal před svého týmového kolegu Felipeho Massu. Následně se držel na pátém místě, aby si v závěru závodu polepšil a dojel si pro své letošní šesté stupně vítězů.
Až za nejlepší trojicí dojel nakonec Lewis Hamilton, kterého kromě pneumatik srazila z čelních pozic také penalizace průjezdu boxy za nebezpečný návrat na trať po své chybě v šikaně.
Hamilton v závěru závodu předjel Marka Webbera, na kterého tak zbylo páté místo. Šestý byl klasifikován Felipe Massa.
Brazilec se v úvodu dostal do problémů, když lehce narazil do bariéry a poškodil si zadní křídlo. Přesto mohl pokračovat bez větších potíží a bez oprav v závodě.
Svého nejlepšího umístění ve Formuli 1 dosáhl sedmým místem Paul di Resta.
V závěru závodu se ještě tvrdě bojovalo mezi pěti jezdci o poslední body. Osmý nakonec dojel po fantastické stíhací jízdě z poslední řady Sebastien Buemi z týmu Toro Rosso před devátým Nicem Rosbergem a svým týmovým kolegou Jaimem Alguersuarim, který uzavřel nejlepší desítku.
Na jedenáctém místě byl klasifikován Kamuj Kobajaši před Vitalijem Petrovem, Rubensem Barrichellem, Adrianem Sutilem a Sergiem Perezem.
Šestnácté místo v cíli patřilo Pastoru Maldonadovi, který si byl stejně jako Hamilton jednou v závodě odpykat trest průjezdu boxy. Venezuelan tak musel učinit za překročení maximální povolené rychlosti v boxech během prvních pit stopů.
Nejlepším z nových týmů byl Virgin, konkrétně sedmnáctý Timo Glock.
Osmnáctý dojel Daniel Ricciardo, čímž si splnil svá očekávání, když porazil svého týmového kolegu Vitantonia Liuzziho. Mezi oběma se na devatenáctém místě umístil Jerome d'Ambrosio.
Cíl závodu neviděl ani jeden z lotusů. Předčasně závod skončil také pro Michaela Schumachera a Nicka Heidfelda, kterému se během druhé zastávky začalo kouřit z vozu a po výjezdu z boxů musel Němec s hořícím renaultem zastavit.
V čele průběžného hodnocení i nadále zůstává Sebastian Vettel.
Dramatická je ale situace kolem druhého místa, kde má Webber náskok pouhé tři body na Hamiltona, který je jen bod před Alonsem. Dnešní vítěz Jenson Button je pátý.
O 103 bodů vede Pohár konstruktérů Red Bull před McLarenem a třetím Ferrari.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
J.Button | McLaren |
1:43:42.337
|
2.
|
S.Vettel | Red Bull |
+ 3.588
|
3.
|
F.Alonso | Ferrari |
+ 19.819
|
4.
|
L.Hamilton | McLaren |
+ 48.338
|
5.
|
M.Webber | Red Bull |
+ 49.742
|
6.
|
F.Massa | Ferrari |
+ 1:17.176
|
7.
|
P.di Resta | Force India |
+ 1 kolo
|
8.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
+ 1 kolo
|
9.
|
N.Rosberg | Mercedes |
+ 1 kolo
|
10.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
+ 1 kolo
|
11.
|
K.Kobajaši | Sauber |
+ 1 kolo
|
12.
|
V.Petrov | Renault |
+ 1 kolo
|
13.
|
R.Barrichello | Williams |
+ 2 kola
|
14.
|
A.Sutil | Force India |
+ 2 kola
|
15.
|
S.Perez | Sauber |
+ 2 kola
|
16.
|
P.Maldonado | Williams |
+ 2 kola
|
17.
|
T.Glock | Virgin |
+ 4 kola
|
18.
|
D.Ricciardo | HRT |
+ 4 kola
|
19.
|
J.d'Ambrosio | Virgin |
+ 5 kol
|
20.
|
V.Liuzzi | HRT |
+ 5 kol
|
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | V kole | |
NC
|
H.Kovalainen | Lotus |
56
|
NC
|
M.Schumacher | Mercedes |
27
|
NC
|
N.Heidfeld | Renault |
24
|
NC
|
J.Trulli | Lotus |
18
|
Nejrychlejší kolo závodu: Felipe Massa (Ferrari) - 1:23.415
Průběžné pořadí šampionátu jezdců po 11. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
S.Vettel | Red Bull |
234
|
2.
|
M.Webber | Red Bull |
149
|
3.
|
L.Hamilton | McLaren |
146
|
4.
|
F.Alonso | Ferrari |
145
|
5.
|
J.Button | McLaren |
134
|
6.
|
F.Massa | Ferrari |
70
|
7.
|
N.Rosberg | Mercedes |
48
|
8.
|
N.Heidfeld | Renault |
34
|
9.
|
V.Petrov | Renault |
32
|
10.
|
M.Schumacher | Mercedes |
32
|
11.
|
K.Kobajaši | Sauber |
27
|
12.
|
A.Sutil | Force India |
18
|
13.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
12
|
14.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
10
|
15.
|
S.Perez | Sauber |
8
|
16.
|
P.di Resta | Force India |
8
|
17.
|
R.Barrichello | Williams |
4
|
Průběžné pořadí šampionátu týmů po 11. závodě:
p.
|
Tým | Jezdci |
Body
|
1.
|
Red Bull | S.Vettel, M.Webber |
383
|
2.
|
McLaren | L.Hamilton, J.Button |
280
|
3.
|
Ferrari | F.Alonso, F.Massa |
215
|
4.
|
Mercedes | N.Rosberg, M.Schumacher |
80
|
5.
|
Renault | N.Heidfeld, V.Petrov |
66
|
6.
|
Sauber | K.Kobajaši, S.Perez |
35
|
7.
|
Force India | A.Sutil, P.di Resta |
26
|
8.
|
Toro Rosso | J.Alguersuari, S.Buemi |
22
|
9.
|
Williams | R.Barrichello, P.Maldonado |
4
|