Nejtěsnějším rozdílem kvalifikaci překvapivě vyhrál Molina
DTM, Oschersleben - kvalifikace
Miguel Molina na Oscherslebenu překvapil diváky i sám sebe, když nejtěsnějším možným rozdílem vybojoval svoji premiérovou pole position v DTM. Španěl totiž v závěrečném superpolu porazil druhého Bruna Spenglera o jedinou tisícinu sekundy.
Španěl, který letos ještě nezískal ani bod, se dosud nikdy nekvalifikoval lépe než na čtvrtou pozici. Tentokrát se však probojoval do závěrečné části kvalifikace a čas 1:22.371 byl dost dobrý pro zisk pole position.
Spengler, který jako nejrychlejší ze třetí části vyrážel do superpolu jako poslední, ztratil na Molinu v prvním sektoru, ve druhém však téměř celou ztrátu smazal, na cílové čáře mu však tisícina sekundy chyběla.
Do druhé řady se za nimi postaví třetí Oliver Jarvis a Mattias Ekström v dalších dvou vozech Audi.
V sítu třetí části kvalifikace uvízli Timo Scheider, Jamie Green, Ralf Schumacher a Edoardo Mortara, kteří se na startovním roštu seřadí od páté po osmou pozici.
První desítku uzavírají devátý Maro Engel a desátý vítěz kvalifikace z Brands Hatch Mike Rockenfeller, kterému se po návratu na domácí půdu nezadařilo.
Jedenácté místo obsadil vítěz volného tréninku Filipe Albuquerque před dvanáctým Davidem Coulthardem.
Třináctý čas zajel Christian Vietoris, Němec ale na startovním roštu poputuje o čtyři pozice dolů na sedmnácté místo. Jeho penalizace za předjíždění pod žlutými vlajkami na Brands Hatch sice mluví o odsunu o pět pozic, diskvalifikace Garyho Paffetta mu ale k jedné pozici nahoru pomůže.
Za čtrnáctým Rengerem van der Zandem skončil na patnácté pozici lídr průběžného pořadí Martin Tomczyk, který má za sebou katastrofální kvalifikaci. Němci totiž druhá část utekla o jedinou desetinu sekundy.
Za Tomczykem se na roštu seřadí obě slečny, Susie Stoddart a Rahel Frey. Do poslední řady se pak postaví Vietoris a Gary Paffett, jehož špatná sezóna tak pokračuje i na Oscherslebenu. Brit totiž kvůli problémům s motorem nebyl schopen zajet jediné ostré kolo.
Poslední pozici pak stvrdilo jeho vyloučení z kvalifikace za porušení pravidel parc fermé. Paffettův mechanik totiž zkontroloval tlaky v pneumatikách v momentě, kdy na vůz nesměl sahat.
p.
|
Jezdec | Q1 | Q2 | Q3 | SP |
1.
|
M.Molina |
1:22.617
|
1:22.174
|
1:21.810
|
1:22.371
|
2.
|
B.Spengler |
1:22.408
|
1:22.026
|
1:21.801
|
1:22.372
|
3.
|
O.Jarvis |
1:22.209
|
1:22.140
|
1:21.928
|
1:22.517
|
4.
|
M.Ekström |
1:22.510
|
1:22.238
|
1:22.023
|
1:22.687
|
5.
|
T.Scheider |
1:22.473
|
1:22.223
|
1:22.090
|
|
6.
|
J.Green |
1:22.563
|
1:22.168
|
1:22.111
|
|
7.
|
R.Schumacher |
1:22.479
|
1:22.178
|
1:22.149
|
|
8.
|
E.Mortara |
1:22.387
|
1:22.086
|
1:22.818
|
|
9.
|
M.Engel |
1:22.655
|
1:22.333
|
|
|
10.
|
M.Rockenfeller |
1:22.624
|
1:22.339
|
|
|
11.
|
F.Albuquerque |
1:22.580
|
1:22.348
|
|
|
12.
|
D.Coulthard |
1:22.875
|
1:22.426
|
|
|
13.
|
C.Vietoris* |
1:22.528
|
1:22.507
|
|
|
14.
|
R.van der Zande |
1:22.419
|
1:22.518
|
|
|
15.
|
M.Tomczyk |
1:22.978
|
|
|
|
16.
|
S.Stoddart |
1:23.275
|
|
|
|
17.
|
R.Frey |
1:23.314
|
|
|
|
18.
|
G.Paffett** |
žádný čas
|
|
|
|
* - odsunut o pět míst za nerespektování žlutých vlajek na Brands Hatch
** - diskvalifikován za porušení pravidel parc fermé