Jean Alesi chce startovat v příští pětistovce v Indianapolisu
Podpoří jej Lotus, kterému dělá ambasadora.
Už se o tom pár měsíců mluví, ale až dnes to potvrdil oficiálně. Bývalý pilot Formule 1 a DTM Jean Alesi ve 47 letech bude debutovat v IZOD IndyCar Series. Alesi původně zvažoval start letos v Las Vegas, ale své premiéry se dočká až příští rok v květnu v Indianapolisu. Dostane šanci díky podpoře Lotusu, kterému dělá ambasadora. Lotus bude příští rok do IndyCar dodávat motory, ačkoliv zatím nemá potvrzený jediný tým, který by je měl odebírat. Určitě to nebudou týmy A.J. Foyt Enterprises, Andretti Autosport, Chip Ganassi Racing, KV Racing Technology, Sam Schmidt Motorsports a Team Penske.
„Spekulace rostly a já mohu konečně zde v Singapuru oficiálně potvrdit, že určitě budu na roštu Indy500 27. května 2012,“ říká poměrně sebevědomě Alesi, neboť se do závodu bude muset nejdřív kvalifikovat. „Prostě pojedu na oválu 200 krát dokola průměrnou rychlostí 370 km/h a skončím před dalšími 32 závodníky, abych si vychutnal slavné mléko, které dostává vítěz závodu.“
„Ale k šachovnicové vlajce je dlouhá cesta, nováčkovský test, pole day, 200 kol. Vím, že je to velká výzva, která s sebou nese hodně osobního a psychického sebeobětování, aby se člověk kvalifikoval a závod dopadl co nejlépe.“
„Buďte si jistí, že toto není můj projev krize středního věku. Vždycky, od chvíle co jsem začal závodit, šel jsem do každého závodu se stejným cílem. Posouvat své limity a vyhrát tak, že ze sebe vydám to nejlepší a vymáčknu to nejlepší z mého vozu. Je to ta samá vůle po vítězství a posouvání vlastních limitů, kterou využiji k přípravě na 101. ročník Indy500. Jsem plně odhodlám dát své jméno na Borg Warnerovu trofej a rozhodně nemám v plánu pověsit rukavice na hřebík a odejít do důchodu.“
Alesi, který startoval do 201 velkých cen F1, získal v kariéře 241 bodů, 32 stál na stupních vítězů, 2 startoval z pole position a jednou vyhrál. V F1 startoval za Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan. V barvách stáje Eddieho Jordana v roce 1989 vyhrál šampionát International Formula 3000. Ve Formuli 1 strávil celkem 13 let. Už se prý začal připravovat na simulátoru v sídle Dallary:
„Dallara, díky které jsem vyhrál (francouzský) šampionát F3 v roce 1987 v jejich voze F386 a pak ve voze F387, mě podporuje v této výzvě a dovolila mi použít jejich simulátor. Už jsem strávil pár hodin učením se specifik série, která je pro mě coby jezdce nová.“