Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Poslední japonskou pole position si vyjel Dixon

Poslední japonskou pole position si vyjel Dixon

Indy Japan 300 – kvalifikace

Letos podruhé (a naposledy) prohrál s někým Will Power v kvalifikaci na závod na přírodním či městském okruhu. A podruhé se jeho přemožitelem stal Scott Dixon. Po závodě v Ohiu se mu to podařilo také na okruhu v japonském Motegi. Power skončil hned za novozélandským jezdcem, ale přesto může být spokojený. Dario Franchitti totiž ani nepostoupil do finálové šestky a do závodu odstartuje až devátý.
1. skupina
Podle výsledků z tréninků do první skupiny připadli Castroneves, Hildebrand, Sato, Briscoe, Patrick, Beatriz, Hunter-Reay, De Oliveira, Rahal, Viso, Tagliani, Kanaan a Kimball.
Tony Kanaan neprolomil japonské trápení ani v kvalifikaci a skončil více než půl vteřiny za postupovými pozicemi poslední ve své skupině. Před ním skončily obě dámy, rozdíl mezi nimi byl jen šest a půl tisíciny ve prospěch Beatriz. Postoupit se nepovedlo ani Hildebrandovi, Hunter-Reayovi, Taglianimu a trochu překvapivě ani Visovi, jemuž v trénincích patřila desátá příčka.
Naopak vítězného Rahala, druhého Castronevese a třetího Briscoea na postupových místech doplnili ti, od kterých se to až tak nečekalo a to sice nováčci De Oliveira (který jede svůj první závod v IndyCar) a Kimball a domácí oblíbenec Sato.
Do semifinále postoupili: Rahal, Castroneves, Briscoe, De Oliveira, Kimball a Sato
Vyřazeni byli: Viso, Tagliani, Hunter-Reay, Hildebrand, Beatriz, Patrick a Kanaan
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.4751
2. skupina
Druhá skupina byla tentokrát tou papírově silnější. Byli v ní Servia, Dixon, Franchitti, Power, Meira, Mutoh, Jakes, Bourdais, Pantano, Andretti, Conway, De Silvestro a Hinchcliffe.
O postup se rozhořela očekávaná těsná bitva. Nakonec páté a osmé místo dělilo jen 6 setin sekundy. Překvapivě sítem neprošli Bourdais a Servia (2. v posledním tréninku). Naopak z postupu se mohli radovat Andretti a především James Jakes, který vedle Bourdaise začal předvádět u týmu Dale Coyne velmi povzbudivé výkony a pravděpodobně jej v IndyCar uvidíme i napřesrok. Ve skupně zůstali také Pantano, Conway a ke zklamání místních fanoušků i Mutoh. Nepostoupili ani Meira a De Silvestro.
Do semifinále postoupili: Dixon, Power, Franchitti, Hinchcliffe, Jakes a Andretti
Vyřazeni byli: Bourdais, Servia, Pantano, Conway, Mutoh, Meira a De Silvestro
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.1783
Semifinále
Jak již bylo zmíněno, semifinále překvapivě vystavilo stopku Franchittimu. Mezi skotského závodníka a postupové příčky se vměstnali dva nováčci – Kimball a Jakes. Poslední místo v semifinále patřilo dalšímu nováčkovi, ale pro Joao Paula de Oliveiru a tým Conquest Racing je postup do semifinále úspěchem. Ve finálové šestce nepotěšil svou přítomností domácí fanoušky Takuma Sato. A postup si nevyjel ani Marco Andretti.
Graham Rahal pokračuje v dobrých výkonech v kvalifikaci. V Baltimoru bojoval o pole position do posledního kola, v Motegi vyhrál první dvě části kvalifikace. Druhé místo v semifinále patřilo Powerovi, nováček Hinchcliffe byl třetí. Postoupili také Dixon, Briscoe a Castroneves
Do Fast Six postoupili: Rahal, Power, Hinchcliffe, Dixon, Briscoe a Castroneves
Vyřazeni byli: Kimball, Jakes, Franchitti, Andretti, Sato a De Oliveira
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.1944
Firestone Fast Six
Power ve finále na dráhu příliš nespěchat a o pole position se mezitím přetahovali Rahal a Dixon. Když Power konečně vyjel, jeho měřené kolo nestačilo na Dixonův čas, který navíc Dixon záhy ještě vylepšil. Na rozdíl od Baltimoru, kde Power vytáhl v posledních vteřinách z rukávu eso v podobě naprosto perfektního kola, tentokrát se mu něco podobného nepovedlo a Scott Dixon se radoval z další pole position.
Jezdci týmu Penske obsadí na roštu sudé pozice. Kromě druhého Powera byli totiž Briscoe čtvrtý a Castroneves šestý. Rahal odstartuje s Briscoem z druhé řady, ve třetí doplní Castronevese Hinchcliffe
Pořadí Fast Six: Dixon, Power, Rahal, Briscoe, Hinchcliffe, Castroneves
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.3918
Start závodu je v 13:00 místního času – 6:00 SELČ!
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
01:38.3918
 
2.
 W.Power  Team Penske
01:38.4194
+ 0.027
3.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
01:38.5946
+ 0.203
4.
 R.Briscoe  Team Penske
01:38.7082
+ 0.316
5.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
01:38.9226
+ 0.531
6.
 H.Castroneves  Team Penske
01:38.9743
+ 0.582
7.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
01:38.7911
Semifinále
8.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
01:38.8198
Semifinále
9.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
01:38.8738
Semifinále
10.
 M.Andretti  Andretti Autosport
01:38.9058
Semifinále
11.
 T.Sato  KV Racing Technology
01:38.9194
Semifinále
12.
 J.De Oliveira  Conquest Racing
01:39.0009
Semifinále
13.
 E.Viso  KV Racing Technology
01:38.9562
1. skupina
14.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
01:38.7495
2. skupina
15.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
01:39.0409
1. skupina
16.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
01:38.7719
2. skupina
17.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
01:39.0750
1. skupina
18.
 G.Pantano  Dreyer & Reinbold Racing
01:38.8588
2. skupina
19.
 JR Hildebrand  Panther Racing
01:39.2650
1. skupina
20.
 M.Conway  Andretti Autosport
01:38.9371
2. skupina
21.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
01:39.4724
1. skupina
22.
 H.Mutoh  AFS/Sam Schmidt
01:38.9407
2. skupina
23.
 D.Patrick  Andretti Autosport
01:39.4789
1. skupina
24.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
01:39.3269
2. skupina
25.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
01:39.5004
1. skupina
26.
 S.de Silvestro  HVM Racing
01:39.3440
2. skupina