Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Co závod, to věnec aneb úspěšný Most

Co závod, to věnec aneb úspěšný Most

Tým K&K Racing Team a nový vůz BMW Z4 GTR.

Pečlivá práce pří vývoji zcela nového vozu BMW Z4 GTR přinesla týmu K&K Racing Team radost. Marcel Kusín s Richardem Chladem s ním v Mostě získali při všech svých startech třetí místa. Stalo se tak v závodech Mistrovství střední Evropy, Mezinárodního mistrovství republiky Divize 4 a v České trofeji.

Elegantní a silné auto, jediné v pestrém poli, prošlo před mosteckými boji testováním na stejné trati. „To nám moc pomohlo,“ říká pilot a šéf stáje Kusín. „Potřebovali jsme vyzkoušet změny, šlo o drobnosti, ale velmi důležité. Zkušební jízdy se povedly a první ostré závodní kilometry to jen potvrdily.“

Ve všech mosteckých kvalifikacích vybojoval Kusín třetí místo. Stejnou příčku získal i v sobotním Sprintu a zahájil tak úspěšné tažení pražské sestavy. To zaskřípalo vlastně jen jednou. Rovnou v úvodním krátkém závodě. Richard Chlad, se starším BMW M3 GTR nedlouho po startu havaroval.

„Stydím se,“ vypráví závodnický dlouhán. „V tlačenici před první zatáčkou jsem nezabrzdil za Danem Suchým a praštil do něj. Byla to začátečnická chyba. Bohužel se rozbilo dost věcí. Chladič, airbox, nosník se ohnul…,“ vypočítává následky rány v rychlosti 186 km/h jezdec, který se na okruhy vrátil po mnohaleté pauze.

Jeho parťák jej ale poklepal po ramenou: „To se stává, já sám pamatuju takových ran.“

Kromě této havárie ale stáj prožila nejúspěšnější víkend sezony na domácí scéně, přičemž v paměti je stále druhé místo v lednových 24h Dubaje.

Sobotní dvouhodinovku rozjížděl Kusín. V tropickém vedru a dusnu byly podmínky extra náročné. „A já si ještě k tomu vzal do závodu jiné pití, než na které jsem zvyklý. A pak jsem málem leknul,“ líčí se svým typickým humorem. Ovšem za volantem, při teplotě kolem padesáti stupňů Celsia mu do smíchu nebylo.

Energetický nápoj, který prvně zvolil místo obvyklé vody nebo čaje, byl sladký. Ve vedru se navíc ohřál. „Pusu jsem měl doslova zalepenou, byla to nejtěžší hodiny mé kariéry. Po vystřídání Ríšou jsem se půl hodiny vzpamatovával. To jsem nezažil ani v jednom z dubajských maratonů,“ říká Kusín. A to ještě netušil, že ho čeká dojezd vytrvalostní bitvy. Jeho parťák se totiž také dostal do pořádných starostí.

„ Z přehřátí organismu jsem dostal křeč do pravé nohy. Začalo to od zadku a pak mi zdřevěněla celá noha. Když jsem chtěl zabrzdit, noha zůstala bez reakce. Musel jsem na to dupnout levou nohou a bylo to jen tak tak,“ povídá Chlad. Kusín za něj zaskočil na poslední čtvrthodinu a byl jako vyměněný. „Zajel jsem týmové nejrychlejší časy dvouhodinovky. Asi jsem si zkrátka pořádně odpočinul,“ směje se Kusín.

Stáj měla ještě starost s přední kapotou auta, takže dohromady měla dvě neplánované zastávky v boxech. „A to nás stálo druhé místo v cíli, ale i tak jsme byli spokojení. „Zetčtyřka“ poprvé dojela vytrvalostní boj a rovnou na bedně,“ shoduje se posádka.

Ještě větší drama zůstalo na druhý Sprint. Po tropické sobotě přišla na severu Čech zmoklá neděle a bavorská střela Z4 měla před sebou premiéru na mokré trati. Kusín opět startoval z druhé řady kategorie do 3500 ccm. „Věděl jsem, že nemůžu bláznit. Vody bylo moc a auto ji neznalo. Po startu jsem se tedy spíš jen díval kolem. Asi tak pět kol,“ popisuje závod Kusín.

Jakmile zjistil, že černožlutý stroj má vodu tuze rád, přišlápl pedál, co je v každém autě úplně vpravo. A divákům předvedl souboj víkendu. Byla to řež o třetí místo s Danem Suchým. Pilot týmu Duck Racing měl nejprve náskok, ale konkurent z K&Racing se v jeho zrcátkách zvětšoval a zvětšoval.

Tři kola před cílem byla dvě BMW od sebe na centimetry. Při předjíždění pomalejšího vozu se rozdíl zase natáhl na desítky metrů. Marcel Kusín se v tu chvíli rozhodl pro rozhodující atak. Exšampiona republiky rychle stáhl a bylo tu poslední kolo. „Věděl jsem, že to Danovi musím někde takzvaně natvrdo strčit. Číhal jsem na chybu, zaváhání, které se na mokru může přihodit velice rychle,“ říká Kusín.
A ono to přišlo! Ve vracáku, v nejvzdálenější části okruhu. Suchého poněkud zmátla modrá vlajka v rukou maršála, mrkl do zrcátka, jestli za Kusínem není někdo z jezdců s nejsilnějšími stroji Divize 4 a toho pilot K&K Racingu okamžitě využil. „Ve výjezdu z vracečky jsem se dostal vedle Dana a v následujících rychlých zatáčkách jsem šel před něj. Byl to krásný souboj,“ dodal Marcel Kusín.

Během dvou týdnů dají mechanici rozbitou „Emtrojku“ dohromady a „Zetčyřce“ stačí běžná kontrola. „Nové auto se dostalo tam, kde jsme si přáli. Stačí ještě doladit převody a bude zase o něco rychlejší. Na Slovakiaringu za čtrnáct dní ale necháme mostecké nastavení, protože slovenské dlouhé rovinky by měly tomuto set-upu vyhovovat,“ uzavřel závodící šéf stáje K&K Racing.

Příští závody: 19. – 21. srpna, Slovakiaring

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě

 

Tým K&K Racing Team v Mostě