Dan Wheldon poprvé testoval vůz IndyCar nové generace!
Test okruhového prototypu proběhl v pondělí v Ohiu.
Wheldon vyvezl v Ohiu verzi pro přírodní a městské okruhy, ale je nutné říct, že oproti maketám představeným na jaře v Indianapolisu spíše připomíná svého oválového bratříčka. Změnil se především tvar bočnic a ochrany zadních kol. Zatímco část před zadními koly byla u okruhové makety více otevřená, u prototypu je kolo opět úplně zapuštěné jako u oválové verze. Bočnice jsou více zaoblené. Z vozu oproti maketě zmizela ploutev.
„Je to skvělý den vidět práci mnoha jedinců v krátkém čase na dráze,“ říká manažer projektu nového vozu Tony Cotman. „Je to začátek nové éry pro INDYCAR.“
Wheldon měl za sebou 2,2 litrový šestiválec Honda vybavený turbem. Honda je první výrobce, který sestavil a zprovoznil nový motor, proto se dostala do prototypu. Také Honda má nejvíce potvrzených zákazníků. Zájem o její motory pro příští rok potvrdili už týmy Chipa Ganassiho, A.J. Foyta a Sama Schmidta. Partnerem Chevroletu bude tým Rogera Penskeho. Lotus ještě žádný tým podepsaný nemá a vzhledem k rozchodu se společností Cosworth, která měla motory původně vyrábět, to vypadá, že by tím partnerem nemusel být tým KV Racing doposud Lotusem sponzorovaný (spoluvlastník KV Racing Kevin Kalkhoven je i spolumajitelem Lotusu). Hlavním želízkem v ohni motoru, který připraví pro Lotus společnost Judd by se tak mohl stát tým Newman/Haas.
Dnešek byl prvním z dvanácti dnů, které Wheldon stráví testováním nového auta. Testovat se bude celkem na třech okruzích a třech oválech. Testy budou pokračovat koncem září na Texas Motor Speedway. Začátkem října dostanou prototypy výrobci motorů a v polovině prosince by se měli první várky vozů dočkat také stáje. Dallara zatím pokračuje ve výstavbě továrny nedaleko Indianapolisu. Továrna je již skoro hotová.