Nový tým MSR Indy a HVM prvními zákazníky Lotusu
Michael Shank oficiálně oznámil vstup do IndyCar.
Lotus má první dva zákazníky, kterým od příští sezóny bude dodávat motory. Není žádným tajemstvím, že britská automobilka vlastněná malajským Protonem, je ve skluzu vůči ostatním dvěma dodavatelům motorů, tento víkend se Lotusu konečně podařilo získat první dva oficiální zákazníky. Nicméně Honda i Chevrolet v Las Vegas předvedly vozy poháněné jejich motory na dráze a Honda má již 3 zákazníky (A.J. Foyt Enterprises, Chip Ganassi Racing a Sam Schmidt Motorsports) a Chevrolet dokonce čtyři, když k týmům Andretti Autosport, Kv Racing Technology a Team Penske přibyla tento týden stáj Panther Racing.
HVM Racing bude hlavním partnerem Lotusu v IndyCar a můžeme předpokládat, že vůz či vozy stáje Keitha Wigginse se objeví v podobném zbarvení, jaké vídáme letos u KV Racing. Právě KV Racing mělo být původně partnerem Lotusu, pro který měla motor připravovat společnost Cosworth, z poloviny vlastněná Kevinem Kalkhovenem, kterému patří také polovina KV Racing, ale Lotus a Cosworth se v průběhu roku rozešli a motory pro Lotus vyrobí firma Judd.
Druhým partnerem Lotusu bude nový tým MSR Indy. O jeho formování jsme v minulosti již informovali a ve čtvrtek v Las Vegas jeden z majitelů týmu Michael Shank oficiálně oznámil vznik nové stáje, která bude samozřejmě spojena s jeho existujícím týmem Michael Shank Racing, který nasazuje a bude nasazovat vozy do šampionátu Grand-Am.
Tým sídlící v Columbusu ve státě Ohio vznikl díky partnerství s místním podnikatelem Brianem Baileym a jezdcem NASCAR AJ Allmendingerem. V následujícím týdnu bude stáj testovat v Alabamě na Barber Motorsports Parku s jezdcem Indy Lights Jorge Goncalvezem, ale Shank by rád zaměstnal zkušeného jezdce, který by vynahradil nezkušenost týmu v IndyCar. Adeptů je několik, protože hodně jezdců za Shankův tým startovalo v minulosti v závodech cestovních vozů. Z jezdců, kteří nemají smlouvu na příští rok, se nabízejí třeba Ryan Briscoe nebo Justin Wilson.
„Pro mě, Indianapolis 500 byla vždycky snem,“ říká Michael Shank. „S novou Dallarou 2012, je tu možnost pro tým jako je ten můj, vstoupit do šampionátu a hnát se za tím snem. Máme možnost vstoupit, mít výsledky a stále se držet efektivního programu, děláme, co můžeme se zdroji, které máme. Stále ještě pracujeme na finalizaci několika aspektů našeho programu, ale chceme využít této možnosti a oznámit naše odhodlání vstoupit do IndyCar. Těšíme se, až dokončíme naše plány a budeme hotoví v roce 2012 vyjet.“