Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nedělní triumf na třetí pokus

Nedělní triumf na třetí pokus

První letošní výhra posádky Martin/Makowiecki v hlavním závodě.

Dvojice stáje Marc VDS letos třikrát startovala do nedělního závodu z první příčky po úspěšné sobotě. Teprve v tomto závodě však dokázala potvrdit svoji formu i v hlavním klání. Na okruh musel vyjet dvakrát zpomalovací vůz.

V sobotu šestá posádka Winkelhock/Basseng byla vyloučena z výsledků kvalifikačního závodu. Komisaři shledali šířku vozu německé posádky větší než je povoleno pravidly. Nebýt penalizovaných výměn motorů u dvou smolařů ze soboty (Enge/Müller a Ho-Pin Tung/den Boer), startovalo by lamborghini stáje All-Inkl.com až z chvostu.

Start se obešel beze ztrát a tak se celé pole vydalo vstříc necelým čtyřem kilometrům čínského okruhu. V úvodním kole si dobře vedl Turner, který posunem na pátou příčku o dvě místa vylepšil pozici svého aston martinu. Z pátého místa na startu se dlouho netěšil naopak Pastorelli, který se propadl o tři příčky a teprve útok Nygaardova fordu dokázal úspěšně odvrátit.

Ve třetím kole nezvládl v sedmé zatáčce vůz Catsburg a jeho nissan uvízl v únikové zóně. Vůz se nedařilo vyprostit a tak v šestém kole na okruh poprvé vyrazil zpomalovací vůz. Nedočkavé pole gétéček vodil tři kola.

Při opakovaném startu se v první zatáčce neúspěšně pokusil již jedenáctý Winkelhock (startoval 16.) posunout na první bodované místo hájené Hennericim. Ale na čele se pořadí měnilo. Druhý ford belgické stáje pilotovaný Martinem podlehl útoku nissanu řízeného Westbrookem.

Krátce se Pastorelli opět ocitl pod tlakem Nygaarda, snažení dánského pilota zhatil smyk ve třetí zatáčce. Piloti vozů jedoucích za žlutým fordem měli plné ruce práce s nenadálou situací. Přestože se jim podařilo vyhnout, pro dánského pilota krátce nato závod stejně skončil. Stal se druhým a zároveň posledním odpadlíkem v tomto závodě.

Ve 14. kole nastal čas povinných návštěv boxů. K nim ihned zamířil druhý Martin, který vůz předal Makowieckiemu. O kolo později jej následoval vedoucí Westbrook, jenž svěřil nissan Dumbreckovi. Britský pilot se na okruh vrátil až za fordem stáje Marc VDS.

Zastávky u týmu JRM neproběhly zrovna hladce. Počínání mechaniků starajících se o vůz druhého Dumbrecka bylo vyšetřováno komisaři. U osmého Krumma, který vystřídal Luhra, se jim podařilo přijít o matici pravého zadního kola. Nedařilo se také kolegům u sesterského Sumo Power, kteří pomalu odbavili jediný vůz. Místo třetího místa Campbell-Waltera se Brabham vrátil na dráhu až na sedmé místo.

O poslední bod musel bojovat Leclerc s fordem. Přitahoval pozornost den Boera s corvettou, Krumma s nissanem a Leinderse s fordem. Nicméně pořadí si prohodili pouze den Boer a Krumm, když se německému jezdci podařilo proklouznout vnější stranou úvodní zatáčky.

V 23. kole se objevilo varování před použitím obrubníku v osmé zatáčce. Kvůli šroubům ohrožujícím choulostivé obutí GT1 musel vyjet na okruh opět zpomalovací vůz. Komisaři se tak mohli věnovat nápravě zřejmě překvapivě nekvalitní práce místních stavbařů.

Po ujetí třech kol bylo hotovo a do práce se napilno pustili opět závodníci v gétéčkách. Ve zhuštěném poli se neúspěšně pokusil na sedmé místo Brabhama zaútočit Basseng. Lépe si počínal Leinders, který svůj ford posunul na jedenácté místo bráněné den Boerem v rudé corvette. Nedařilo se ani druhému vozu čínské stáje, když Rossi přehnaným tlakem na plynový pedál poslal svůj vůz do smyku.

Schwagerovo lamborghini předjel Brabham s nissanem v předposlední zatáčce. Široký výjezd australského pilota využil Němec k dobytí ztracené šesté příčky v první zatáčce 28. kola. Australan se snažil i nadále, ale zkušený Schwager jeho tlaku odolával.

Makowiecki na čele si hlídal náskok před Dumbreckem a po protnutí cílové čáry v 34. kole se mohl radovat z prvního letošního vítězství v hlavním závodě. O poslední bod se poprala dvojice fordů, když na poslední chvíli Leinders zdolal kolegu ze spřízněného týmu Belgian Racing, Antoine Leclerca.

Otázkou je zda dojde ke změně níže uvedeného pořadí po oznámeních v závěru závodu. Komisaři se budou věnovat vyšetření kolize v úvodu mezi Nygaardem, Winkelhockem a Hennericim. Nygaard respektive jeho mechanici byl předmětem zkoumání, zda nedošlo k porušení pravidel v boxech. Totéž provinění se týkalo také jeho kolegy Leclerca a dříve uvedeného Dumbrecka.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Martin/F.Makowiecki  Marc VDS Racing Team
1:01:29.510 
2. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 0.786 
3. 
 S.Dusseldorp/C.Piccione  Hexis AMR
+ 5.570 
4. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 9.909 
5. 
 D.Turner/S.Mücke  Young Driver AMR
+ 11.397 
6. 
 N.Pastorelli/D.Schwager  All-Inkl.com Münnich MS
+ 12.031 
7. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 12.274 
8. 
 M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
+ 14.591 
9. 
 L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
+ 14.868 
10. 
 M.Hennerici/B.Leinders  Marc VDS Racing Team
+ 20.321 
11. 
 Y.Clairay/A.Leclerc  Belgian Racing
+ 20.324 
12. 
 Ho-Pin Tung/J. den Boer  Exim Bank Team China
+ 20.713 
13. 
 J.Kennard/C.Brück  DKR www-discount.de
+ 23.698 
14. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 25.153 
15. 
 B.Leuenberger/M.Lauck  DKR www-discount.de
+ 26.056 
16. 
 S.Jimenez/M.Rossi  Exim Bank Team China
+ 30.159 
17. 
 C.Nygaard/J.Hirschi  Belgian Racing
+ 21 kol 
18. 
 N.Catsburg/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 32 kol 

Celkové pořadí jezdců po osmém závodě Zde

Celkové pořadí týmů po osmém závodě Zde

Další závod se jede mimořádně již příští týden. Plánovaný říjnový závod v Curitibě byl zrušen, náhradní okruh Goldenport v Pekingu byl nedávno schválen FIA.