IndyCar pravděpodobně v New Hampshire už nepojede
Najde se vůbec alespoň sedm oválů, kam příští rok série zavítá?
Návrat do New Hampshire IndyCar nevyšel. Mílový ovál s minimálním klopením hostil závod IndyCar po třináctileté pauze letos v srpnu. Nejvýrazněji se do paměti fanoušků zapsal díky restartu na mokré dráze, hromadné havárii, vztyčeným prostředníčkům Willa Powera a dohadům, zda vyhrál Hunter-Reay nebo Servia. Příští rok se něčeho podobného v Nové Anglii asi nedočkáme. Viceprezident a generální manažer dráhy Jerry Gappens místnímu tisku prozradil, že návrat IndyCar v roce 2012 je vysoce nepravděpodobný.
„Na základě informací, které mám, bych řekl, že se nevrátí,“ říká Gappens pro noviny New Hampshire Union Leader.
Důvodem je především mizerná návštěvnost letošního závodu. I když část fanoušků odradila hrozba deště, nakonec se v neděli na oválu u Loudonu ukázalo asi 28 000 diváků.
„Čtyřicet tisíc, tolik jsme potřebovali, abychom měli šanci něco vydělat,“ pokračuje Gappens. „Když jsme zaplatili účty, byla to obrovská ztráta. Myslím, že je to (návrat IndyCar) teď vysoce nepravděpodobné. Kdyby chtěli přijít, pronajmout si dráhu a převzít riziko, tak by to šlo. Nebo kdyby přivedli nějaké korporátní sponzory, kteří by pomohli část ztráty odepsat. To jsou jediné cesty, jak by závod mohl pokračovat.“
„Mám rád Randyho (Bernarda, výkonného ředitele IndyCar), lidé ze série byli dobří a jezdci velmi kooperativní, nemůžu o sérii říct nic špatného. Ale nejsme schopni prodat dost lístků, abychom pokryli náklady na pořádání závodu. Já jsem zodpovědný za prodej lístků a má práce nevyšla. Nemůžeme přijít na to, proč se neprodalo více lístků. Jak jsem již říkal dříve, jsme byznys, kde lidé hlasují koupí lístků, jestli se jim to líbí anebo ne, nebo jestli to chtějí podpořit či ne.“
Očekává se, že tento víkend závod NASCAR navštíví v New Hampshire okolo 100 000 diváků, takže potenciál dráha nedaleko Bostonu určitě má, ale jak se zdá, již nikoliv pro IndyCar.
New Hampshire bude zřejmě druhou podobnou dráhou, která z kalendáře vypadne. Randy Bernard již potvrdil, že i návrat do Milwaukee bude mít jen jednoleté trvání. Dvě ze tří nových či staronových tratí, kam IndyCar letos zavítala, se neosvědčily. Dobře dopadl jen závod v ulicích Baltimoru. Bude nesmírně důležité, jak na tom s návštěvností bude finále sezóny na Las Vegas Motor Speedway. Pokud by se ani tento staronový ovál neosvědčil, bude pro výkonného ředitele INDYCAR problém poskládat alespoň 6-7 oválů, které budou příští rok hostit závody.
Zatím jsou potvrzeny čtyři ovály – Indianapolis Motor Speedway, Texas Motor Speedway, Iowa Speedway a Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně, což je také staronová trať a snad ještě větší riziko než Milwaukee a New Hampshire, protože návštěvnost v posledních letech byla ještě více tragická (cca. 10 000 diváků!). Potenciál vrátit se má určitě Chicagoland Speedway, odkud IndyCar neodešla kvůli nedostatku zájmu, ale kvůli politické bitvě s vlastníkem dráhy. A ještě zbývá Kentucky Speedway, za týden uvidíme, jak se na návštěvnosti závodu IndyCar projevil příchod NASCAR na tuto dráhu.