K&K Racing Team: Také Slovakiaring přinesl stáji K&K plno pohárů
Marcel Kusín a Richard Chlad navázali na úspěch z Mostu
Jakkoli pražská stáj K&K Racing Team začala závodnický víkend na Slovakiaringu divoce, pátečním úderem od jednoho soupeře, nakonec bylo v týmu veselo. Marcel Kusín a Richard Chlad totiž získali na moderní dráze nedaleko Bratislavy náruč pohárů. Stejně jako v předchozích závodech v Mostě.
Na jihu Slovenska se podobně jako v severních Čechách jel český mezinárodní šampionát královské Divize 4 společně se středoevropským, polským a slovenským mistrovstvím. Závody měly vynikající atmosféru.
Podél trati se bavily desítky tisíc lidí, fandy i závodníky hřálo tropické slunce, premiéru si na okruhu odbylo Mistrovství Evropy GT3 – zkrátka opravdová Velká cena Slovenska.
„Byly to nejlepší závody mé kariéry,“ prohlásil Richard Chlad, jenž ve Sprintech bojoval se starším BMW M3 GTR. Na Slovakiaringu závodil prvně a byl jím fascinován. „Bezvadná trať mi okamžitě sedla a také díky tomu se mi docela dařilo.“ Především jeho vítězný souboj o druhé místo s Milanem Braunem z týmu Šenkýř Motorsport byl v sobotním Sprintu D4 do 3500 ccm velkou podívanou.
„S Richardem zcela souhlasím. Já byl na jediném slovenském okruhu poprvé loni a měl jsem to stejně jako kolega,“ řekl závodící šéf týmu Kusín, kterého diváci viděli v novém stroji BMW Z4 GTR. „Mám totiž rád tratě, na kterých jsou místa takzvaně na srdce. A mezi ně Slovakiaring určitě patří.“
Tvrdé souboje byly i za dalšími úspěchy, za druhým místem Kusína v nedělním Sprintu a bronzem posádky v sobotní dvouhodinovce. Pořádně ostrá byla hlavně krátká jízda.
„Pokazil jsem start,“ říká Kusín. „Stálo přede mnou porsche s velkým křídlem, které mi velkým křídlem clonilo tak, že jsem pořádně neviděl na semafory. Musel jsem spoléhat na reakci ostatních. A pak jsem na to dupnul až moc, takže se mi protočila kola a propadl jsem se. To mi ale kupodivu pomohlo.“
První zatáčky totiž přinesly velké strkanice, které vyvrcholily havárií několika vozů. „Kvůli ztrátě na startu jsem se této bouračce nejspíš vyhnul,“ poznamenal Kusín. A pak uháněl dál. „Nové auto je závod od závodu lepší, k jeho maximu nám chybí tak vteřina na kolo. Snad jediné co mě štvalo, byli někteří polští a slovenští jezdci. Ve Sprintech zbytečně zdržovali. Byli pomalejší, ale aby uhnuli, to ne,“ uvedl Kusín.
Kromě rány v pátečním tréninku od jednoho polského porsche (následovala výměna pravé zadní poloosy BMW) dostala týmová technika zabrat i v závodech. V první krátké jízdě musel Kusín s BMW Z4 GTR mimo trať, aby zabránil srážce s nevybíravým soupeřem. Při návratu na trať se poškodil přední spojler.
„Záhy jsem musel odstoupit. Při rychlosti nad 150 km/h začal předek auta doslova driblovat o asfalt, nedalo se jet. Přišel jsem tak o druhé místo,“ popsal Kusín. Richard Chlad pak musel dokončit dvouhodinovku s rozbitým zadkem „Zetčtyřky“, na kterém vlálo ohnuté křídlo. „Střetli jsme se s Danem Skalickým z týmu Duck Racing. Naštěstí jsem mohl pokračovat, ale ztrácel jsem deset vteřin na kolo,“ řekl Chlad.
Se všemi kolegy stáje K&K Racing Team tak uvítali předčasné ukončení dvouhodinovky. Jury zastavila bitvu čtvrt hodiny před cílem, protože na jednom z horizontů vzplálo porsche Rudolfa Machánka. „Oddechli jsme si, protože auto mělo takzvaně dost. Přes všechna slovenská dramata jsme ale domů odjížděli spokojení. Stejně jako v předchozích závodech v Mostě jsme byli v každém z bojů na stupních vítězů, chybí nám jen vítězství…“ uzavřel Marcel Kusín.
Příští závody: 23. – 25. září, Brno
K&K Racing Media