Poslední japonskou pole position si vyjel Dixon
Indy Japan 300 – kvalifikace
Letos podruhé (a naposledy) prohrál s někým Will Power v kvalifikaci na závod na přírodním či městském okruhu. A podruhé se jeho přemožitelem stal Scott Dixon. Po závodě v Ohiu se mu to podařilo také na okruhu v japonském Motegi. Power skončil hned za novozélandským jezdcem, ale přesto může být spokojený. Dario Franchitti totiž ani nepostoupil do finálové šestky a do závodu odstartuje až devátý.
1. skupina
Podle výsledků z tréninků do první skupiny připadli Castroneves, Hildebrand, Sato, Briscoe, Patrick, Beatriz, Hunter-Reay, De Oliveira, Rahal, Viso, Tagliani, Kanaan a Kimball.
Tony Kanaan neprolomil japonské trápení ani v kvalifikaci a skončil více než půl vteřiny za postupovými pozicemi poslední ve své skupině. Před ním skončily obě dámy, rozdíl mezi nimi byl jen šest a půl tisíciny ve prospěch Beatriz. Postoupit se nepovedlo ani Hildebrandovi, Hunter-Reayovi, Taglianimu a trochu překvapivě ani Visovi, jemuž v trénincích patřila desátá příčka.
Naopak vítězného Rahala, druhého Castronevese a třetího Briscoea na postupových místech doplnili ti, od kterých se to až tak nečekalo a to sice nováčci De Oliveira (který jede svůj první závod v IndyCar) a Kimball a domácí oblíbenec Sato.
Do semifinále postoupili: Rahal, Castroneves, Briscoe, De Oliveira, Kimball a Sato
Vyřazeni byli: Viso, Tagliani, Hunter-Reay, Hildebrand, Beatriz, Patrick a Kanaan
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.4751
Vyřazeni byli: Viso, Tagliani, Hunter-Reay, Hildebrand, Beatriz, Patrick a Kanaan
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.4751
2. skupina
Druhá skupina byla tentokrát tou papírově silnější. Byli v ní Servia, Dixon, Franchitti, Power, Meira, Mutoh, Jakes, Bourdais, Pantano, Andretti, Conway, De Silvestro a Hinchcliffe.
O postup se rozhořela očekávaná těsná bitva. Nakonec páté a osmé místo dělilo jen 6 setin sekundy. Překvapivě sítem neprošli Bourdais a Servia (2. v posledním tréninku). Naopak z postupu se mohli radovat Andretti a především James Jakes, který vedle Bourdaise začal předvádět u týmu Dale Coyne velmi povzbudivé výkony a pravděpodobně jej v IndyCar uvidíme i napřesrok. Ve skupně zůstali také Pantano, Conway a ke zklamání místních fanoušků i Mutoh. Nepostoupili ani Meira a De Silvestro.
Do semifinále postoupili: Dixon, Power, Franchitti, Hinchcliffe, Jakes a Andretti
Vyřazeni byli: Bourdais, Servia, Pantano, Conway, Mutoh, Meira a De Silvestro
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.1783
Vyřazeni byli: Bourdais, Servia, Pantano, Conway, Mutoh, Meira a De Silvestro
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.1783
Semifinále
Jak již bylo zmíněno, semifinále překvapivě vystavilo stopku Franchittimu. Mezi skotského závodníka a postupové příčky se vměstnali dva nováčci – Kimball a Jakes. Poslední místo v semifinále patřilo dalšímu nováčkovi, ale pro Joao Paula de Oliveiru a tým Conquest Racing je postup do semifinále úspěchem. Ve finálové šestce nepotěšil svou přítomností domácí fanoušky Takuma Sato. A postup si nevyjel ani Marco Andretti.
Graham Rahal pokračuje v dobrých výkonech v kvalifikaci. V Baltimoru bojoval o pole position do posledního kola, v Motegi vyhrál první dvě části kvalifikace. Druhé místo v semifinále patřilo Powerovi, nováček Hinchcliffe byl třetí. Postoupili také Dixon, Briscoe a Castroneves
Do Fast Six postoupili: Rahal, Power, Hinchcliffe, Dixon, Briscoe a Castroneves
Vyřazeni byli: Kimball, Jakes, Franchitti, Andretti, Sato a De Oliveira
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.1944
Vyřazeni byli: Kimball, Jakes, Franchitti, Andretti, Sato a De Oliveira
Nejrychlejší čas: Graham Rahal – 1:38.1944
Firestone Fast Six
Power ve finále na dráhu příliš nespěchat a o pole position se mezitím přetahovali Rahal a Dixon. Když Power konečně vyjel, jeho měřené kolo nestačilo na Dixonův čas, který navíc Dixon záhy ještě vylepšil. Na rozdíl od Baltimoru, kde Power vytáhl v posledních vteřinách z rukávu eso v podobě naprosto perfektního kola, tentokrát se mu něco podobného nepovedlo a Scott Dixon se radoval z další pole position.
Jezdci týmu Penske obsadí na roštu sudé pozice. Kromě druhého Powera byli totiž Briscoe čtvrtý a Castroneves šestý. Rahal odstartuje s Briscoem z druhé řady, ve třetí doplní Castronevese Hinchcliffe
Pořadí Fast Six: Dixon, Power, Rahal, Briscoe, Hinchcliffe, Castroneves
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.3918
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:38.3918
Start závodu je v 13:00 místního času – 6:00 SELČ!
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:38.3918
|
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
01:38.4194
|
+ 0.027
|
3.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
01:38.5946
|
+ 0.203
|
4.
|
R.Briscoe | Team Penske |
01:38.7082
|
+ 0.316
|
5.
|
J.Hinchcliffe | Newman/Haas Racing |
01:38.9226
|
+ 0.531
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
01:38.9743
|
+ 0.582
|
7.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
01:38.7911
|
Semifinále
|
8.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
01:38.8198
|
Semifinále
|
9.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
01:38.8738
|
Semifinále
|
10.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
01:38.9058
|
Semifinále
|
11.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
01:38.9194
|
Semifinále
|
12.
|
J.De Oliveira | Conquest Racing |
01:39.0009
|
Semifinále
|
13.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
01:38.9562
|
1. skupina
|
14.
|
S.Bourdais | Dale Coyne Racing |
01:38.7495
|
2. skupina
|
15.
|
A.Tagliani | Sam Schmidt Motorsports |
01:39.0409
|
1. skupina
|
16.
|
O.Servia | Newman/Haas Racing |
01:38.7719
|
2. skupina
|
17.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
01:39.0750
|
1. skupina
|
18.
|
G.Pantano | Dreyer & Reinbold Racing |
01:38.8588
|
2. skupina
|
19.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
01:39.2650
|
1. skupina
|
20.
|
M.Conway | Andretti Autosport |
01:38.9371
|
2. skupina
|
21.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
01:39.4724
|
1. skupina
|
22.
|
H.Mutoh | AFS/Sam Schmidt |
01:38.9407
|
2. skupina
|
23.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
01:39.4789
|
1. skupina
|
24.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
01:39.3269
|
2. skupina
|
25.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
01:39.5004
|
1. skupina
|
26.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
01:39.3440
|
2. skupina
|