Pirelli chce s týmy mluvit o šetření pneumatik
Atraktivita kvalifikace klesá kvůli snaze šetřit obutí na závod.
Pirelli má v plánu setkat se o víkendu Velké ceny Koreje se zástupci Asociace týmů Formule 1 (FOTA), aby s nimi jednala o možnostech změny současné situace v kvalifikacích, kdy jezdci nevyjíždějí na trať, aby šetřili pneumatiky pro závod.
Italský výrobce je nespokojený zejména se třetí částí kvalifikace, do které většinou vyjíždějí jen ti nejrychlejší, jelikož pomalejší piloti bitvu předem vzdávají a raději šetří obutí na neděli.
V Japonsku letmé kolo ve třetí části nezajeli dokonce hned čtyři jezdci, což bylo později kritizováno jak ze strany Pirelli, tak také šéfů týmů a především diváků.
Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli, sdělil, že se chce v Koreji s týmy setkat a diskutovat možné změny, které by atraktivitě kvalifikace přidaly.
"Něco se udělat musí," řekl Hembery v rozhovoru pro Autosport. "Tento týden si v Koreji sednu s Oliverem (Weingartenem) z FOTA a Sportovní pracovní skupinou a o celé záležitosti pak budeme mít formální jednání v Indii.
Musíme přijít s nějakými návrhy. Máme nějaké nápady a musíme se pokusit najít něco, na čem se všichni shodneme, a vyřešit to."
Pirelli již před časem nabízelo řešení pomocí návratu kvalifikačních pneumatik, to však bylo týmy zamítnuto. Hembery proto nyní pomýšlí na změnu sportovních regulí, kvůli kterým by bylo nevyjetí ve třetí části kvalifikace znevýhodňující. Jedním z takových návrhů by přitom mohla být povinnost po neúčasti ve třetí části startovat na pneumatikách, které byly použity v části druhé.
"Dá se to vyřešit okamžitě změnou regulí bez navýšení cen a podobně, takže budeme navrhovat tohle. To by mohlo být to, co potřebujeme pro příští rok udělat a možná bychom pro rok 2013 mohli přejít k něčemu jinému, abychom sportu dali něco nového.
Na kvalifikaci není nic vyloženě špatně. Tenhle systém tří částí je velice dobrý, jde jen o to, že to šetření pneumatik je nesmysl. A je to nesmysl proto, protože jestliže (Sebastian) Vettel a první šestka, která prošla těmi třemi částmi, je schopná vyhrát závod, pak to znamená, že to dokáže kdokoliv.
Je to nesmysl, není třeba šetřit pneumatiky. Už tak máte dost na to, abyste zvládli celý závod. Rádi podpoříme cokoliv, čím bychom to mohli vyřešit."